לינק אנד קו 02
צילום: יצרן

קרוסאובר חשמלי ראשון למותג השוודי-סיני - יתרונות וחסרונות

מותג הרכב הסיני-שוודי Link&Co השיק את דגם ה 02, קרוסאובר חשמלי, אח תאום אך לא זהה לעוד שלושה דגמים מבית ג'ילי הסינית. השיווק בישראל עוד השנה על ידי קבוצת 'מאיר' יבואנית וולוו והונדה לישראל. 
יואב פולס |
נושאים בכתבה C-SUV לינק & קו

מותג Lynk & C0 מותג הסמי-פרימיום של ענקית הרכב הסינית ג'ילי, השיק באירופה את ה Lynk&Co 02 – קרוסאובר חשמלי בסגמנט C-Suv.

כאן נכון לעשות 'סדר' קטן. ג'ילי הענקית מחזיקה בשלל מותגים ושיתופי פעולה עם חברות בכל העולם. סמארט לדוגמא היא שת"פ של ג'ילי עם מרצדס. וולוו השוודית היא בבעלות ג'ילי, וכך גם מותג הספורט פרימיום פולסטאר שהיה בבעלות וולוו. את ג'ילי אנחנו גם מכירים מהג'יאומטרי C המשווק בהצלחה גדולה בישראל, וגם את מותג זיקר המשווק כאן את ה 001 המרשימה ואת ה X הקרוסאוברית.

לינק & קו הוא מותג סמי פרימיום שמטה הפיתוח שלו יושב מרחק תחנת אוטובוס ממטה הפיתוח של וולוו בשוודיה, ושיתוף הפעולה בין שני המותגים הדוק ביותר. כך הלינק & קו 01 המשווקת בישראל מזה כמעט שנתיים, חולקת מכלולים רבים עם הוולוו XC40PHEV וניכך בה לא מעט מה DNA הוולוואי.

עכשיו חושפת לינק & קו את הרכב החשמלי הראשון מתוצרתה, המקבל את המיתוג המפתיע לינק & קו 02.

מימדים וביצועים

ה 02 הוא קרוסאובר חשמלי מתקדם, עם עיצוב מובחן וברור, בסגמנט הצפוף C-SUV. ללינק & קו 02 בסיס גלגלים נדיב למדי הנמתח על לא פחות מ 2.755 מטר, והוא מהגבוהים בקטגוריה (לשם ההשוואה, יונדאי טוסון עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר). האורך הכולל של ה 02 עומד על 4.46 מטר, והרוחב 1.845 מטר. ל 02 מנוע חשמלי בהספק של 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ, המניע את הגלגלים האחוריים, ומספק תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות.

ל 02 סוללה בקיבולת 66Kwh, עם אפשרות לטעינה מהירה DC בקצב של עד 150Kw ואילו בטעינה איטית AC הרכב נטען בקצב של 11Kw (ברמת גימור Core) או 22Kw (ברמת גימור More).

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הטווח המוצהר עומד על 435 ק"מ או 445 ק"מ בתקן WLTP ל Core / More בהתאמה.

העיצוב של ה 02 ייחודי ומעניין מאוד, עם מבנה של קרוסאובר קופה. יחידות תאורה קדמיות משולבות פסי לד אנכיים, מבנה דלת אחורית המשתפל כלפי מעלה, וחתימת אור ייחודית מאחור עם פס אדום לרוחב כל הרכב, המחולק לארבעה מקטעים על ידי פס לד אנכי. עיצוב מעניין מאוד, ולטעמי גם יותר 'קל לעין' מחלק מהמתחרים.

השיווק בישראל צפוי להיות עוד השנה ב 2024, מחירים בישראל עדיין אין.

משפחה שכזו

הקוראים החדים מביניכם שמשהו מצלצל להם מוכר, לא טועים. חלק גדול מהצפיפות בסגמנט ה C-SUV החשמלי נוצר על ידי ג'ילי בעצמה, שכבר היום מיוצגת כאן עם שלושה דגמים, אחים תאומים אך לא זהים, הסמארט #1 מהשווקת על ידי כלמוביל, הוולוו EX30 המשווקת על ידי מאיר (שהיא גם יבואנית לינק & קו לישראל) והזיקר X המיובאת על ידי גיאו מוביליטי השייכת ליוניון מוטורס. לזכות ג'ילי ניתן בהחלט לומר כי כל אחד מהמותגים – וולוו, זיקר וסמארט הצליח לצקת ברכב 'שלו' התנהגות ותחושה שונים, וההבדלים ממש מורגשים, כך שיש לצפות כי הלינק 02 תרגיש שונה משלוש אחיותיה.

לנוחותכם ריכזתי כאן טבלה השוואתית קצרה בין הדגמים השונים, כי אירוע כזה עוד לא היה לנו כאן:

 

מותג דגם קיבולת סוללה טווח הספק הנעה בסיס גלגלים אורך כולל מחיר (אש"ח)
לינק & קו 02  66Kwh 435-445 272 אחורית 2.755 4.46 טרם פורסם
וולוו EX30 69Kwh 337-476 272-428 אחורית / כפולה 2.65 4.233 180-234
זיקר X 66Kwh 425-445 272-428 אחורית / כפולה 2.75 4.432 185-210
סמארט #1 66Kwh 400-440 272-428 אחורית / כפולה 2.75 4.27-4.30 195 - 250

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוניות
צילום: תמר מצפי

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק

רן קידר |

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית. 

כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק. 

רוב נהגי המוניות הם עברייני מס    


במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.

במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.

מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגם IM5. צילום רונן טופלברג

דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג

קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים. 

דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים

IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין. 

יואב פולס |

קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.

בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6  ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.

דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.

דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.

לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.