גיפ רנגלר חדש
צילום: יצרן
השקה

הג'יפ רנגלר החדש - כל מה שצריך לדעת?

במה הוא שונה מהגרסה הקודמת? מה הוא מציע? ובאיזה מחיר הוא ישווק?
יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'יפ

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ג'יפ לישראל השיקה את הג'יפ רנגלר המעודכן עם שיפורים בתא הנוסעים, במערכות הבטיחות, יחד עם שדרוג יכולות השטח הגבוהות של הרנגלר.

מעט מאוד כלי רכב מזוהים כל-כך עם חווית השטח והמרחבים הפתוחים כמו הג'יפ רנגלר. אבל גם אגדות צריכות מדי פעם להשתדרג, והבוקר הודיעה קבוצת סמלת יבואנית הג'יפ רנגלר על תחילת השיווק של הרנגלר המחודש. גם אם אינכם חובבי שטח, לא תוכלו להתבלבל ולחשוב שהרנגלר החדש הוא משהו אחר. בג'יפ שמרו על העיצוב המאוד מוכר ומזוהה עם המותג, גם אם עבר עידכונים קלים מאוד.

הרנגלר החדש ישווק בשלב זה בארבע גירסאות: גירסת ספורט S ארוכה, גירסת רוביקון קצרה וארוכה, וגירסת רוביקון PT עם חבילת איבזור.

הרנגלר מצוייד במנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר המפיק 270 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ, ומשודך לתיבת הילוכים פלנטרית אוטומטית בעלת 8 הילוכים. (במאמר מוסגר מדובר במנוע משובח ועדיף משמעותית על ה-3.6 ליטר ששווק בדגמים קודמים).

כחיית שטח הרנגלר מציג נתונים בסיסיים מצויינים לעבודת שטח קשוחה עם מרווח גחון של 24.6 ס"מ לדגם הספורט ו-27.4 ס"מ לדגמי הרוביקון. הרנגלר שומר גם על נתוני זויות גישה ונטישה מצויינות בכל הדגמים ויכולת צליחת מעברי מים עד עומק של 76.2 ס"מ.

עיקר השידרוג נוגע באיכות החומרים ובמערכות הבטיחות האקטיביות שכוללות עתה 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בכל הדגמים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי הולכי רגל, אופניים ואופנועים, זיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב בשטח מת, ועוד.

בתחום האיבזור מקבל הרנגלר כבר מדגם הספורט S מערכת מולטימדיה בגודל 12.3'' עם רמקולים של אלפין, פתחי מיזוג ליושבים מאחור ועוד. הרכב שומר על מאפייני שטח עם צמיגי 32'' במידה 245/75/17 סרנים חיים, גג פריק קשיח ועוד איבזור המרחיב את ליבו של חובב השטח.

צילום: יצרן.

דגמי הרוביקון נהנים בנוסף מחבילת איבזור הכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים ועוד, ובתחום איבזור השטח מקבלים דגמי הרוביקון צמיגי 33'' (285/70/17) סרנים מחוזקים, נעילות דיפרנציאל אחורי וקדמי מקוריות, ניתוק מוט מייצב קדמי ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בסמלת הצליחו לשמור על המחירים של הדגם היוצא כך שדגם הספורט S יעלה 380 אלף שקל, דגם הרוביקון הקצר יעלה 400 אלף שקל, דגם הרוביקון הארוך כבר עולה 450 אלף שקל ואילו דגם הרוביקון הארוך PT עולה 470 אלף שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?