מייסדי Unframe (קרדיט: החברה)
מייסדי Unframe (קרדיט: החברה)

הסטארטאפ של יוצאי נוניים גייס 50 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד | (1)

הסטארטאפ Unframe, שמפתחת פלטפורמת AI מקיפה לארגונים, השלים גיוס הון בהיקף של 50 מיליון דולר מהקרנות Bessemer Venture Partners, TLV Partners, Craft Ventures, Third Point Ventures, SentinelOne Ventures ו-Cerca Partners.

 

Unframe בונה תוכנה מותאמת אישית עבור כל צורך עסקי שניתן לפתור בעזרת בינה מלאכותית. בכך ההיא שואפת לייתר לארגונים את הצורך לפנות לספק תוכנה ייעודי או לנסות לבנות תוכנה ע״י צוות פנימי. בעזרת Unframe חברות מקבלות פתרונות ייעודיים, מבוססי AI, מוכנים לפעולה בתוך שעות, במקום חודשים. Unframe מתחברת באופן מאובטח עם כל שירות SaaS, API, מסד נתונים או קבצים. תוך שמירה על פרטיות הלקוחות והימנעות מהעברת נתונים מחוץ לסביבה המאובטחת שלהם. הפלטפורמה גמישה, אינה תלויה במודל שפה גדול ספציפי (LLM-agnostic) ואינה דורשת כיוונון או אימון מוקדם, מה שמספק לארגונים גדולים פתרונות AI סקיילבילים ומהפכניים.

 

המודל העסקי של Unframe מבוסס על תשלום רק לאחר שהלקוחות מרוצים מהתוצאה, כך שהם מקבלים ערך מיידי ומענה לצורך אותו הגדירו לפני התחייבות כלשהי מצידם. בתוך פחות משנה החברה הגיעה למיליוני דולרים בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR) ושיתפה פעולה עם עשרות תאגידים גדולים ברחבי העולם. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת הפעילות הגלובלית של החברה, להגברת מאמצי המכירות ולשיפור הפלטפורמה באמצעות האצת הפיתוח והחדשנות.

 

Unframe הוקמה בשנת 2024 על ידי שי לוי, מנכ"ל, לריסה שניידר, COO ועדי עזריה, VP R&D, כולם יוצאי חבת הסייבר Noname Security שנמכרה תמורת כ-500 מיליון דולר לאקמאי. שי לוי שימש מייסד-שותף וסמנכ"ל טכנולוגיות של סטארטאפ הסייבר, בזמן שלריסה שניידר שימשה דירקטורית בכירה במערך השיווק ועדי עזריה שימש מנהל מו"פ בחברה.

קיראו עוד ב"BizTech"


שי לוי, מייסד-שותף ומנכ"ל Unframe: "הפתרונות שלנו נועדו לעשות הרבה יותר משיפור תהליכי עבודה מסורתיים בארגונים. חברות השואפות לחדשנות הוגבלו יותר מדי זמן על ידי עבודה בתוכנות מיושנות ורכישת שירותים יקרים. הפלטפורמה שיצרנו מאתגרת את הסטטוס קוו של תוכנות ארגוניות, ומאפשרת לחברות לחסוך זמן, להפחית עלויות ולשדרג את שיטות עבודתן. החזון שלנו ב-Unframe הוא להיות השותף האסטרטגי לכל צורכי ה-AI של ארגונים ולספק פתרונות מותאמים אישית לכל צוות, מחלקה ותהליך עבודה, ללא צורך במספר ספקים שונים. זה העתיד של עולם התוכנה הארגונית ואנחנו גאים להיות מובילי הדרך."

 

עמית קרפ, שותף בקרן Bessemer Venture Partners: "יש כיום לחברות אינסוף הזדמנויות לחסוך בזמן ובעלויות באמצעות כלי בינה מלאכותית לפתרון אתגרי התפעול הארגוניים. Unframe משנה את כללי המשחק בכך שהיא מספקת במהירות תוכנה מותאמת אישית על פי הצרכים המדויקים של הארגון. אני בטוח ששי וצוות החברה יצליחו להגדיר מחדש כיצד תוכנה נבנית ומוטמעת בעולם הארגוני."

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפל תרכוש ב400 מיליון $ את החברה לענן שלה לאפלקציות ארגוניות למחשבי מקינטוש. (ל"ת)
    ליטאי 04/04/2025 02:13
    הגב לתגובה זו
אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%

נתוני הלמ"ס מצביעים על שיעור בלתי מועסקים של 3% בדומה לחודש הקודם; איך חזרת המילואימניקים תשפיע על המשק ומה היקף המשרות הפנויות?

רן קידר |


הנתונים האחרונים מהיום של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על שוק עבודה חזק במיוחד, שמפגין יציבות ואפילו סימני התאוששות בענפים שנפגעו בשנים האחרונות, ובראשם ההייטק. שיעור בלתי המועסקים בישראל מנוכה עונתיות עמד באוקטובר על 3% בלבד דומה לחודש הקודם - רמה שנחשבת נמוכה היסטורית (יודגש כי שיעור האבטלה כולל גם את המתייאשים מחיפוש עבודה, הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה בשנתיים אחרונות המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע מסיבות כלכליות + הבלתי מועסקים והוא עומד על 4.2%). שיעור ההשתתפות בכוח העבודה נשאר על 60.9%, מה שמעיד על יציבות יחסית בשוק.

גידול במספר המשרות הפנויות - הייטק בתמונה

לפי נתוני הלמ"ס, מספר המשרות הפנויות הגיע ל־149.8 אלף באוקטובר, לעומת 147.3 אלף בספטמבר. מדובר בנתון שמעיד על המשך ביקוש גבוה לעובדים, ומתקרב לשיאים שנרשמו באמצע 2022. אחת ההפתעות החיוביות טמונה בענף "מידע ותקשורת", שהוא חלק מההייטק שם נרשמה עלייה מחודשת במספר המשרות הפנויות: כ־13.8 אלף, גידול של 30% בשנתיים. .

זה עדיין רחוק מהשיא של 2021, אך מדובר בהתאוששות לאחר תקופה של פיטורים רחבים, הקפאות גיוס וירידה בהשקעות הון סיכון. הנתון מצביע על כך שחברות טכנולוגיה חוזרות לגייס, גם אם באופן מדוד וזהיר יותר.

מספר העובדים הכולל בענף ההייטק ממשיך לעלות. נכון לאוקטובר 2025, יש בענף זה כ־260 אלף מועסקים, עלייה לעומת 249 אלף בשנה שעברה ו־213 אלף בלבד ב־2021. במלים אחרות, למרות האטה עולמית, תנודתיות גיאו־פוליטית ומימון מצטמצם, ההייטק הישראלי ממשיך לשמור על צמיחה.

מנגד, בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של כ־2% במספר המשרות הפנויות של מפתחי תוכנה - ה-AI כידוע מחליף את הג'וניורים ותחום מפתחי התוכנה נפגע. 

ההשפעה של המילואים נחלשת - והעבודה חוזרת לשגרה

באוקטובר נרשמה ירידה חדה בשיעור הנעדרים ממקום העבודה עקב שירות מילואים – מ־22.3% מכלל הגברים העובדים בספטמבר ל־12.3% בלבד באוקטובר. השחרור ההדרגתי של המגויסים והחזרה של אלפי עובדים לשוק האזרחי צפויים להעלות את היצע העובדים הזמין,  תהליך שדורש משוק העבודה להיות דינמי, אך גם מספק לחברות הזדמנות לגייס עובדים מיומנים שהתפנו.


גימיני 3 גוגלגימיני 3 גוגל

גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש

המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה Gemini

גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.


במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.





מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״

לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.

גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.


“סוכני תוכנה אוטונומיים”