רונן לוזון מנכל מיי סייז
צילום: אתר החברה

הישראלית שיצאה מת"א בתחילת השנה וטסה היום בוול סטריט

מיי סייז יצאה מהבורסה בת"א בתחילת השנה, והיום היא טסה בוול סטריט אחרי שפרסמה תחזית, זאת בהמשך לזינוק של פי 4 בשבוע שעבר ללא הודעה
רוי שיינמן | (1)

 מיי סייז  מיי סייז (US)  הישראלית בניהולו של רונן לוזון, אשר מפתחת טכנולוגיה המאפשרת מדידה וירטואלית של בגדים, מזנקת במסחר אחרי שפרסמה תחזיות חזקות לשנה ולשנה הבאה.

לפי התחזית שפרסמה מיי סייז, החברה צופה לסיים את שנת 2024 עם הכנסות של 8.5 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 23% ביחס לשנה הקודמת. בנוסף, החברה מעריכה כי בשנת 2025 תגיע להכנסות של 15 מיליון דולר, פי 3 משווי החברה, הודות לשדרוגים טכנולוגיים ולהתרחבות בשווקים באמצעות פעילותה של Orgad, פלטפורמת ה-e-commerce שלה. מיי סייז גם ציינה כי היא צופה להפחית את עלויות התפעול באופן משמעותי.

רונן לוזון, מנכ

רונן לוזון, מנכ"ל מיי סייז; קרדיט: אתר החברה

"התוצאות המקדמיות והתחזית שלנו מדגישים את התפקיד המכריע של Orgad בצמיחה שלנו," אמר רונן לוזון, מייסד ומנכ"ל מיי סייז. "2024 הוכיחה שהאסטרטגיה שלנו לא רק שאפתנית, אלא גם אפקטיבית במיוחד, ואנו מאמינים שהיא מניחה את הבסיס להמשך צמיחה".

מיי סייז נוסדה בשנת 2014 וכבר אז נכנסה לבורסה בת"א דרך מיזוג לשלד, אם כי החברה יצאה מהבורסה בתחילת השנה. כבר בשנת 2016 החלה החברה להיסחר בנאסד"ק, אז גייסה כ-100 מיליון דולר. עם זאת, למרות התחזיות הגבוהות בתחילת הדרך, שווי קרס לכ-5 מיליון דולר בלבד.

בשבוע שעבר זינקה המניה פי 4 ללא דיווח, משער של 1 דולר ל-4 דולר. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה מיי סייז עם הכנסות של 6.8 מיליון דולר, עלייה של 63%, והפסד של 3.3 מיליון דולר, שיפור של 35%. נכון לסוף חודש ספטמבר לחברה היו בקופה מזומנים בסך 6 מיליון דולר, כך שהחברה נסחרת מתחת למזומנים.

בשנים האחרונות מיי סייז התקשתה לשמור על הרישום בנאסד"ק לאור כך שמחיר המניה עמד לרוב מתחת למינימום של 1 דולר, מה שאילץ אותה לבצע פיצולים הפוכים שוב ושוב.

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית מיי סייז מתחילת השנה

מניית מיי סייז מתחילת השנה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דניאל 27/12/2024 18:00
    הגב לתגובה זו
    תפתחו גרף 5 שנים השמדת ערך נוראית. רק הפסדים מרבעון לרבעון לאן הולך הכסף ? תכייף ישלפו תשקיף לגיוס הון נוסף תבדקו גם ספליט הפוך עושים למניה בחברה הזו . הסוף ידוע
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.