חיליק איטמן
צילום: רדקום

רדקום מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה: ההכנסות טיפסו ב-17%

החברה הישראלית דיווחה על הכנסות של 14 מיליון דולר לצד רווח מתואם של 2.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה;  מעלה את טווח תחזית ההכנסות השנתי שלה במעט ל-60-57 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד |

חברת רדקום הישראלית הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה עם הכנסות של 14 מיליון דולר, לצד רווח מתואם של 2.8 מיליון דולר. בעקבות התוצאות החברה מעלה את הקצה התחתון של טווח תחזית ההכנסות השנתי שלה ל-60-57 מיליון דולר, לעומת טווח הכנסות של 56 עד 60 מיליון דולר.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה עמדו על כ-14.1 מיליון דולר, צמיחה של כ-17.5% בהשוואה לכ-12 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי האנליסטים להכנסות של 13.36 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי (GAAP) הסתכם בכ-0.8 מיליון דולר (5 סנט למניה), עליה קלה ביחס לרווח של כ-0.6 מיליון דולר (4 סנט למניה), ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם  (Non-GAAP) עמד על כ-2.8 מיליון דולר (18 סנט למניה), בהשוואה לרווח של כ-1.8 מיליון דולר (12 סנט למניה) ברבעון הראשון של 2023. צפי האנליסטים היה לרווח של 17 סנט למניה.

נכון לסוף הרבעון הראשון בידי החברה מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות בנקאיים לזמן קצר בהיקף של כ- 85.3 מיליון דולר, ללא חוב, רמת המזומנים הגבוהה ביותר שלה.

חיליק איטמן, המנכ"ל הזמני של רדקום: "ברבעון זה המשכנו את התנופה החיובית מ-2023 אל תוך שנת 2024 עם עלייה של 17.5% בהכנסות, רבעון תשע-עשר ברציפות של צמיחה משנה לשנה. הודות לביצועים החזקים שלנו וניהול הוצאות זהיר, המשכנו להשיג צמיחה רווחית ויצרנו תזרים מזומנים חיובי, תוך השגת שיא מזומנים חדש של 85.3 מיליון דולר." איטמן הוסיף: "חידשנו את החוזה הרב-שנתי שלנו עם Rakuten Mobile, אנחנו מרחיבים את שיתוף הפעולה שלנו ומחזקים את השותפות עם מפעיל חדשני זה ביפן, כפי שדווח בחודש שעבר. הארכת החוזה כוללת אנליטיקה מתקדמת המבוססת בינה מלאכותית (AI), המאפשרת ל-Rakuten Mobile לבצע פעולות רשת יעילות וממוחשבות עבור הפריסה הארצית שלה." עוד הוסיף איטמן: "בנוסף, מפעיל תקשורת אמריקאי האריך את החוזה שלו לשימוש ב-RADCOM ACE. כחלק מהארכת החוזה הזה, RADCOM ACE תעלה ותהיה נגישה בשירותי האינטרנט של אמזון (AWS) כשירות תוכנה (SaaS).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.