MG ZS השקה
צילום: רונן טופלברג

MG ZS חדשה - קרוסאובר היברידי חסכוני ולא יקר

קבוצת לובינסקי השיקה את ה MG ZS, הקרוסאובר ההיברידי החדש של MG. במחיר של 156.0 אש"ח הוא יכול להיות אלטרנטיבה שימושית להתייקרות הצפויה של הקרוסאוברים החשמליים עקב עליית המיסוי. 
יואב פולס | (5)
נושאים בכתבה MG ZS

קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל, השיקה הבוקר את ה MG ZS החדש, קרוסאובר היברידי מתקדם.

בלובינסקי הבינו כי קיים ביקוש גדול בשוק לג'יפונים היברידיים שאינם גדולים, ועדיין חסכוניים, ועל מנת למלא את החסר נחת בארץ ה ZS החדש ההיברידי.

ה ZS החדש עושה שימוש באותה מערכת הנעה שהוצגה גם ב MG3 ההיברידי שהושק לאחרונה, וזה אומר מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 103 כ"ס ו 13 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 194 כ"ס. מערכת הנעה של ה ZS עושה שימוש במנוע החשמלי בעיקר, כאשר מנוע הבנזין מטעין את הסוללה בקיבולת 1.83Kwh, ואם יש צורך ישתתף גם בהנעת הרכב באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה הילוכים. תצורה זו אמורה להקנות ל ZS החדש צריכת דלק חסכונית מאוד של כ 5.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 20 ק"מ לליטר.

מבחינת עיצוב ה ZS החדש הוא קרוסאובר נאה למדי, אם כי גנרי לחלוטין. העיצוב החיצוני לא ירגיז אף אחד, ומצד שני גם לא יגרור אחריו מעריצים נלהבים.

גם העיצוב הפנימי סולידי ונעים לשהות. לוח מחוונים דיגיטלי ומולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, וניכר היה כי מעצבי MG התאמצו לייצר תא נוסעים נעים בלי קשקושים מיותרים. לשימוש בעלי ה MG יש גם אפליקציה שימושית.

ה ZS החדש הוא כאמור קרוסאובר בסגמנט B-Suv, כלומר ג'יפון המבוסס על סופר מיני. עם זאת, ל ZS החדש בסיס גלגלים של 2.606 מטר, והמרווח לרגליים במושב האחורי לא פחות ממצוין, הודות לרצפה נמוכה. האורך הכולל עומד על 4.43 מטר ונפח תא המטען 443 ליטר או 1457 ליטר אם מקפלים את שורת המושבים האחורית. את העיצוב חותמים יחידות תאורה  משולבות לד וחישוקי 18'' נאים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות ל ZS החדש סט מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ושמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עירנות נהג ועוד. הרכב טרם נבדק במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם הנסיון עם דגמי MG הקודמים הוא שב MG מכוונים לחמישה כוכבי בטיחות.

האחריות שמעניקים בלובינסקי ל ZS החדש היא לשבע שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות היא 8 שנים או 150,000 ק"מ.

ה ZS החדש ישווק ברמת גימור יחידה LUXURY שתעלה 155,888 ₪, ותוספת של גג נפתח תעלה עוד 1000 ₪.

לעניות דעתי ה ZS החדש במודע או שלא במודע נכנס לשוק בטיימינג מעניין מאוד. המיסוי על כלי הרכב החשמליים עומד לעלות משמעותית, ולהפוך אותם ליקרים מאוד ויקרים מדי. מי שעדיין ירצה קרוסאובר מודרני וחסכוני, לא חייב לשלם 200.0 אש"ח ולמעלה מכך, ויכול לבחור ברכב היברידי שעדיין יהיה חסכוני למדי, ליהנות מאחריות ארוכה, ולקנות במחיר שאינו מחייב פגישה עם יועץ משכנתאות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אורי 13/11/2024 00:20
    הגב לתגובה זו
    חזק בטירוף ו7 שנות אחריות הוא גם ממש יפה
  • 4.
    ניקולאי 12/11/2024 20:08
    הגב לתגובה זו
    רקק הוציאו את הדגם ההיברדי mg3 ועכשיו עוד המהדורה של ZS מתפתחים בצורה יפה ובמיוחד בתחום החדש הדגם ניראה בנוי בצורה מעולה חסכוני ועם נתוני כי לא קטנים (194כ״ס)
  • 3.
    האני 12/11/2024 17:45
    הגב לתגובה זו
    רכב עוצמתי וחיסכוני עם עיצוב אליפות.
  • 2.
    במבוס 12/11/2024 17:19
    הגב לתגובה זו
    mg החליטו לתת פייט מצוין לשוק ההיברדי, יחד עם הפרמטרים האלה: של 7 שנות אחריות, כוח סוס 194 יש פה חתיכת הצהרה!
  • 1.
    שגב 12/11/2024 16:39
    הגב לתגובה זו
    בשעה טובה עוד היברידית נכנסת לשוק
מקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרןמקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרן

מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi - רכב מסחרי סגור המשלב מקום לנהג + חמישה נוסעים, יחד עם ארגז מטען סגור וגדול. 

המחיר 205,000 ש"ח.

יואב פולס |

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi רכב מסחרי חשמלי דו שימושי. ה eDeliver 5 Combi מרחיב את היצע הדגמים המסחריים עם שימושיות גבוהה כשהוא מאפשר הובלת נוסעים בו זמנית עם נפח הטענה גבוה.

ה eDeliver 5 Combi הוא בראש ובראשונה וואן מסחרי חשמלי ושימושי. יחד עם הנהג הוא מציע מקום לשישה נוסעים, שלושה מקדימה ( נהג + 2) ועוד שלושה בשורת המושבים השניה. לצד מקום לשישה נוסעים מציע ה eDeliver 5 Combi תא מטען סגור בנפח 3800 ליטר וכושר העמסה של 1060 ק"ג.


מקסוס eDeliver 5 Combi - סביבת נהג. צילום יצרן


ה eDeliver 5 Combi מבוסס על פלטפורמה מודולרית של מקסוס, והוא מציג מידות שימושיות עם אורך כולל של 4.8 מטר, רוחב של 1.87 מטר וגובה של 1.96 מטר. בסיס הגלגלים 3.1 מטר. לטובת נוחות הנוסעים מאחור מצויד הרכב בשתי דלתות הזזה. הדלתות האחוריות נפתחות בזוית של 180° לטובת נוחות העמסה ופריקת סחורה.

למסחרית השימושית של מקסוס מנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ, עם סוללה בקיבולת של 64Kwh. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 70Kw. הטווח המוצהר 338 ק"מ בנסיעה משולבת או 483 ק"מ בנסיעה עירונית, שתיהן בתקן WLTP המחייב.  התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות.


BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?