השקעה באופציית פוט של אנבידיה: האם זו החלטה חכמה?
אנבידיה NVIDIA CORP צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים הערב, והמשקיעים ממתינים במתח לראות כיצד תשפיע ההכרזה על המניה, במיוחד לאור התנודתיות הגבוהה בשוק. בעוד שמשקיעים רבים נוטים לבחור באופציות קול (Call) מתוך תקווה לעלייה במחיר המניה, אופציות פוט (Put) מציעות אסטרטגיה הפוכה, המאפשרת להרוויח במקרה של ירידת מחיר.
הימור על ירידה: אופציית הפוט של אנבידיה
במקרה של אנבידיה, אופציית הפוט הרלוונטית מתמקדת במחיר מימוש של 155 דולר, כשהיא נסחרת בטווח של 12.55-12.60 דולר, עם מועד תפוגה קרוב מאוד - 22 בנובמבר 2024. נכון לעכשיו, המניה נסחרת במחיר של 145 דולר, כאשר לאופציה דלתא של -0.72 ויחס פוט/קול (Put/Call Volume Ratio) של 0.65. אלו הם נתונים קריטיים שיש להבין לפני שמקבלים החלטה.
אופציית פוט מעניקה לקונה את הזכות, אך לא את החובה, למכור את המניה במחיר המימוש עד למועד הפקיעה. במקרה הנוכחי, האופציה כבר "בתוך הכסף" (In-the-Money), מכיוון שמחיר השוק של המניה, העומד על 145 דולר, נמוך ממחיר המימוש של 155 דולר. הרווח הפוטנציאלי של המחזיק באופציה יגדל אם מחיר המניה ימשיך לרדת. לעומת זאת, אם מחיר המניה יעלה מעל מחיר המימוש, הערך של האופציה יקטן, ואף עלול להמחק לחלוטין.
- מה חושבים שחקני האופציות על הדוחות של אנבידיה?
- הסכנה של המטבעות המיוצבים בעזרת אלגוריתם והתעלמות הרגולטור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדי להבין לעומק את הדינמיקה, חשוב להתייחס לדלתא של האופציה, שעומדת במקרה הזה על -0.72. המשמעות היא שעל כל ירידה של דולר במחיר המניה, שווי האופציה יעלה בכ-0.72 דולר. דלתא שלילית זו מדגישה את הרגישות הגבוהה של אופציות לטווח קצר לשינויים במחיר המניה, כאשר ירידות חדות יכולות להוביל לרווחים משמעותיים בזמן קצר מאוד. נוסף לכך, יחס הפוט/קול שעומד על 0.65 משקף כי נפח המסחר באופציות פוט נמוך יחסית לאופציות קול, מה שעשוי להצביע על כך שהמשקיעים בשוק שומרים על אופטימיות זהירה בנוגע למניה לקראת הדוחות.
סיכונים והזדמנויות: השוואה בין קונה לכותב האופציה
מבחינת אסטרטגיה, השקעה באופציית פוט לפני דוחות החברה היא בבחינת הימור על ירידת מחיר המניה. במקרה זה, כדי להחזיר את ההשקעה ולהשיג רווח, מחיר המניה יצטרך לרדת מתחת ל-142.41 דולר (מחיר המימוש בניכוי עלות האופציה). כל ירידה נוספת תוביל לרווח גבוה יותר. מנגד, אם מחיר המניה יעלה מעל 155 דולר, ההשקעה תרד לאפס.
גם מי שבוחר להיות בצד של מוכר האופציה (כותב האופציה) לוקח על עצמו סיכון משמעותי. מוכר הפוט מקבל את הפרמיה (12.60 דולר) כתמורה להסכמה לקנות את המניה במחיר המימוש אם הקונה יבחר לממש את האופציה. אם מחיר המניה יעלה מעל 155 דולר, המוכר ישמור את הפרמיה כרווח מלא. עם זאת, ירידה חדה במחיר המניה עלולה לגרום למוכר להפסדים ניכרים, במיוחד אם המחיר יצלול הרבה מתחת למחיר המימוש.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 4.Put הדבר הכי מטומטם לעשות עם nvidia (ל"ת)מיאו 21/11/2024 00:00הגב לתגובה זו
- אבי 21/11/2024 08:23הגב לתגובה זועובדה שהדוחות טובים והמניה יורדת
- 3.עידן 20/11/2024 22:30הגב לתגובה זוהדלתא למעשה מצביעה על שינוי ביחס למחיר האופציה. כיון שמחיר האופציה גבוה (כי היא עמוק בתוך הכסף), השינוי לא גדול באמת. אפשר להגיד שבמניה הדלתא היא 1, ובשורט הדלתא היא מינוס 1. בכל מקרה, הייתי קונה פוטים, רק אם יש לי סכום משמעותי באנבידיה (כמו למשל עובדי אנבידיה עצמם) בתור ביטוח נגד ירידות.
- 2.שמואל 20/11/2024 22:17הגב לתגובה זוחבל שאתה לא מציין שהסליקה בארהב למי שנשאר באופציות עד יום הפקיעה היא פיזית והסבר המשמעות של זה. שאנשים לא ירוצו לקנות מכשירים בלי ידע ומשמעות הסיכון התפעולי....
- רונן בר 21/11/2024 08:24הגב לתגובה זולא מובן על מה אתה מדבר
- 1.איציק 20/11/2024 22:14הגב לתגובה זואם אתה רוצה לקבל התקף לב בגיל ארבעים וחמש אז מומלץ שתסחר באופציות.....
- חזק!!! (ל"ת)יוני 20/11/2024 22:27הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
