נמל חיפה
צילום: נמל חיפה

משבר חדש בענף הרכב - מגבלות על פריקת כלי רכב בנמלים

הוראת שעה חדשה של רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה מגבילה את כמות כלי הרכב שניתן לפרוק ולאחסן בנמלי חיפה, אשדוד והמסוף הפרטי בחיפה. 
יואב פולס | (2)

הקשיים של יבואני רכב ממשיכים, ואחרי סדרת משברים הקשורים במצב הגיאופוליטי עם עצירת משלוחי כלי רכב מטורקיה לישראל, משבר ההובלה הימית בגלל החות'ים בים האדום, עכשיו מערימה גם מדינת ישראל קשיים נוספים.

במסמך שהגיע לידי ביזפורטל, מודיעה רשות הספנות והנמלים על מגבלות קשות בכל הנוגע לפריקה ואיחסון של כלי רכב בנמלים בישראל. על פי המכתב שנשלח לכל הנוגעים בדבר, הטילה המדינה מגבלת איחסון כלי רכב בשטחי הנמלים, כך שנמלי אשדוד וחיפה יכולים לאחסן לא יותר מ 15,000 כלי רכב בשטחי הנמל, ואילו על חברת SIPG המפעילה את המסוף הפרטי בחיפה הוטלה מגבלה של לא יותר מ 4000 כלי רכב בשטחי הנמל.

הנחיה זו של המדינה נועדה לתמוך במאמץ המלחמתי בה מדינת ישראל מתמודדת עם מספר חזיתות במקביל, ולאפשר פריקת סחורות חיוניות יותר למשק ולמאמץ המלחמתי, ותפעול סחורות אלו בשטחי הנמלים.

ההנחיה לא חלה על שטחי האיחסון שמחזיקים היבואנים בשטחי הנמלים השונים, ועליהם לא חלה המגבלה, אלא רק על איחסון בשטחי הנמל הציבוריים.

יבואנים שעשו מאמץ גדול לקבל הקצאות מהיצרנים, ולאחר מכן לשריין את ההובלה הימית באמצעות אניות גלנוע, נתקלו בהנחייה החדשה, ולביזפורטל נודע כי מספר יבואנים נאלצים לסובב לאחור אניות עם משלוחי כלי רכב, כאשר על כל אחת מהן אלפי כלי רכב מסוגים שונים לנמלים קרובים באגן המזרחי של הים התיכון, ומשם למגרשי איחסון סמוכים, עד שניתן יהיה לשנע אותם לארץ.

מצב זה מייקר משמעותית את עלות ההובלה הימית של כל רכב ורכב, ולא מן הנמנע כי עלויות אלו יגולגלו בסופו של דבר על הצרכנים, דבר שממנו המדינה מרוויחה שוב באמצעות מיסים על העלויות הנוספות.

לעיכוב במשלוחים יש משמעויות נוספות נרחבות בהרבה, הנוגעות בעידכון תעריפי המיסוי על כלי הרכב השונים, והקטנת הטבת המס הירוק, כך שכלי רכב שהיו יכולים להימסר ללקוח תחת המיסוי הנוכחי, עלולים להתייקר באלפי שקלים אם יימסרו בסופו של דבר תחת תקנות המיסוי החדשות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבו לוף 11/10/2024 00:52
    הגב לתגובה זו
    המסמך הגיע מהיבואנית שמעלים מחירים בעזרת התקשורת
  • 1.
    סיפורי סבתא של היבואנים כדי להעלות מחירים (ל"ת)
    שאפיק 10/10/2024 18:44
    הגב לתגובה זו
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.