ספיריט גייס 13.5 מיליון דולר - רוצה לבנות לכם אפליקציות עם AI
הסטארטאפ ספיריט (SPIRITT), המפתח פלטפורמה לפיתוח אפליקציות באופן אוטומטי בעזרת בינה מלאכותית, מודיע על השלמת סבב גיוס ראשוני (סיד) בסך 13.5 מיליון דולר. בסבב השקיעו הקרנות Square Peg, Disruptive AI, ו-SVB.
הפלטפורמה של ספיריט מאפשרת לאנשים שאין להם שום ידע בתכנות או גישה למתכנתים, לפתח אפליקציות מורכבות מקצה-לקצה בעצמם. על ידי תיאור מילולי של הרעיון למחשב, בשפה שלהם, ללא צורך בידע מוקדם של הלקוח בתכנון ובניית אפליקציות. תהליך יצירת האפליקציה, מתחיל בשיחת צ'אט עם בינה מלאכותית, ששואלת את המשתמש על הרעיון העסקי והטעם העיצובי. משם הבינה המלאכותית לוקחת את כל המידע שנצבר ומייצרת אפליקציה מקצה-לקצה, למובייל ולדסקטופ. לאחר יצירת האפליקציה המשתמש יכול לחזור לאותו ממשק צ'אט, כדי לבצע עריכה מתמדת ושינויים באפליקציה. חלק מהלקוחות של SPIRITT כבר גייסו הון בעצמם בעזרת האפליקציות שפיתחו בעזרת הפלטפורמה. הפלטפורמה מבוססת על מודלי בינה מלאכותית גנרטיבית (Generative AI), המציעים יכולות הכוללות ממשקי משתמש מורכבים, סרוויסים שונים, מסדי נתונים, פתרונות ענן ועוד.
החברה הוקמה ב-2020 על ידי תמיר מגן (מנכ"ל) ואור קליגר (נשיא ומנהל הטכנולוגיות), אליהם הצטרף בהמשך לידור כהן (VP Research). ההון שגויס ישמש להרחבת הצוות, בדגש על גיוס אנשי שיווק ופרפורמנס לטובת התרחבות בשוק האמריקאי, מעצבים, מהנדסים, ומנהלי לקוחות לליווי לקוחות בצמיחה העסקית שלהם.
תמיר מגן, מנכ"ל SPIRITT: "הפלטפורמה היא חלק מהחזון הגדול שלנו, להפוך את עולם היזמות לנגיש לכולם. יש קהל עצום שעד היום מעולם לא חלם על יזמות, בגלל החסם הטכנולוגי. למעשה כ-99.7% מהאוכלוסיה בכדור הארץ אינם יודעים לתכנת. רק תארו לעצמכם כמה רעיונות טובים אנחנו מפספסים" אמר .
- "ה-AI הרבה יותר אובייקטיבי מהאדם בבחירת התינוק" קריירה בעידן ה-AI
- אתר או אפליקציה? ייתכן שהממשק הבא של הגופים הפיננסיים לא יכלול מסך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונתן סלע, שותף מנהל בקרן Square Peg: ״אנחנו בעיצומה של מהפכה בעולם היצירה. כלים כמו ChatGPT ו-Midjourney שינו דרמטית כתיבת חיבורים או ציור תמונות, ומגדירים מחדש מי יכול לכתוב או לצייר. SPIRITT רוצים לשנות באופן דומה את עולם יצירת האפליקציות, ולהרחיב את הגישה לעולם היזמות לקהלים עצומים שאין להם שום ידע בתכנות או גישה למתכנתים, על ידי שימוש בשפה חופשית בלבד. החזון של תמיר ואור שאפתני במיוחד, כיף גדול לעבוד על כזה אתגר עם כאלה אנשים. לאחרונה התעצם השיח על כך שהבינה המלאכותית עשויה להחליף מתכנתים. אך מנגד, איננו עוסקים מספיק ביכולת של בינה מלאכותית להכניס כמות אדירה של אנשים לתעשיית הטק".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
בינה מלאכותית ארצות הבריתקוקטיילים על יאכטות וחרדה בחדרים הסגורים: מה באמת חושבים המומחים שבונים את ה-AI?
המרוץ לסופר-בינה
"קוד אדום" וחשש מריגול זר
השפעת הכסף הגדול ניכרת גם בשינוי פני כוח האדם. חוקרים באוניברסיטאות מתלוננים שהעולם העסקי "בלע" את האקדמיה. חברות מסחר בוול סטריט הפכו לנותנות חסות מרכזיות בכנסים, במטרה לצוד מוחות שיעניקו להן יתרון בשוק ההון. חוקרים צעירים ומבריקים עומדים בפני פיתויים של חבילות שכר דמיוניות, מה שמעלה את השאלה: האם בעתיד יישאר מחקר מדעי שאינו מונע רק משיקולי רווח מהירים?
