מטא בשיא היסטורי - בסיטי צופים אפסייד של 15%
לאחר שזינקה כבר ביותר מ-60% מתחילת השנה, ענקית הרשתות החברתיות מטא META PLATFORMS פתחה את שבוע המסחר עם עליות שערים של יותר מ-1% לשיא כל הזמנים. בית ההשקעות סיטי מציג תחזית אופטימית במיוחד לגבי ביצועי החברה ברבעון השלישי של 2023. כאשר התחזית מבוססת בעיקר על נתונים חדשים הנוגעים לפלטפורמת הווידאו הקצר של מטא, Reels.
לפי האנליסטים, מטא צפויה להציג רווח למניה של 5.48 דולר על מכירות של 40.7 מיליארד דולר. תחזיות אלו מייצגות צמיחה שנתית גבוהה באחוז אחד מההערכות הקודמות בסיטי. התחזיות של בית ההשקעות אופטימיות יותר מהקונצנזוס בוול סטריט, כאשר הערכות השוק הכלליות עומדות על רווח למניה של 5.19 דולר והכנסות של 40.1 מיליארד דולר.
במוקד התחזית האופטימית עומדים נתונים חדשים על פלטפורמת Reels. לפי הנתונים הפנימיים של סיטי, שיעור המודעות (ad load) - אחוז הפרסומות שמשתמשים נתקלים בהן בזמן צפייה ב-Reels - הגיע ל-22.2% ברבעון השלישי עד כה. זוהי עלייה של 70 נקודות בסיס בהשוואה לרבעון הקודם.
נתון מעניין נוסף שעולה מהדו"ח הוא שיותר מ-75% מהמפרסמים של מטא משתמשים כיום ב-Reels. בסיטי מציינים כי "לאור הערכתנו שסביבת הפרסום המקוון, במיוחד עבור פלטפורמות מבוססות ביצועים כמו מטא, מתחזקת, אנו מעלים את תחזיות ההכנסות והרווחיות שלנו".
- בועת ה-AI או מנוע צמיחה היסטורי? מאחורי מרכז הנתונים העצום של מטא בלואיזיאנה
- מטא תשיק שני מודלים חדשים של AI, "מנגו" ו-"אבוקדו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיטי עוקבת אחר שיעור המודעות ב-Reels מאז יוני 2022, והצליחה לחזות בדייקנות מגמות קודמות. בתחילת השנה, כשמניית מטא נסחרה סביב 384.26 דולר, סיטי הציגה תחזיות דומות שהתבררו כמדויקות. כעת, כשהמניה נסגרה ביום שישי האחרון במחיר של 561.35 דולר, האנליסטים צופים עלייה נוספת של 15%.
חסרונות הניתוח של סיטי
חשוב לציין כי ישנם מספר סייגים למתודולוגיה של סיטי. הבנק עוקב באופן ידני אחר הפרסומות ב-Reels על ידי גלילה דרך 50 הסרטונים הקצרים הראשונים, מדגם קטן יחסית בהשוואה למיליארדי הצפיות המוערכות בפלטפורמה. בנוסף, שיעור המודעות אינו מספק מידע על המחירים שהמפרסמים משלמים עבור הצבת הפרסומות.
למרות זאת, האנליסטים מדגישים: "אנו מאמינים שהמעקב שלנו מספק תובנה לגבי מוצר ה-Reels של מטא, והנתונים שלנו והניסיון שלנו עולים בקנה אחד עם ההצהרות של מטא לגבי העלייה בשיעור המודעות ועם הבדיקות שלנו בתעשייה מול מספר סוכנויות המציעות תוצאות דומות".
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
הדוחות האחרונים
בתוצאותיה לרבעון השני רשמה מטא רווח למניה של 5.16 דולר על הכנסות של 39.07 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 4.7 דולר על הכנסות של 38.19 מיליארד דולר.
הוצאות ההון של מטא הסתכמו ב-8.47 מיליארד דולר לרבעון. המחיר הממוצע לפרסומות עלה ב-10% משנה לשנה, כאשר חשיפת הפרסומות ברחבי האפליקציות של מטא עלתה גם היא ב-10% לעומת השנה שעברה. החברה מחזיקה 58.08 מיליארד דולר בקופת המזומנים, עם תזרים מזומנים חופשי של 10.9 מיליארד.
בתחזיתה צופה מטא לרבעון השלישי הכנסות בטווח של 38.5-41 מיליארד דולר. לשנת 2024 כולה ההוצאות צפויות לעמוד על 96-99 מיליארד. החברה ממשיכה לצפות להפסדים ממגזר ה- Reality Labs בעקבות הוצאות על פיתוחי מוצר והשקעות נוספות. עוד צופה החברה לשנה כולה הוצאות הון בטווח של 37-40 מיליארד דולר, עלייה מ35-40 מיליארד קודם לכן.
החברה צופה צמיחה משמעותית בהוצאות ההון ב-2025 כאשר היא ממשיכה להשקיע במחקר ופיתוח יישומי בינה מלאכותית.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
