באפט
צילום: טוויטר

וורן באפט כנראה מוכר מניות אפל נוספות; בינתיים הוא מופסד 25 מיליארד דולר בגלל המימוש

ב-2 בנובמבר צפויה ברקשייר לפרסם את דוחותיה לרבעון השלישי ולחשוף את חמש ההחזקות הגדולות שלה, מה שיאפשר למשקיעים לראות האם המשקיע המשיך למכור את ענקית הטכנולוגיה
אדיר בן עמי | (3)
נושאים בכתבה אפל וורן באפט

ברקשייר האת'וויי BERKSHIRE HATHAWAY B של המיליארדר וורן באפט, ביצעה מהלך דרמטי במהלך הרבעון השני של 2024 כאשר צמצמה משמעותית את אחזקותיה במניית אפל. החברה צפויה לחשוף בקרוב האם המגמה נמשכה גם ברבעון השלישי. הנתונים מראים כי ברקשייר הפחיתה את החזקותיה באפל בכמעט 50%, מ-905 מיליון מניות בסוף 2023 ל-400 מיליון מניות בדיוק. 

ב-2 בנובמבר צפויה ברקשייר לפרסם את דוחות הרבעון השלישי, כולל טופס 10-Q שיוגש לרשות ניירות הערך האמריקאית. פרסום זה צפוי לחשוף את חמש ההחזקות הגדולות של החברה, מה שיאפשר למשקיעים להבין את היקף האחזקות באפל נכון ל-30 בספטמבר.

מעניין לציין כי המספר 400 מיליון מניות אינו מקרי. ברקשייר מחזיקה בדיוק באותו מספר מניות של קוקה-קולה, השקעה אסטרטגית שהחברה שומרת כבר למעלה משלושים שנה. מומחים מעריכים כי העדפתו של באפט למספרים עגולים עשויה להצביע על כך שהמכירות נעצרו ברבעון השני.

למרות המכירות המסיביות, באפט הדגיש בכנס השנתי של החברה במאי כי "סביר מאוד" שאפל תישאר ההשקעה הגדולה ביותר של ברקשייר בסוף 2024. כעת, ההחזקה באפל מהווה כ-30% מתיק ההשקעות, ירידה מ-45% בתחילת השנה.

 

פספסה רווח של 25 מיליארד דולר

שווי ההחזקה הנוכחי באפל עומד על 92 מיליארד דולר, יותר מכפול מההשקעה השנייה בגודלה - אמריקן אקספרס, ששווה כ-40 מיליארד דולר. מניית אפל סיימה את יום שישי במחיר של 231.41 דולר, עלייה של 0.4%.

על פי הערכות, ברקשייר הפסידה הזדמנות לרווח של כ-25 מיליארד דולר בעקבות מכירת המניות, זאת לאור העלייה במחיר מניית אפל מאז הרבעון השני. בנוסף, החברה צפויה לשלם כ-15 מיליארד דולר במסים על המכירות ברבעון השני בלבד, שכן עלות הרכישה הממוצעת של המניות עמדה על כ-35 דולר למניה.

המכירות המאסיביות הפתיעו רבים בשוק ההון, במיוחד לאור העובדה שבאפט וצ'ארלי מאנגר, סגן יו"ר ברקשייר שנפטר בסוף 2023, הצהירו בעבר כי אפל עולה על כל עסקי ברקשייר האחרים. באפט אף הגדיר את אפל כאחת מ"אבני החן" של ברקשייר במכתב לבעלי המניות ב-2020.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאור 29/10/2024 19:42
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות אתם רושמים
  • 2.
    אי רווח זה לא הפסד (ל"ת)
    אמת בפרסום 29/10/2024 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 28/10/2024 18:03
    הגב לתגובה זו
    באפט לא קונה בואינג,הוא לא אז אני כן,לא המלצה ולא השוואה,משפט סתמי
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אביגל שורק, קרדיט: החברהאביגל שורק, קרדיט: החברה

רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר

שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק US

דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66%  , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.

החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.

מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר. “ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.


במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.