קת ווד ארק
צילום: ארק

התומכת הכי גדולה של טסלה מוכרת מניות - מימוש רווחים או אובדן אמון?

קת'י ווד היא אחת מהמשקיעות הראשונות בטסלה והיא הביעה אופטימיות לגביה לכל אורך הדרך; על רקע הזינוק במניה ווד התחילה לממש חלק מהאחזקות כדי להיפגש עם הרווחים, אבל בפועל שווי האחזקות שלה במניה עלה
רוי שיינמן | (2)
נושאים בכתבה ARK טסלה קת'י ווד

קרן ARK Innovation, בניהולה של קת'י ווד שנחשבת לאחת התומכות הגדולות של טסלה TESLA INC , ממשיכה למכור מניות גם כשמניית החברה נמצאת בעלייה משמעותית. אך בעוד שהקרן מוכרת, שווי ההשקעה הכוללת במניות טסלה רק הולכת וגדלה.

לפי הודעת הקרן, נמכרו ביום שני האחרון 13,040 מניות של טסלה, בשווי כולל של כ-5.6 מיליון דולר לפי מחיר הסגירה באותו יום. מתחילת דצמבר נמכרו על ידי הקרן 214,031 מניות טסלה בשווי של יותר מ-92 מיליון דולר, בעוד שמניית טסלה רשמה עלייה של 24.8% מאז תחילת החודש.

קת'י ווד; קרדיט: טוויטר

קת'י ווד; קרדיט: טוויטר

עם זאת, נכון לתחילת השבוע, הקרן החזיקה 2,530,383 מניות טסלה בשווי כולל של 1.09 מיליארד דולר - גידול משמעותי בשווי בהשוואה לנתונים של סוף נובמבר, כאשר החזיקה ב-2,744,414 מניות בשווי של 947.3 מיליון דולר בלבד.

איזון מחדש - האסטרטגיה של מנהלי ההשקעות

מנהלי הקרנות נוהגים לאזן מחדש את התיקים שלהם כאשר מחירי המניות עולים, וזאת במטרה לשמור על משקל יחסי קבוע של המניות בתיק ההשקעות. כך נראה שגם בקרן ARK מוכרים מניות טסלה כחלק מתהליך האיזון, אך יחד עם זאת נראה שהקרן מאפשרת לשווי ההשקעה לגדול משמעותית, מה שדווקא שמצביע על ביטחון גובר במניה.

המימושים של הקרן בחודש דצמבר מהוות חלק ממימוש גדול יותר שהחל לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב, כאשר מנכ"ל טסלה, אילון מאסק היה אחד מהתומכים הגדולים בדונלד טראמפ, מה שהביא לעלייה במניה. מאז הבחירות מכרה הקרן 432,687 מניות טסלה, בשווי של כ-186.3 מיליון דולר לפי המחירים הנוכחיים.

מניית טסלה בשנה האחרונה

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית טסלה בשנה האחרונה

נכון לעכשיו, טסלה היא האחזקה הגדולה ביותר בקרן ARK Innovation, עם משקל של 16.13% מסך התיק. ההחזקה השנייה בגודלה היא מניות Roku, עם משקל של 9.22%, ואילו Coinbase ממוקמת במקום השלישי עם 8.3%. 

על רקע  המימושים בטסלה, קרן ARK Innovation רשמה עלייה של 2.2% מתחילת דצמבר, בעוד שמדד ה-S&P 500 רשם ירידה של 1%. בשלושת החודשים האחרונים הקרן עלתה ב-24.9%, בהשוואה לעלייה של 5% במדד ה-S&P 500.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קת'י ווד = ג. יפית. (ל"ת)
    סטנלי פישר 24/12/2024 21:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבי 24/12/2024 20:53
    הגב לתגובה זו
    קרן שלה מוכרת טסלה לצורך התאמות הקרן מחוייבת להחזיק לא יותר מ 10% מכל המנייה. בגלל שטסלה עלתה, עברה את ה10%, לכן מחוייבת למכור. היעד של קתי ווד לטסלה 2000$ ויותר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.