
מה עשה קמפיין ה"שוגר דדי" בקופות? התוצאות המפתיעות של פרסומת אגאדיר המושמצת
3 שבועות לאחר שהסעירה את הרשת, בדיקת Sagi Digital Partner מגלה כי רשת אגאדיר צונחת בנתוני הכניסות לאתר ולא כובשת את מצעד החיפושים בגוגל. ומה קרה למכירות ארוחות ואגיו?
רק לפני 3 שבועות מאז שהרשתות החברתיות החלו לסעור בעקבות הקמפיין החדש והמושמץ של רשת ההמבורגרים אגאדיר לארוחות וואגיו, ונראה שהסערה סביב אגאדיר היא לא יותר מזכרון שפרח וכבר נטמן עמוק במרתפי הרשת. לאחר שעבר אותו "זמן נצח" במונחי סושיאל, זהו בהחלט הזמן לבדוק האם הקמפיין שעלה במהרה על סדר היום הפך גם להצלחה מסחרית מעבר למודעות ולחשיפה הגבוהה, האם הוא בא לידי ביטוי בקופות הרשת והביא לגידול במכירות.
מחקר שערך ירון שגיא, הבעלים של חברת Sagi Digital Partner והגיע לידי אייס, מגלה שלא רק שהקמפיין לא נחל בהכרח הצלחה מסחרית, הוא גם תרם בעקיפין דווקא להצלחת מתחריו. שגיא כתב במחקר כי "באגאדיר, הזמנת משלוחים מהאתר היא חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית, ולכן ניתן למדוד את הפעילות הדיגיטלית ולהעריך את השפעת הקמפיין על המכירות".
שגיא הוסיף עוד כי "בדיגיטל הכל מדיד וחשוף עבור כל מי שיודע מה לחפש ובאיזה כלים לעבוד. כשבאים לייצר אסטרטגיה דיגיטלית אפקטיבית, חייבים להתחיל ממחקר על פעילות המתחרים. רק ככה אפשר למנף פעילות פרסומית כלשהי להגדלת מכירות: החל משיפור ההמרות באתר הבית ועד אופטימיזציה של כל הפעילות השיווקית ברחבי הרשת".
כפי שפרסמנו לפני כשבועיים, על פי נתוני חברת הניטור Vigo עבור אייס, עולה כי רק ביומיים הראשונים לעליית הקמפיים, פורסמו 3,700 פוסטים שהובילו גם ל-20 אייטמים בתקשורת. מנתוני Vigo המתמחה בניתוח התוכן במדיה החברתית, עולה עוד כי יותר מ-1.5 מיליון גולשים ומאזיני רדיו נחשפו ביומיים האלה לקמפיין של אגאדיר, מרביתם צעירים בגילאי 15-35. השיח המטורף שהיה על הקמפיין, הוביל לתובנה נוספת: מניתוח השיח, כבר אז התברר כי השיח לא עשה חסד עם אגאדיר, כאשר 92% ממנו היה ביקורתיות, מול 8% שהחמיא לקמפיין, או עורר בעיקר ביקורת על המבקרים.
מגידול משמעותי לנפילה דרסטית
הבדיקה כעת של שגיא מתייחסת לתקופה שבין 22 ביולי, כשבועיים לפני עליית הקמפיין לוואגיו לאוויר, ועד ל-22 באוגוסט, ומשווה בין אגאדיר למתחריה בקטגוריית מסעדות ההמבורגרים: מוזס, בורגוס בר BBB, בורגרים ובלאק. כלי העבודה במחקר הם כלים זמינים אינטרנטית של גוגל, SimilarWeb, באזילה ועוד. ההתחלה היתה מבטיחה מאוד עבור אגאדיר. עם עליית הקמפיין לאוויר, ב-5 באוגוסט, ניתן לראות כיצד גרף הכניסות לאתר הרשת מזנק מעלה (בכחול). עם זאת, המגמה בקושי החזיקה מעמד וכבר מספר ימים לאחר מכן נרשמה צניחה לתחתית הטבלה ב-17 באוגוסט, בעוד שמוזס (בורוד) ובורגוס (בירוק) נהנו באותו זמן מעליה בכניסות לאתר (ומכאן גם בגידול בהזמנות אונליין) על חשבון אגאדיר.

החיפוש בגוגל הפתיע, לרעה
אחת הדרכים המהירות ביותר לדעת האם קמפיין עושה גלים ברשת, הוא מדד החיפושים אחר שם המותג בגוגל. הייתם מצפים שהבלאגן סביב אגאדיר יוביל לזינוק אדיר בחיפוש אחריהם, אך לא כך. למרות התפוצה הרחבה אגאדיר לא הצליחה לעקוף את המתחרים. מוזס עדיין ראשון בחיפושים (עם יותר מ-17% מהעוגה), ומיד אחריו הם BBB, אגאדיר ובורגרים (כ-10% כל אחד). כאשר בלאק נשאר מאחור בחיפושים.- 7.וואוו. כל כך הרבה מילים על כל כך מעט בשר... (ל"ת)אלי 28/08/2015 12:42הגב לתגובה זו
- 6.אוף 27/08/2015 18:20הגב לתגובה זואפילו המנכ״ל לא שומר על אחידות המסר. יא אללה. שלפחות יתבטא אחרת עם הם רצו עם הזוועה הזו. חובבנים
- 5.מזכיר לכם שבשר זה רצח.... (ל"ת)יומוקו 27/08/2015 15:39הגב לתגובה זו
- בשר זה טעים רצח (ל"ת)עגל 27/08/2015 17:13הגב לתגובה זו
- 4.הצרכן מעניש מותגים שפוגעים בו - ראוי + (ל"ת)007 27/08/2015 13:22הגב לתגובה זו
- 3.יפתח 27/08/2015 12:56הגב לתגובה זותתגלחו על הלקח מאגאדיר ותתקדמו עם קמפיינים טובים ולא פוגעניים!
- 2.ביזיון 27/08/2015 12:07הגב לתגובה זוחבל שהעירייה לא תבעה אותם על הגרפיטי למסעדת ההמבורגרים שלהם בשרונה. מגיע להם לפשוט את הרגל
- 1.הצרכן הישראלי - אני מבסוט עליך (ל"ת)פרסומאי 27/08/2015 09:34הגב לתגובה זו