3008 ראשית מבחן
צילום: יואב פולס

פיג'ו 3008 החדשה במבחן - הדור השלישי החל מ- 187,000 ש"ח

הפיג'ו 3008 שהושקה השבוע חוזר עם הקלפים החזקים שיש ליצרן להציע - הגה נפלא, שלד ומתלים נהדרים והתנהגות כביש משובחת. לחובתה מנוע קטן על היכולות של השלדה, ומחיר גבוה לדגם החשמלי.יתרונות - נוחות, התנהגות כביש, עיצוב; חסרונות - מנוע 1.2 מרגיש קטן על השלדה, באגים קטנים בתא הנוסעים

ציון מסכם: 4.5 במדד פולס

יואב פולס | (4)
נושאים בכתבה 3008 פיג'ו

כשנה לאחר הצגתה באירופה, מגיעה הפיג'ו 3008 החדשה לישראל, והיה שווה לחכות.

ה-3008 החדשה מרימה את העיצוב המרשים של פיג'ו עוד כמה שלבים כשהיא לוקחת אלמנטים רבים מהפיג'ו 408 החדשה היפהפיה (אחת היפות ביותר המשווקת בישראל) ומשלבת אותם במרכב קרוסאובר C-SUV.

עיצוב - אחת היפות על הכביש

החזית מורכבת ממספר אלמנטים שמשתלבים יחד למראה הרמוני ומאוד מזוהה. עמודי לד קטנים בתוך יחידות התאורה הקדמיות, מקבלות המשכיות של פסי לד אנכיים, שבתורם משתלבים עם הגריל הקדמי המעניין, שמורכב ממעוינים גדולים בקצוות החיצוניים, והולכים וקטנים כלפי מרכז הרכב ובו משולב הלוגו העדכני של פיג'ו. וזה רכב החלק האמצעי של החזית.

במבט מהצד מציגה ה-3008 החדשה פרופיל ספורט קופה עם חלק אחורי מוגבה, וקו חלונות שעולה במתינות כלפי החלק האחורי. רכב המבחן בדגם ה-GT גם עם חיפויים שחורים בתחתית המרכב ובבתי הגלגלים. את התמונה משלימים חישוקי 19'' נאים וצמיגים במידה 225/55. 

מאחור מציגה ה-3008 עיצוב נקי מאוד, כאשר יחידות התאורה הצרות ממוקמות בחלקה העליון של הדלת האחורית, ומשולבות בפסי לד אלכסוניים, כיתוב PEUGEOT ו-3008 במרכז הדלת. לחובת העיצוב ניתן לציין את הראות המוגבלת מהחלון האחורי, מגבלה שמפוצה באמצעות מצלמה אחורית מצוינת.

 

עיצוב פנימי

גם פנים הרכב עבר מהפיכה גם עיצובית וגם בחומרים. מול הנהג מסך 'צף' ענק בגודל 21'' המשלב גם לוח מחוונים מול הנהג, וגם מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. חיפויי הדלתות משולבות לד ובד בהיר ונעים למגע, ובגירסת המבחן GT מושב הנהג מרופד עור, חשמלי מלא. עיצוב סביבת הנהג בפיג'ו מוכוונת כולה לנהג עם הגה שניתן להגדיל את הגודל שלו והעובי שלו כלא פחות מ'מושלם'. פיג'ו צריכה לרשום פטנט על ההגה הזה ולמכור ליצרנים אחרים. קשה להסביר עד כמה נכון ונוח להחזיק את ההגה הזה, וכשזה מחובר לגלגלים הקדמיים ולשלדה של ה 3008 מדובר באביזר נפלא.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

פחות אהבתי אגב את המתגים עליו שנראים כמו מתגי מגע, אבל בעצם מחייבים לחיצה.

מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג, ומתחתם פאנל שימושי מאוד שמהווה למעשה קיצור תפריטים שיפעילו את המסך הראשי. לפאנל זה שני מסכים והנהג יכול להגדיר בו בדיוק מה הוא רוצה שיוצג ויהיה זמין בנגיעה אחת. מצידו השמאלי, בורר ההילוכים שאני מתקשה להבין למה דווקא שם מיקמו בפיג'ו את בורר ההילוכים ומצאתי אותו מאוד לא נוח לשימוש.

איבזור

עוד תמצאו משטח טעינה אלחוטי, ובסמוך לו מתגים להפשרת אדים, בורר כניסת אוויר למיזוג, וגם בורר מצבי נהיגה – Drive Mode המאפשר לבחור בין אקו, נורמל וספורט. במקום בו אתם מצפים לקבל את בורר ההילוכים יש גלגלת לקביעת עוצמת השמע ברכב. גם החיפוי על דלת הנהג מאוד יפה ונעים למגע מצד אחד, אבל פחות נוח מצד שני, כאשר מתגי החלונות והשמשה נמצאים מעל ויחסית צמוד ל'מדף' עליו תרצו  להניח את יד שמאל. עוד ביקרת קטנה היא מכסה תא האיחסון הקדמי. בתוך תא האיחסון נמצאים חיבורי טייפ C (אחד לחיבור עם כבל לשיקוף, שני לטעינה) אבל אין במכסה מגרעת קטנה דרכה ניתן להוציא כבל למכשיר הסלולרי.

מושב הנהג מצוין, נוח ותומך, אולם נהגים מאותגרי גובה ימצאו שחגורת הבטיחות לא מתכווננת לגובה, ומפריעה בעיקר בצוואר. נהג גבוה לא הבין על מה אני מתלונן.

במושב מאחור המרווח מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.74 מטר, ויש מקום לרגלי הנוסעים, ולמרות הגג המשתפל לאחור, אין בעיית מרווח ראש.

מנועים ותיבת הילוכים

על הצד הטכני ברכב המבחן אחראי מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים המפיק 136 כ"ס ו 23.4 קג"מ. המערכת ההיברידית הקלה תורמת 22 כ"ס ו 5.2 קג"מ אולם אין נתון של הספק משולב. תיבת ההילוכים רובוטית, כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים, פרי פיתוח משותף של פיג'ו עם חברת פאנץ' פאואר טריין (Punch Powertrain) הבלגית, המתמחה בתיבות הילוכים רציפות ורובוטיות. הנתונים הרשמיים של ה 3008 החדשה הם תאוצה מ 0 ל 100 ב 10.2 שניות, ומהירות מירבית של 201 קמ"ש.

ביצועים והתנהגות כביש

עם תחילת הנהיגה ניכר שבפיג'ו לא שכחו לעשות את מה השם מצטיינים בו מאז ומעולם, הגה, שלדה ומתלים. ה 3008 הזו נפלאה על הכביש תוך שהמתלים עושים עבודה נהדרת הן בכבישים מהירים והן בעיר. מתלי ה 3008 החדשה אינם 'רכים' בעבודתם, אלא יחסית קשיחים, עם זאת ספיגת המהמורות שלהם משובחת. הפיג'ו לא 'מרחפת' מעדנות מעל פסי האטה או שברים בכביש אלא נכנסת אליהם, משדרת לנהג בדיוק את מה שצריך ולא יותר מזה, ויוצאת מהם בלי שום דרמות או חבטות מהמתלים. גם בכבישים מהירים מתלי ה 3008 עושים עבודה משובחת בהצמדת הצמיגים לכביש, ומי שזה נשמע לו קלישאה תחשבו על הרגע הזה שהרכב שלכם עובר תפר רוחבי בכביש אם זה בגלל סלילה לא אחידה או תפר של גשר, ויש את הזעזוע הקטן הזה עד שהצמיגים שוב דבוקים לאספלט, אז בדיוק את זה עושים המתלים של ה 3008 באופן מושלם, לא פחות. גם אחיזת הכביש נפלאה וככל שאתה צובר יותר ק"מ עם ה 3008 אתה מקבל יותר בטחון, לא מעט מזה בזכות ההיגוי הנפלא. ואז אתה עושה טעות, ומגלה מאוחר מדי שנכנסת לסיבוב מהר מדי. והמחשבה השניה היא 'יש לי מספיק מרווח בטחון' וה 3008 נשארת דבוקה לסיבוב ולא מבינה למה החסרת שתי פעימות בלב. פשוט נפלא.

עם זאת, לא הכל מושלם, והמנוע מרגיש חלש על היכולות של הרכב באופן משמעותי, בעיקר בתאוצות הביניים. ה 136 כ"ס יאפשרו לכם לפתח מהירות גבוהה ולשמור עליה, אבל ה 23.4 קג"מ קטנים על הכמעט 1.6 טון שהרכב שוקל, ותאוצות ביניים, גם במצב 'ספורט' הן איטיות משהו. נהיגה מהירה בכבישים מפותלים היא משהו שלא ממש בלקסיקון של ה 3008 הזו, כאשר גם כשאתה מקדים את הלחיצה על הדוושה בתוך הסיבוב, את התאוצה אתה מקבל הרבה אחרי שיצאת מהפניה. חשוב לציין כי להערכתי נהג נורמטיבי שינהג ב 3008 אולי ירגיש שהרכב לא ממש חזק, אבל גם יהיה פחות ביקורתי בנושא.

ל 3008 החדשה אין שום בעיה לשייט בכביש מהיר במהירויות גבוהות, והיא עושה את זה ללא קושי. כנהג מומלץ מאוד להיות עם עין פקוחה על מד המהירות, כי אתם עלולים למצוא את עצמכם מסבירים לשוטר הסיור שממש לא שמתם לב למהירות.

צריכת דלק

צריכת הדלק הרשמית של ה 3008 עומדת על 5.5 ליטר ל 100 ק"מ בתקן WLTP. נהיגה רגועה עם ה 3008 (חבר שחלף על פני בכביש שש התקשר "יכול להיות שעקפתי אותך עכשיו?") הביאה לצריכה של 4.5 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 22 ק"מ לליטר, ואילו נהיגה סופר אגרסיבית עם הרכב הביאה את הצריכה לכדי 9.1 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 11 ק"מ לליטר. בפועל אף אחד מסגנונות הנהיגה לא מציאותי ביומיום, והצריכה בפועל תהיה להערכתי כ 16.5 ק"מ לליטר, שזו תוצאה מצוינת.

בהיבטי בטיחות, מצוידת הפיג'ו בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף הכולל בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, התראה על שטח מת ועוד, וציון איבזור הבטיחות עומד על 6.

הסיכום הוא שהפיג'ו 3008 החדשה היא רכב עם יכולות גבוהות מאוד, על אף כמה באגים עיצוביים שלא מתאימים לפיג'ו כמו מיקום בורר ההילוכים, חגורת בטיחות שאינה מתכוונת, ומשענת היד בדיפון הדלת, כמו גם מנוע שמרגיש לי חלש מדי ליכולות הגבוהות של השלדה.

מחירים

ה 3008 החדשה נמכרת ב 187.0 אש"ח ל 1.2 ליטר מיילד הייבריד ברמת גימור Allure, ו 207.0 אש"ח לרמת גימור GT – כמו רכב המבחן.  מחירים אלו הם כבר מחירי 2025 אחרי עידכון המע"מ שעלה ל 18% ונוסחת המס הירוק העדכנית.

גם ה 3008 היוצאת, ועל אחת ה 3008 החדשה הן אמת מידה להתנהגות כביש, היגוי ושלדה של SUV, ולדעתי הן ללא תחרות. התחרות ל 3008 מגיעה מאריות הקבוצה כמו הטוסון שמחירו מתחיל ב 187.0 אש"ח או הקיאה ספורטאז' שמחירה מתחיל ב 180.0 אש"ח שתיהן במחירי 2024, ופחות מתוצרת סין שאולי מאוד מאובזרות, אבל בעולמות שלדה ומתלים הן לא ממש מצליחות להוות תחרות אמיתית.

ציון מסכם

ציון מסכם (אבדן הניקוד בסעיף דינמיות הוא בגלל המנוע ולא בגלל השלדה):

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יוסי 24/12/2024 19:13
    הגב לתגובה זו
    אחלה אוטו עולה על כל הסיניות
  • 3.
    אבי 14/12/2024 18:02
    הגב לתגובה זו
    מה עם רעשי דרך או מנוע יש? אין? איך התיבה החדשה מתנהגת טוב או לא? איך הבקרות עובדות? ועוד ועוד.
  • 2.
    משי 14/12/2024 12:09
    הגב לתגובה זו
    הכל טוב חוץ מזה שאין מנוע. כתב רכב שרק מפרגן ומתלהב והמחיר לא מהווה כל בעיה . זיל הזול ממש....
  • 1.
    שי.ע 14/12/2024 11:58
    הגב לתגובה זו
    היתרון שלה שגם גנבים לא אוהבים אותה.
מקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרןמקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרן

מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi - רכב מסחרי סגור המשלב מקום לנהג + חמישה נוסעים, יחד עם ארגז מטען סגור וגדול. 

המחיר 205,000 ש"ח.

יואב פולס |

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi רכב מסחרי חשמלי דו שימושי. ה eDeliver 5 Combi מרחיב את היצע הדגמים המסחריים עם שימושיות גבוהה כשהוא מאפשר הובלת נוסעים בו זמנית עם נפח הטענה גבוה.

ה eDeliver 5 Combi הוא בראש ובראשונה וואן מסחרי חשמלי ושימושי. יחד עם הנהג הוא מציע מקום לשישה נוסעים, שלושה מקדימה ( נהג + 2) ועוד שלושה בשורת המושבים השניה. לצד מקום לשישה נוסעים מציע ה eDeliver 5 Combi תא מטען סגור בנפח 3800 ליטר וכושר העמסה של 1060 ק"ג.


מקסוס eDeliver 5 Combi - סביבת נהג. צילום יצרן


ה eDeliver 5 Combi מבוסס על פלטפורמה מודולרית של מקסוס, והוא מציג מידות שימושיות עם אורך כולל של 4.8 מטר, רוחב של 1.87 מטר וגובה של 1.96 מטר. בסיס הגלגלים 3.1 מטר. לטובת נוחות הנוסעים מאחור מצויד הרכב בשתי דלתות הזזה. הדלתות האחוריות נפתחות בזוית של 180° לטובת נוחות העמסה ופריקת סחורה.

למסחרית השימושית של מקסוס מנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ, עם סוללה בקיבולת של 64Kwh. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 70Kw. הטווח המוצהר 338 ק"מ בנסיעה משולבת או 483 ק"מ בנסיעה עירונית, שתיהן בתקן WLTP המחייב.  התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות.


BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?