BYD  חדש
צילום: יצרן

מה צפוי לנו בשוק הרכב בינואר הקרוב? מחירים עולים ורכבים חדשים

עמית בר | (3)

שוק הרכב הישראלי עומד בפני עליית מחירים משמעותית עם כניסת המיסוי החדש בינואר 2025. בינואר הקרוב, מחירי המחירון של דגמי בנזין והיברידיים רבים צפויים לעלות בממוצע ב-4,000 ש"ח, עם דגש על הדגמים העממיים והזולים יותר. למשל, דגמים פופולריים כמו קיה פיקנטו עשויים להתייקר בכ-5,000 ש"ח, ומשפחתיות כמו סקודה אוקטביה עשויות להתייקר בעד 10,000 ש"ח.

הגורמים להתייקרות:

עדכון "הנוסחה הירוקה": קבוצות הזיהום מתעדכנות, ודגמי בנזין והיברידיים מקבלים ציוני זיהום גבוהים יותר, מה שמפחית את הטבת המס.

הפחתת הטבת המס הירוק: הטבה זו תפחת עד 4,750 ש"ח ותשפיע במיוחד על דגמים "ירוקים" פופולריים.

"קנס ירוק": דגמים בקבוצות הזיהום הגבוהות ישלמו תוספת מס של 1,500 עד 7,500 ש"ח.

עליית המע"מ ומס הקנייה: המע"מ יעלה ב-1% ל-18%. מס הקנייה על רכבים חשמליים, יעלה מ-35% ל-45%.

איך זה משפיע על רכב צמוד?

עובדים עם רכב צמוד ירגישו את ההתייקרות מיד בינואר:

שווי שימוש עולה: שווי השימוש החודשי, המחושב כאחוז ממחיר הרכב, יעלה בהתאם למחירי המחירון החדשים. למשל, רכב שמחירו עולה ב-10,000 ש"ח, יוביל לתוספת של כ-250 ש"ח לשווי השימוש החודשי.

מחירי ליסינג גבוהים יותר: חברות הליסינג יגלגלו את ההתייקרות ישירות לחוזים החדשים.

חשוב: רכב צמוד – שווה או לא?

 

רכבים חדשים שנחתו בישראל

למרות ההתייקרות הצפויה, המגזר החשמלי וההיברידי ממשיך להתרחב עם דגמים חדשים ומעניינים:

 

Seal U – פלאג-אין של שלמה מוטורס

  • מנוע בנזין 1.5 ליטר וסוללה 18.3 קוט"ש.
  • טווח חשמלי: 70-80 ק"מ.
  • מחיר: 210-235 אלף ש"ח.

     BYD הביקורות מחמיאות

 

צ'רי ARIZZO 8 – משפחתית מתקדמת

  • מערכת פלאג-אין עם טווח חשמלי של 105 ק"מ.
  • הספק משולב: 347 כ"ס.
  • מחיר: 174-180 אלף ש"ח.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

      צ'רי אריזוטו

 

אלפא רומיאו ג'וניור – קרוסאובר קומפקטי

  • מנוע בנזין היברידי קל או גרסה חשמלית מלאה.
  • מחיר התחלתי: 170 אלף ש"ח.

 אלפא רומיאו - מרשימה

>  רכבים נוספים שהושקו בזמן האחרון או עומדים להיות מושקים בקרוב 

 

שאלות ותשובות על ההתפתחויות בשוק הרכב

למה המחירים עולים?

העלאת מיסים, שינויי נוסחת הזיהום, הפחתת הטבת המס הירוק ועליית המע"מ תורמים לעלייה במחירי הרכב.

מי נפגע הכי הרבה?

דגמי בנזין והיברידיים זולים וסמלי סטטוס כמו רכבי SUV נמצאים בראש רשימת ההתייקרויות. גם בעלי רכב צמוד ירגישו את ההשפעה מיידית.

האם כל הדגמים יתייקרו באותו זמן?

לא. דגמים עם מלאים קיימים במחירים הישנים עשויים להישאר זולים יותר עד סוף הרבעון הראשון של 2025.

האם רכבים חשמליים עדיין משתלמים?

למרות עליית המס, רכבים חשמליים עדיין זולים יותר לתחזוקה ודלק, והם נהנים מהטבות מס מסוימות.

מתי כדאי לקנות רכב?

כדאי לבדוק מבצעים על מלאים קיימים ברבעון הראשון של 2025. אם אין לחץ, ייתכן שעדיף לחכות ולראות כיצד השוק מתייצב.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא קונים מהראשון בינואר (ל"ת)
    יואל 29/12/2024 13:05
    הגב לתגובה זו
  • אליהו 29/12/2024 16:14
    הגב לתגובה זו
    המחירים לא היו מגיעים לרמות כאלה. מי שגורם למחירים האלה הם הצרכנים שקונים בכל מחיר.
  • 1.
    ירון 28/12/2024 20:53
    הגב לתגובה זו
    הולכת להיות תחרות ענקית בשוק, המחירים ירדו, או מבצעים עמוקים למועדונים ולכולם.
מקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרןמקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרן

מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi - רכב מסחרי סגור המשלב מקום לנהג + חמישה נוסעים, יחד עם ארגז מטען סגור וגדול. 

המחיר 205,000 ש"ח.

יואב פולס |

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi רכב מסחרי חשמלי דו שימושי. ה eDeliver 5 Combi מרחיב את היצע הדגמים המסחריים עם שימושיות גבוהה כשהוא מאפשר הובלת נוסעים בו זמנית עם נפח הטענה גבוה.

ה eDeliver 5 Combi הוא בראש ובראשונה וואן מסחרי חשמלי ושימושי. יחד עם הנהג הוא מציע מקום לשישה נוסעים, שלושה מקדימה ( נהג + 2) ועוד שלושה בשורת המושבים השניה. לצד מקום לשישה נוסעים מציע ה eDeliver 5 Combi תא מטען סגור בנפח 3800 ליטר וכושר העמסה של 1060 ק"ג.


מקסוס eDeliver 5 Combi - סביבת נהג. צילום יצרן


ה eDeliver 5 Combi מבוסס על פלטפורמה מודולרית של מקסוס, והוא מציג מידות שימושיות עם אורך כולל של 4.8 מטר, רוחב של 1.87 מטר וגובה של 1.96 מטר. בסיס הגלגלים 3.1 מטר. לטובת נוחות הנוסעים מאחור מצויד הרכב בשתי דלתות הזזה. הדלתות האחוריות נפתחות בזוית של 180° לטובת נוחות העמסה ופריקת סחורה.

למסחרית השימושית של מקסוס מנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ, עם סוללה בקיבולת של 64Kwh. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 70Kw. הטווח המוצהר 338 ק"מ בנסיעה משולבת או 483 ק"מ בנסיעה עירונית, שתיהן בתקן WLTP המחייב.  התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות.


BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?