הישראלית שיצאה מת"א בתחילת השנה וטסה היום בוול סטריט
מיי סייז מיי סייז (US) הישראלית בניהולו של רונן לוזון, אשר מפתחת טכנולוגיה המאפשרת מדידה וירטואלית של בגדים, מזנקת במסחר אחרי שפרסמה תחזיות חזקות לשנה ולשנה הבאה.
לפי התחזית שפרסמה מיי סייז, החברה צופה לסיים את שנת 2024 עם הכנסות של 8.5 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 23% ביחס לשנה הקודמת. בנוסף, החברה מעריכה כי בשנת 2025 תגיע להכנסות של 15 מיליון דולר, פי 3 משווי החברה, הודות לשדרוגים טכנולוגיים ולהתרחבות בשווקים באמצעות פעילותה של Orgad, פלטפורמת ה-e-commerce שלה. מיי סייז גם ציינה כי היא צופה להפחית את עלויות התפעול באופן משמעותי.
רונן לוזון, מנכ"ל מיי סייז; קרדיט: אתר החברה
"התוצאות המקדמיות והתחזית שלנו מדגישים את התפקיד המכריע של Orgad בצמיחה שלנו," אמר רונן לוזון, מייסד ומנכ"ל מיי סייז. "2024 הוכיחה שהאסטרטגיה שלנו לא רק שאפתנית, אלא גם אפקטיבית במיוחד, ואנו מאמינים שהיא מניחה את הבסיס להמשך צמיחה".
- מתי שמעתם על חברה שהכנסותיה זינקו ב-2,570%?
- מיי סייז לא עומדת בכללי הנאסד"ק: תמחק מהמסחר אם המניה לא תעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיי סייז נוסדה בשנת 2014 וכבר אז נכנסה לבורסה בת"א דרך מיזוג לשלד, אם כי החברה יצאה מהבורסה בתחילת השנה. כבר בשנת 2016 החלה החברה להיסחר בנאסד"ק, אז גייסה כ-100 מיליון דולר. עם זאת, למרות התחזיות הגבוהות בתחילת הדרך, שווי קרס לכ-5 מיליון דולר בלבד.
בשבוע שעבר זינקה המניה פי 4 ללא דיווח, משער של 1 דולר ל-4 דולר. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה מיי סייז עם הכנסות של 6.8 מיליון דולר, עלייה של 63%, והפסד של 3.3 מיליון דולר, שיפור של 35%. נכון לסוף חודש ספטמבר לחברה היו בקופה מזומנים בסך 6 מיליון דולר, כך שהחברה נסחרת מתחת למזומנים.
בשנים האחרונות מיי סייז התקשתה לשמור על הרישום בנאסד"ק לאור כך שמחיר המניה עמד לרוב מתחת למינימום של 1 דולר, מה שאילץ אותה לבצע פיצולים הפוכים שוב ושוב.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
מניית מיי סייז מתחילת השנה
- 1.דניאל 27/12/2024 18:00הגב לתגובה זותפתחו גרף 5 שנים השמדת ערך נוראית. רק הפסדים מרבעון לרבעון לאן הולך הכסף ? תכייף ישלפו תשקיף לגיוס הון נוסף תבדקו גם ספליט הפוך עושים למניה בחברה הזו . הסוף ידוע
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.

