מייסדי Unframe (קרדיט: החברה)
מייסדי Unframe (קרדיט: החברה)

הסטארטאפ של יוצאי נוניים גייס 50 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד | (1)

הסטארטאפ Unframe, שמפתחת פלטפורמת AI מקיפה לארגונים, השלים גיוס הון בהיקף של 50 מיליון דולר מהקרנות Bessemer Venture Partners, TLV Partners, Craft Ventures, Third Point Ventures, SentinelOne Ventures ו-Cerca Partners.

 

Unframe בונה תוכנה מותאמת אישית עבור כל צורך עסקי שניתן לפתור בעזרת בינה מלאכותית. בכך ההיא שואפת לייתר לארגונים את הצורך לפנות לספק תוכנה ייעודי או לנסות לבנות תוכנה ע״י צוות פנימי. בעזרת Unframe חברות מקבלות פתרונות ייעודיים, מבוססי AI, מוכנים לפעולה בתוך שעות, במקום חודשים. Unframe מתחברת באופן מאובטח עם כל שירות SaaS, API, מסד נתונים או קבצים. תוך שמירה על פרטיות הלקוחות והימנעות מהעברת נתונים מחוץ לסביבה המאובטחת שלהם. הפלטפורמה גמישה, אינה תלויה במודל שפה גדול ספציפי (LLM-agnostic) ואינה דורשת כיוונון או אימון מוקדם, מה שמספק לארגונים גדולים פתרונות AI סקיילבילים ומהפכניים.

 

המודל העסקי של Unframe מבוסס על תשלום רק לאחר שהלקוחות מרוצים מהתוצאה, כך שהם מקבלים ערך מיידי ומענה לצורך אותו הגדירו לפני התחייבות כלשהי מצידם. בתוך פחות משנה החברה הגיעה למיליוני דולרים בהכנסות חוזרות שנתיות (ARR) ושיתפה פעולה עם עשרות תאגידים גדולים ברחבי העולם. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת הפעילות הגלובלית של החברה, להגברת מאמצי המכירות ולשיפור הפלטפורמה באמצעות האצת הפיתוח והחדשנות.

 

Unframe הוקמה בשנת 2024 על ידי שי לוי, מנכ"ל, לריסה שניידר, COO ועדי עזריה, VP R&D, כולם יוצאי חבת הסייבר Noname Security שנמכרה תמורת כ-500 מיליון דולר לאקמאי. שי לוי שימש מייסד-שותף וסמנכ"ל טכנולוגיות של סטארטאפ הסייבר, בזמן שלריסה שניידר שימשה דירקטורית בכירה במערך השיווק ועדי עזריה שימש מנהל מו"פ בחברה.

קיראו עוד ב"BizTech"


שי לוי, מייסד-שותף ומנכ"ל Unframe: "הפתרונות שלנו נועדו לעשות הרבה יותר משיפור תהליכי עבודה מסורתיים בארגונים. חברות השואפות לחדשנות הוגבלו יותר מדי זמן על ידי עבודה בתוכנות מיושנות ורכישת שירותים יקרים. הפלטפורמה שיצרנו מאתגרת את הסטטוס קוו של תוכנות ארגוניות, ומאפשרת לחברות לחסוך זמן, להפחית עלויות ולשדרג את שיטות עבודתן. החזון שלנו ב-Unframe הוא להיות השותף האסטרטגי לכל צורכי ה-AI של ארגונים ולספק פתרונות מותאמים אישית לכל צוות, מחלקה ותהליך עבודה, ללא צורך במספר ספקים שונים. זה העתיד של עולם התוכנה הארגונית ואנחנו גאים להיות מובילי הדרך."

 

עמית קרפ, שותף בקרן Bessemer Venture Partners: "יש כיום לחברות אינסוף הזדמנויות לחסוך בזמן ובעלויות באמצעות כלי בינה מלאכותית לפתרון אתגרי התפעול הארגוניים. Unframe משנה את כללי המשחק בכך שהיא מספקת במהירות תוכנה מותאמת אישית על פי הצרכים המדויקים של הארגון. אני בטוח ששי וצוות החברה יצליחו להגדיר מחדש כיצד תוכנה נבנית ומוטמעת בעולם הארגוני."

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפל תרכוש ב400 מיליון $ את החברה לענן שלה לאפלקציות ארגוניות למחשבי מקינטוש. (ל"ת)
    ליטאי 04/04/2025 02:13
    הגב לתגובה זו
אנתרופיק קלוד (X)אנתרופיק קלוד (X)

350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT והפכה לענקית ה-AI השלישית בעולם

אנתרופיק, שנוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, היא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר



מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנתרופיק

אנתרופיק, שמחזיקה בצ'אט - קלוד, נוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, והיא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר.

החברה הוקמה על ידי שבעה עובדים בכירים לשעבר מ-OpenAI, בראשם האחים דריו אמודאי (מנכ"ל) ודניאלה אמודאי (נשיאה), שהיו בין האחראים המרכזיים על פיתוח GPT-4 ו-GPT-3. הם עזבו את OpenAI מתוך חשש שהחברה מתקדמת מהר מדי לכיוון מסחור ללא מספיק דגש על בטיחות, והקימו את אנתרופיק כחברת Public Benefit Corporation, מבנה משפטי שמחייב אותה לאזן בין רווח כלכלי לבין תועלת ציבורית ארוכת טווח.

הדגש על בטיחות הוא ה-DNA של החברה. אנתרופיק פיתחה את שיטת Constitutional AI, מערכת חוקה כתובה של עקרונות אתיים שהמודל מחויב להם באופן פנימי, ולא רק דרך פילטרים חיצוניים. השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד בהפחתת תופעות של הזיות, הטיות והתנהגות מסוכנת. בנוסף, החברה הקימה Long-Term Benefit Trust, גוף נאמנות עצמאי שבוחר חלק מדירקטוריון החברה ומטרתו היחידה היא להבטיח שהחברה לא תסטה ממשימתה המקורית גם כשלחצים מסחריים יגברו.

בארבע השנים האחרונות אנתרופיק התקדמה בקצב מטורף. Claude 3 (מרץ 2024) היה המודל הראשון שהתעלה על GPT-4 במרבית המבחנים. Claude 3.5 Sonnet (יוני 2024) הביא שיפור של 2–3× בביצועי קידוד וזרימות עבודה מורכבות, והוסיף את תכונת Artifacts, חלון אינטראקטיבי שבו המודל בונה אפליקציות, דיאגרמות וקוד בזמן אמת מול המשתמש.

באוקטובר 2024 הושקה תכונת "Computer use" – היכולת של Claude לשלוט במחשב כמו בן אדם: צילום מסך, הזזת עכבר, הקלדה, מה שהפך אותו לכלי אוטומציה חזק ביותר. ב-2025 כבר ראינו את Claude 4 Opus ו-Sonnet 4, Claude Sonnet 4.5 (ספטמבר) ו-Claude Haiku 4.5 (אוקטובר) – מודלים שמקבלים ציונים גבוהים מ-95% במבחני קידוד, מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, ועולים בביצועים על GPT-4.5 ו-Gemini 2.5 Pro ברוב הקטגוריות.

עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)

גרדיו מגייסת 80 מליון דולר להגנת סייבר לצרכן בעידן ה-AI

מתקרבת ל-ARR של 100 מיליון דולר בשנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סייבר גיוס הון

תחום הסייבר ממשיך לספר גיוסים ואקזיטים. Guardio, חברת סייבר ישראלית המתמקדת בהגנה על משתמשים פרטיים, גייסה 80 מיליון דולר בסבב שני בהובלת קרן ION Crossover Partners ובהשתתפות Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו Emerge. לפי נתוני החברה, בשלוש השנים האחרונות רשמה Guardio צמיחה שנתית של מעל 100% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR, Annual Recurring Revenue, הכנסות חוזרות ממנויים בקצב שנתי), והיא מכוונת לחצות את רף 100 מיליון הדולר בתחילת 2026.

החברה מציינת כי ההון שגויס ישמש להרחבת פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי שלה, התאמתם לעידן הבינה המלאכותית, חיזוק הנוכחות הגלובלית והעמקת שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות. בנוסף, Guardio מתכננת לבחון רכישות נקודתיות בתחום הגנת הסייבר לצרכן הפרטי, במטרה להרחיב את היצע המוצרים. הסבב הנוכחי מגיע כארבע שנים לאחר סבב גיוס קודם שבו גייסה החברה 47 מיליון דולר, כך שמאז השלמת הסבב הקודם היקף ההון שגוייס מצטבר ל 127 מיליון דולר.

הצמיחה נובעת מביקוש גובר לפתרונות הגנה ייעודיים לצרכן הפרטי, במיוחד על רקע עלייה בהיקף ההונאות המקוונות ובשימוש בכלי בינה מלאכותית. Guardio מדגישה כי המשך ההשקעה בטכנולוגיה ובשיתופי פעולה מסחריים נועד לתמוך ביעד חציית רף 100 מיליון הדולר.

את סבב הגיוס הובילה כאמור קרן ION Crossover Partners (ICP ) , שהובילה סבבי השקעה בחברות צמיחה טרום-הנפקה ישראליות כגון Monday.com, Via, Fiverr ו-Taboola. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו-Emerge.

מדובר בסבב גיוס שני לחברה, שמגיע כארבע שנים לאחר סבב הגיוס הקודם - אז גייסה החברה 47 מיליון דולר. הכסף שגויס, יושקע בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי של החברה ובבניית שכבות הגנה שמתאימות לעידן שבו בינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מחיינו. במקביל, החברה תמשיך לחזק את המותג הגלובלי, תבסס שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות, ותבחן רכישת חברות שיחזקו את היצע פתרונות ההגנה שהחברה מספקת.