השקעה באופציית פוט של אנבידיה: האם זו החלטה חכמה?
אנבידיה NVIDIA CORP צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים הערב, והמשקיעים ממתינים במתח לראות כיצד תשפיע ההכרזה על המניה, במיוחד לאור התנודתיות הגבוהה בשוק. בעוד שמשקיעים רבים נוטים לבחור באופציות קול (Call) מתוך תקווה לעלייה במחיר המניה, אופציות פוט (Put) מציעות אסטרטגיה הפוכה, המאפשרת להרוויח במקרה של ירידת מחיר.
הימור על ירידה: אופציית הפוט של אנבידיה
במקרה של אנבידיה, אופציית הפוט הרלוונטית מתמקדת במחיר מימוש של 155 דולר, כשהיא נסחרת בטווח של 12.55-12.60 דולר, עם מועד תפוגה קרוב מאוד - 22 בנובמבר 2024. נכון לעכשיו, המניה נסחרת במחיר של 145 דולר, כאשר לאופציה דלתא של -0.72 ויחס פוט/קול (Put/Call Volume Ratio) של 0.65. אלו הם נתונים קריטיים שיש להבין לפני שמקבלים החלטה.
אופציית פוט מעניקה לקונה את הזכות, אך לא את החובה, למכור את המניה במחיר המימוש עד למועד הפקיעה. במקרה הנוכחי, האופציה כבר "בתוך הכסף" (In-the-Money), מכיוון שמחיר השוק של המניה, העומד על 145 דולר, נמוך ממחיר המימוש של 155 דולר. הרווח הפוטנציאלי של המחזיק באופציה יגדל אם מחיר המניה ימשיך לרדת. לעומת זאת, אם מחיר המניה יעלה מעל מחיר המימוש, הערך של האופציה יקטן, ואף עלול להמחק לחלוטין.
- מה חושבים שחקני האופציות על הדוחות של אנבידיה?
- הסכנה של המטבעות המיוצבים בעזרת אלגוריתם והתעלמות הרגולטור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדי להבין לעומק את הדינמיקה, חשוב להתייחס לדלתא של האופציה, שעומדת במקרה הזה על -0.72. המשמעות היא שעל כל ירידה של דולר במחיר המניה, שווי האופציה יעלה בכ-0.72 דולר. דלתא שלילית זו מדגישה את הרגישות הגבוהה של אופציות לטווח קצר לשינויים במחיר המניה, כאשר ירידות חדות יכולות להוביל לרווחים משמעותיים בזמן קצר מאוד. נוסף לכך, יחס הפוט/קול שעומד על 0.65 משקף כי נפח המסחר באופציות פוט נמוך יחסית לאופציות קול, מה שעשוי להצביע על כך שהמשקיעים בשוק שומרים על אופטימיות זהירה בנוגע למניה לקראת הדוחות.
סיכונים והזדמנויות: השוואה בין קונה לכותב האופציה
מבחינת אסטרטגיה, השקעה באופציית פוט לפני דוחות החברה היא בבחינת הימור על ירידת מחיר המניה. במקרה זה, כדי להחזיר את ההשקעה ולהשיג רווח, מחיר המניה יצטרך לרדת מתחת ל-142.41 דולר (מחיר המימוש בניכוי עלות האופציה). כל ירידה נוספת תוביל לרווח גבוה יותר. מנגד, אם מחיר המניה יעלה מעל 155 דולר, ההשקעה תרד לאפס.
גם מי שבוחר להיות בצד של מוכר האופציה (כותב האופציה) לוקח על עצמו סיכון משמעותי. מוכר הפוט מקבל את הפרמיה (12.60 דולר) כתמורה להסכמה לקנות את המניה במחיר המימוש אם הקונה יבחר לממש את האופציה. אם מחיר המניה יעלה מעל 155 דולר, המוכר ישמור את הפרמיה כרווח מלא. עם זאת, ירידה חדה במחיר המניה עלולה לגרום למוכר להפסדים ניכרים, במיוחד אם המחיר יצלול הרבה מתחת למחיר המימוש.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 4.Put הדבר הכי מטומטם לעשות עם nvidia (ל"ת)מיאו 21/11/2024 00:00הגב לתגובה זו
- אבי 21/11/2024 08:23הגב לתגובה זועובדה שהדוחות טובים והמניה יורדת
- 3.עידן 20/11/2024 22:30הגב לתגובה זוהדלתא למעשה מצביעה על שינוי ביחס למחיר האופציה. כיון שמחיר האופציה גבוה (כי היא עמוק בתוך הכסף), השינוי לא גדול באמת. אפשר להגיד שבמניה הדלתא היא 1, ובשורט הדלתא היא מינוס 1. בכל מקרה, הייתי קונה פוטים, רק אם יש לי סכום משמעותי באנבידיה (כמו למשל עובדי אנבידיה עצמם) בתור ביטוח נגד ירידות.
- 2.שמואל 20/11/2024 22:17הגב לתגובה זוחבל שאתה לא מציין שהסליקה בארהב למי שנשאר באופציות עד יום הפקיעה היא פיזית והסבר המשמעות של זה. שאנשים לא ירוצו לקנות מכשירים בלי ידע ומשמעות הסיכון התפעולי....
- רונן בר 21/11/2024 08:24הגב לתגובה זולא מובן על מה אתה מדבר
- 1.איציק 20/11/2024 22:14הגב לתגובה זואם אתה רוצה לקבל התקף לב בגיל ארבעים וחמש אז מומלץ שתסחר באופציות.....
- חזק!!! (ל"ת)יוני 20/11/2024 22:27הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
