MG ZS השקה
צילום: רונן טופלברג

MG ZS חדשה - קרוסאובר היברידי חסכוני ולא יקר

קבוצת לובינסקי השיקה את ה MG ZS, הקרוסאובר ההיברידי החדש של MG. במחיר של 156.0 אש"ח הוא יכול להיות אלטרנטיבה שימושית להתייקרות הצפויה של הקרוסאוברים החשמליים עקב עליית המיסוי. 
יואב פולס | (5)
נושאים בכתבה MG ZS

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל, השיקה הבוקר את ה MG ZS החדש, קרוסאובר היברידי מתקדם.

בלובינסקי הבינו כי קיים ביקוש גדול בשוק לג'יפונים היברידיים שאינם גדולים, ועדיין חסכוניים, ועל מנת למלא את החסר נחת בארץ ה ZS החדש ההיברידי.

ה ZS החדש עושה שימוש באותה מערכת הנעה שהוצגה גם ב MG3 ההיברידי שהושק לאחרונה, וזה אומר מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 103 כ"ס ו 13 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 194 כ"ס. מערכת הנעה של ה ZS עושה שימוש במנוע החשמלי בעיקר, כאשר מנוע הבנזין מטעין את הסוללה בקיבולת 1.83Kwh, ואם יש צורך ישתתף גם בהנעת הרכב באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה הילוכים. תצורה זו אמורה להקנות ל ZS החדש צריכת דלק חסכונית מאוד של כ 5.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 20 ק"מ לליטר.

מבחינת עיצוב ה ZS החדש הוא קרוסאובר נאה למדי, אם כי גנרי לחלוטין. העיצוב החיצוני לא ירגיז אף אחד, ומצד שני גם לא יגרור אחריו מעריצים נלהבים.

גם העיצוב הפנימי סולידי ונעים לשהות. לוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, וניכר היה כי מעצבי MG התאמצו לייצר תא נוסעים נעים בלי קשקושים מיותרים. לשימוש בעלי ה MG יש גם אפליקציה שימושית.

ה ZS החדש הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט B-Suv, כלומר ג'יפון המבוסס על סופר מיני. עם זאת, ל ZS החדש בסיס גלגלים של 2.606 מטר, והמרווח לרגליים במושב האחורי לא פחות ממצוין, הודות לרצפה נמוכה. האורך הכולל עומד על 4.43 מטר ונפח תא המטען 443 ליטר או 1457 ליטר אם מקפלים את שורת המושבים האחורית. את העיצוב חותמים יחידות תאורה  משולבות לד וחישוקי 18'' נאים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות ל ZS החדש סט מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עירנות נהג ועוד. הרכב טרם נבדק במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם הנסיון עם דגמי MG הקודמים הוא שב MG מכוונים לחמישה כוכבי בטיחות.

האחריות שמעניקים בלובינסקי ל ZS החדש היא לשבע שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות היא 8 שנים או 150,000 ק"מ.

ה ZS החדש ישווק ברמת גימור יחידה LUXURY שתעלה 155,888 ₪, ותוספת של גג נפתח תעלה עוד 1000 ₪.

לעניות דעתי ה ZS החדש במודע או שלא במודע נכנס לשוק בטיימינג מעניין מאוד. המיסוי על כלי הרכב החשמליים עומד לעלות משמעותית, ולהפוך אותם ליקרים מאוד ויקרים מדי. מי שעדיין ירצה קרוסאובר מודרני וחסכוני, לא חייב לשלם 200.0 אש"ח ולמעלה מכך, ויכול לבחור ברכב היברידי שעדיין יהיה חסכוני למדי, ליהנות מאחריות ארוכה, ולקנות במחיר שאינו מחייב פגישה עם יועץ משכנתאות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אורי 13/11/2024 00:20
    הגב לתגובה זו
    חזק בטירוף ו7 שנות אחריות הוא גם ממש יפה
  • 4.
    ניקולאי 12/11/2024 20:08
    הגב לתגובה זו
    רקק הוציאו את הדגם ההיברדי mg3 ועכשיו עוד המהדורה של ZS מתפתחים בצורה יפה ובמיוחד בתחום החדש הדגם ניראה בנוי בצורה מעולה חסכוני ועם נתוני כי לא קטנים (194כ״ס)
  • 3.
    האני 12/11/2024 17:45
    הגב לתגובה זו
    רכב עוצמתי וחיסכוני עם עיצוב אליפות.
  • 2.
    במבוס 12/11/2024 17:19
    הגב לתגובה זו
    mg החליטו לתת פייט מצוין לשוק ההיברדי, יחד עם הפרמטרים האלה: של 7 שנות אחריות, כוח סוס 194 יש פה חתיכת הצהרה!
  • 1.
    שגב 12/11/2024 16:39
    הגב לתגובה זו
    בשעה טובה עוד היברידית נכנסת לשוק
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5