לקנות רכב חדש עכשיו או לחכות ל-2025?
מחירי הרכבים צפויים לעלות בשנה הבאה בגלל עליית המסים, אבל באוצר מדברים על הגברת התחרות בענף הרכב, ומייחלים לירידת מחירים. במקביל, יבואני הרכב הזמינו כמות ענקית של רכבים כדי להצטייד במלאי על רקע הקשיים בהובלה ורצון לספק את הביקושים שצפויים להערכתם בחודשים הקרובים לפני עליית המס. אלא שמלאי גדול מוביל במקרים רבים להנחות משמעותיות בהמשך. ומכאן הדילמה - האם לרכוש רכב חדש כעת או להמתין לתחילת השנה הבאה?
עלייה במחירי רכבים חדשים
עליית מחירים עקבית
רכב הוא הקנייה השנייה בגודלה של הציבור אחרי דירה. למרות השחיקה הגדולה בערך הרכבים החדשים, הציבור קונה רכבים חדשים והרבה - מדובר על סדר גודל של 250 אלף רכבים חדשים בממוצע שנתי. מחירי הרכבים החדשים נמצאים במגמת עלייה בשל אינפלציה שמעלה את עלויות היצור ועלייה בעלויות השילוח.
כלומר, בהגדרה, מחירי הרכבים עולים על פני זמן וצריך לקחת בחשבון התייקרות בשנה הבאה. אלא שהצפי הוא לעלייה משמעותית יותר בגלל עלייה במסים.
השפעת עליית המסים על עולם הרכב
בתחילת 2025 יכנסו לתוקף שינויים במסוי על רכבי בנזין וחשמל. המסוי על רכבי בנזין יעלה, בשל עדכונים בנוסחת "המס הירוק", מה שיביא לעלייה במחירים, במיוחד ברכבים חסכוניים וזולים. זה נשמע אבסורד, אבל באוצר מקטינים הטבות מס כדי הגדיל את הקופה הציבורית, הם טוענים שגם כך ההטבה הזו לא אפקטיבית. מדובר בהטבת מס על רכבים לפי דרגות זיהום. באוצר משנים את גודל ההטבה וגם את רף המדרגות - בפועל תבוטל הטבה של 3 עד 7 אלף שקל. ודווקא מכיוון שההטבה הגדולה הייתה לרכבים פחות מזהמים, הם "יסבלו" יותר.- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- רכבים חשמליים OUT - למה הציבור קונה פחות רכבים כאלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, מנסים באוצר ליישם מסוי דיפרנציאלי לפי עלות הרכב. מדובר על תהליך ומנגנון לא פשוט. זה נכון יותר מהמצב הקיים, אבל יש כאן צורך גדול למנוע פרצות של יבואנים שידעו לפצל את השווי בעבר (המסוי הזה היה לפני עשרות שנים) בין הרכב ובין האבזור שלו. זה עשוי להוביל להורדת מחירים ברכבים היותר עממיים והתייקרות ברכבים היוקרתיים.
כמו כן, מנסים באוצר לעשות רפורמה שתאפשר לכל יבואן רכב לייבא מותג אחד או מספר מותגים קטן. כך הם מצפים שתהיה הרבה יותר תחרות מהמצב היום שבו יש מספר חברות קטן ששולט בעצם בשוק. הבעיה שזה לא ממש אפשרי לכפות על יצרניות רכב בינלאומיות עם מי לעבוד ועם מי לא, וזה גם לא אפשרי לשנות את החוזים הקיימים כיום. צריכה להיות הגבלה מסוג אחר, או עידוד מאוד גדול ליבואנים קטנים וליבואנים במקביל. בכל מקרה, גם אם תהיה רפורמה היא לא תיושם בחודשים הקרובים, זה תהליך ארוך.
עלייה במס קנייה על רכבים החשמליים
- ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?

לקנות עכשיו רכב חדש או לחכות?
מעבר לכך, המלאי הגדול שצפוי להיות בחברות הרכב עשוי להעיק עליהם והם יאלצו לספק הנחות משמעותיות. כמו כן, נזכיר שאתם יכולים לקנות רכב חדש עם אפס קילומטר בהנחה רשמית של 7% עד 10% ובמקרים רבים גם בהנחה גדולה יותר.
מה שברור לגבי שנה הבאה הוא שהמס יעלה על רכבים חשמליים והטבת המס על רכבי בנזין (הטבת מס ירוק) תפחת. הרכבים החשמליים יעלו ביותר מאשר הרכבים על בנזין, זה יכול להיות בסדר גודל של 7%-5%, תלוי כמובן בכמה מס קנייה יעלה. רכבים על בנזין יעלו בכמה אחוזים בודדים. רק תחרות יכולה לצמצם את העלייה, או כאמור מלאי גדול.
ומכאן, לכאורה התשובה לשאלה האם לקנות רכב עכשיו או לחכות לתחילת 2025 היא פשוטה - עכשיו יהיה זול יותר. אבל כדאי להזכיר שהיבואניות רוכשות עכשיו מלאי כדי לקבל על הרכבים האלו את שיעור המס לפני העלייה וזה יאפשר להם למכור את הרכבים ככל הנראה לתוך 2025 במחירים הקודמים.
- 8.מאיר 10/10/2024 18:29הגב לתגובה זועובדים על כולכם רוב המסירות זה חברות ליסינג מוניות והשכרת רכב, בנוסף הרכסים הפרטיים זה רק 20 אחוז וזה גם המון ,הישראלים פראיירים רכב שעולה 60 אלף שקל מהיצרן משלמים כמעט 200 אלף שקל
- 7.תחי מדינת ישראל (ל"ת)y 10/10/2024 08:37הגב לתגובה זו
- 6.רונן 10/10/2024 00:18הגב לתגובה זולא צריך רכב חדש כי אין מדינה , יש בלוף של חוליי נפש עבריינים. מדינה של ריקבון אנושי.
- 5.חכו חכו לא לקנות 09/10/2024 14:55הגב לתגובה זובכל מקרה אני ממלא במיכל ב 50 ש"ח נגמר ממלא שוב
- 4.אנונימי 09/10/2024 14:01הגב לתגובה זוואז האוצר יחשוב פעמיים לפני העלאת מיסים על רכבים.
- 3.dd 09/10/2024 13:09הגב לתגובה זולקנות!
- 2.קחו בחשבון עליית מע"מ בינואר 2025 (ל"ת)גולדפינגר 09/10/2024 12:39הגב לתגובה זו
- 1.אין שם 09/10/2024 12:26הגב לתגובה זוזו מחלה ישראלית מטומטמת שאין דוגמתה בעולם. כולם אוכלים מה היבואן מייבא וכדאי לו לא חלילה, מה מתאים או רוצה הצרכן. תבטלו המונופולים ונדבר.

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה.
אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות
פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי
ציון מסכם 4.6 בסולם פולס
ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר פרימיום D-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD |
הספק ומומנט | 300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ |
צריכת דלק | 9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר. נתוני יצרן |
בטיחות | ציון אבזור בטיחות 8. חמישה
כוכבים במבחן EuroNcap |
מחיר | החל ב 400.0
אש"ח עד 540.0 אש"ח |
למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.
- ג'נסיס משיקה גירסאות כניסה חדשות ל-G80 ול-GV80
- ג'נסיס GV70 עדכנית - החל מ 400.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.