בין אפל לגוגל: ברודקום מגיעה לדוחות במומנטום חיובי אך עם סימני שאלה
האנליסטים צופים זינוק של 50% בהכנסות על רקע תנופת ה-AI, אך מזהירים מהאטה אפשרית בהזמנות מגוגל בזמן שהשותפות החדשה עם אפל מבטיחה המשך צמיחה
חברת השבבים ברודקום BROADCOM INC תדווח הערב על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה, שהפכה לשחקן מרכזי בתחום הבינה המלאכותית, מספקת פתרונות חומרה ותוכנה למרכזי נתונים, רשתות ואחסון מידע, ומציגה ביצועים מרשימים בשוק המניות.
האנליסטים צופים כי ברודקום תדווח על הכנסות של כ-14.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי, עלייה של 50% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה. הרווח למניה צפוי להגיע ל-1.39 דולר, עלייה של 25%. עם זאת, ישנם חששות לגבי התחזיות לרבעון הרביעי, במיוחד לאור האפשרות להאטה בהזמנות מלקוחות מרכזיים בתחום ה-AI, כמו גוגל.
מניית ברודקום רשמה עלייה של 60% מתחילת השנה, כמעט כפול מהעלייה של 33% במדד הנאסד"ק. העלייה נובעת בעיקר מהשקעות במרכזי נתונים המיועדים ל-AI. בנוסף, ההודעה על שיתוף פעולה עם אפל לייצור שבבי AI תרמה לעלייה נוספת בערך המניה.
סימני השאלה
עם זאת, למרות התמיכה הנרחבת של עשרות אנליסטים, קיימים סימני שאלה לגבי תחזיות ברודקום. כך למשל, אנליסט ב-Citigroup, כריסטופר דנלי, ציין אומנם שהדוחות הקרובים צפויים לעלות על הציפיות, בעיקר בזכות התאוששות בשוק השבבים שאינם קשורים ל-AI, כמו שבבים ל-WiFi ובלוטות', אך עם זאת, הוא מביע חשש לגבי התחזיות לרבעון הרביעי, כאשר הוא צופה ירידה במכירות לעומת ציפיית השוק להתקדמות של 4%, וזאת בשל האטה בהזמנות מהלקוח הגדול ביותר שלהם בתחום הבינה המלאכותית - גוגל.- מהמחיר של חוק הגיוס ועד המחיר של ה-AI: תמונת מצב
- טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בטווח הארוך, דנלי עדיין אופטימי ומצפה לעלייה של 25% במכירות בשנה הבאה, עם לקוחות נוספים כמו מטא שמגבירים את הוצאותיהם על מערכות מחשוב ענן. לדבריו זה יכול להביא את המכירות ל-59 מיליארד דולר ורווח של 4.96 דולר למניה.
גם תזרים המזומנים החופשי של ברודקום נותר חזק, כאשר אנליסט אופנהיימר, ריק שאפר, מציין התזרים יהווה 37% מההכנסות ברבעון יולי. הוא מעריך שהתזרים החופשי יגדל ב-3.7 מיליארד דולר ב-2024 ל-21 מיליארד דולר, כאשר רוב הסכום הזה כבר חזר לבעלי המניות דרך דיבידנדים ורכישות עצמיות.
שאפר צופה שברודקום תרוויח 6.06 דולר למניה בשנה הבאה ו-6.91 דולר למניה ב-2026, והוא ממליץ לקנות עם מחיר יעד של 200 דולר למניה. הוא מתייחס לברודקום כשחקנית השנייה בתחום שבבי הבינה המלאכותית, אחרי אנבידיה.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
השותפות עם אפל
אמש חשפה אפל את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלה עם ברודקום לפיתוח שבב AI ייעודי. המיזם, המכונה "Baltra", צפוי להגיע לשוק ב-2026 ומייצג את הניסיון הראשון של ענקית הטכנולוגיה לפתח רכיב חומרה המיועד באופן בלעדי ליישומי בינה מלאכותית.
השותפות החדשה עם אפל מתווספת להסכם קודם בין החברות, שנחתם בשנה שעברה, לפיתוח רכיבי תדר רדיו עבור רשתות 5G, ומחזקת את מעמדה של ברודקום כספקית טכנולוגיה מהימנה עבור חברות הטכנולוגיה המובילות בעולם.
בשוק התחרותי של שבבי AI, ברודקום מתמודדת ראש בראש עם מארוול על נתח שוק שצפוי להגיע ל-45 מיליארד דולר עד 2028. המומחיות של ברודקום בפיתוח שבבים מותאמים אישית, יחד עם יכולתה להתאים את הטכנולוגיה לדרישות הספציפיות של לקוחותיה, הפכו אותה לשחקנית דומיננטית בתחום המתפתח של שבבי AI מותאמים.
החברה, הנסחרת כעת לפי שווי של 831 מיליארד דולר, נהנית מהביקוש הגובר של ספקי ענן וחברות טכנולוגיה לפתרונות AI מותאמים אישית. עם התרחבות השימוש בבינה מלאכותית, ברודקום ממוצבת היטב לנצל את המומנטום בשוק, כאשר הפרויקט עם אפל מהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחותה.
- 1.יקר מאד 12/12/2024 21:16הגב לתגובה זויש מתחרים עם טכנולוגיות זהות ועדיפות
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
