הג'יפ רנגלר החדש - כל מה שצריך לדעת?
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ג'יפ לישראל השיקה את הג'יפ רנגלר המעודכן עם שיפורים בתא הנוסעים, במערכות הבטיחות, יחד עם שדרוג יכולות השטח הגבוהות של הרנגלר.
מעט מאוד כלי רכב מזוהים כל-כך עם חווית השטח והמרחבים הפתוחים כמו הג'יפ רנגלר. אבל גם אגדות צריכות מדי פעם להשתדרג, והבוקר הודיעה קבוצת סמלת יבואנית הג'יפ רנגלר על תחילת השיווק של הרנגלר המחודש. גם אם אינכם חובבי שטח, לא תוכלו להתבלבל ולחשוב שהרנגלר החדש הוא משהו אחר. בג'יפ שמרו על העיצוב המאוד מוכר ומזוהה עם המותג, גם אם עבר עידכונים קלים מאוד.
הרנגלר החדש ישווק בשלב זה בארבע גירסאות: גירסת ספורט S ארוכה, גירסת רוביקון קצרה וארוכה, וגירסת רוביקון PT עם חבילת איבזור.
הרנגלר מצוייד במנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר המפיק 270 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים פלנטרית אוטומטית בעלת 8 הילוכים. (במאמר מוסגר מדובר במנוע משובח ועדיף משמעותית על ה-3.6 ליטר ששווק בדגמים קודמים).
כחיית שטח הרנגלר מציג נתונים בסיסיים מצויינים לעבודת שטח קשוחה עם מרווח גחון של 24.6 ס"מ לדגם הספורט ו-27.4 ס"מ לדגמי הרוביקון. הרנגלר שומר גם על נתוני זויות גישה ונטישה מצויינות בכל הדגמים ויכולת צליחת מעברי מים עד עומק של 76.2 ס"מ.
- ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
- עצמאות ארה"ב וצרפת - זמן טוב ללמוד על הביקוש לתוצרת ב'יד2'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקר השידרוג נוגע באיכות החומרים ובמערכות הבטיחות האקטיביות שכוללות עתה 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בכל הדגמים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, אופניים ואופנועים, זיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב בשטח מת, ועוד.
בתחום האיבזור מקבל הרנגלר כבר מדגם הספורט S מערכת מולטימדיה בגודל 12.3'' עם רמקולים של אלפין, פתחי מיזוג ליושבים מאחור ועוד. הרכב שומר על מאפייני שטח עם צמיגי 32'' במידה 245/75/17 סרנים חיים, גג פריק קשיח ועוד איבזור המרחיב את ליבו של חובב השטח.
צילום: יצרן.
דגמי הרוביקון נהנים בנוסף מחבילת איבזור הכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים ועוד, ובתחום איבזור השטח מקבלים דגמי הרוביקון צמיגי 33'' (285/70/17) סרנים מחוזקים, נעילות דיפרנציאל אחורי וקדמי מקוריות, ניתוק מוט מייצב קדמי ועוד.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בסמלת הצליחו לשמור על המחירים של הדגם היוצא כך שדגם הספורט S יעלה 380 אלף שקל, דגם הרוביקון הקצר יעלה 400 אלף שקל, דגם הרוביקון הארוך כבר עולה 450 אלף שקל ואילו דגם הרוביקון הארוך PT עולה 470 אלף שקל.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
