אחרי הדוחות החזקים - אופנהיימר בהמלצת קניה על אודיטי
מנית אודיטי, חברת האם של מותג האיפור IL MAKIAGE ומותגים נוספים, זינקה ב-38.5% בשבוע האחרון אחרי שפרסמה דוחות חזקים לרבעון הראשון של השנה שהיון מעל לצפי האנליסטים, וגם באופנהיימר התרשמו ופרסמו המלצת קניה לחברה שאורן הולצמן עומד בראשה. הולצמן גם היה בועידת ההשקעות של ישראל לפני מספר חודשים, שם סיפר על הדרך שהחברה עברה: "השקנו את איל מקיאג׳ בארה״ב ובתוך 5 שנים בלבד הבאנו אותו להיות המותג ביוטי אונליין הגדול ביותר בארה״ב. פיתתחנו והשקנו את המותג השני שלנו – ספויילד ציילד - שהוא המותג הצומח ביותר בארה״ב בכל הזמנים. פיתחנו פלטפורמה טכנולוגית שאוספת דאטה מעשרות מליוני משתמשים בארהב ומאפשרת לביוטי לעבוד און ליין בסקייל גבוה. וחצינו את רף ה- 50 מליון יוזרים אשר יצרו לנו מעל ל 2 מיליארד data points - יש לנו יותר דאטה מאסתי לאודר ולוריאל יחד. חברות ענק של עשרות שנים. לקחנו את החברה מאפס ל-500 מליון דולר הכנסות והמשכנו להשקיע בעתיד – בטכנולוגיה ובמדע – בנקודות החולשה של המתחרים הענקיים שלנו".
באופנהיימר הציגו את התוצאות האחרונות של החברה: "ברבעון הראשון של 2024 הציגה אודיטי מכירות של 212 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 28%, מעל תחזית הקונצנזוס ושלנו של 205.1 ו-204 מיליון דולר בהתאמה, וכן מעל טווח התחזית של החברה להכנסות בטווח של 204-207 מיליון דולר. אודיטי דיווחה על רווח גולמי בשיעור 73% שיפור של 300 נקודות בסיס מול הרבעון המקביל אשתקד. מעל תחזיותינו לשיעור של 70%. בשורת ה -EBITDA הרווח עמד על 48.1 מיליון דולר (שיעור EBITDA של 22%), מול 28.4 מיליון ברבעון המקביל, מעל תחזית הקונצנזוס ושלנו של 43 ו-40.7 מיליון דולר בהתאמה.
שיעור EBITDA של החברה מתכתב עם יעד החברה ל-Rule Of 40. רווח למניה מתואם של 0.61 דולר למניה, מול רווח למניה של 0.37 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. מעל תחזית הקונצנזוס ושלנו של 0.51 ו- 0.46 דולר למניה בהתאמה. מעל הטווח העליון של התחזית של החברה של 0.47- 0.50 דולר למניה".
באופנהיימר מוסיפים: "לאודיטי כ-252 מיליון דולר במזומן בקופה ללא חוב. החברה רשמה הרבעון תזרים מזומנים מפעילות 79.6 מיליון דולר, לעומת תזרים מפעילות של 53 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. FCF עמד הרבעון על 78.9 מיליון דולר.
- התזמון המושלם של אורן הולצמן; אודיטי נפלה 30% מאז שמימש
- סודות היופי של אודיטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשיחת המשקיעים אורן הולצמן מנכ"ל החברה ציין שאודיטי החלה את השנה עם ביקושים חזקים הנמשכים לתוך הרבעון השני. השיפור ברווחיות נבע מעליה בשיעור הרכישות החוזרות. שיעור הרכישות החוזרות צפויי להאיץ ולעבור את הרמות של שנת 2023, 50%. בשיחה התייחסה ההנהלה לאינדיקציות מחברות בסקטור המאותתות על היחלשות הצרכן, תוך שהמנכ"ל הדגיש כי אודיטי לא חוותה האטה כלשהיא אלא להיפך. במחצית השנייה החברה צופה שחיקה ברווחיות ה-EBITDA עקב השקעות צפויות במעבדת החדשנות שלה (Oddity Labs). החברה נמצאת בעיצומו של תהליך גיוס של מדענים ואנשי פיתוח על מנת לממש את החזון. עד סוף השנה צפויה מצבת הכוח אדם של המעבדה לעמוד על 75-100 עובדים. החברה אשררה את לוחות הזמנים להשקות הבאות, המותג השלישי לבעיות עור צפוי להיות מושק במהלך שנת 2025".
החברה גם סיפקה תחזית לרבעון השני, והעלתה את טווח התחזית לשנה כולה - לרבעון השני צופה אודיטי הכנסות בטווח שבין 185-189 מיליון דולר, טווח האמצע משקף צמיחה של 23.5%. בטווח תחזית הקונצנזוס ושל אופנהיימר של 187 ו-186 מיליון דולר בהתאמה. החברה צופה שיעור רווח גולמי בטווח של 71%, מעל התחזית של אופנהיימר של 70%. EBITDA מתואם בטווח שבין 53-56 מיליון דולר, מעל תחזית הקונצנזוס ושל אופנהיימר של 50 ו-47 מיליון דולר בהתאמה. רווח למניה מתואם בטווח של 0.64-0.61 דולר למניה, מעל תחזית אופנהיימר של 0.57 דולר למניה. לשנה כולה, אודיטי צופה כעת, הכנסות בטווח שבין 635 מיליון דולר, (מול טווח קודם 620-630 מיליון דולר), בטווח תחזית הקונצנזוס ומעל תחזיות אופנהיימר של 623 מיליון דולר. טווח האמצע משקף צמיחה של 24% לעומת שנת 2023. שיעור הרווח הגולמי צפוי לעמוד על 71%, משקף שיפור של 60 נ"ב מול שנת 2023. ה-EBITDA צפוי להיות בטווח של 139-143 (מעל טווח קודם של 136-140 מיליון דולר), מעל תחזית הקונצנזוס ושל אופנהיימר של 138 ו-137 בהתאמה. אודיטי צופה רווח למניה בטווח שבין 1.57-1.62 (טווח קודם 1.49-154 דולר למניה), מול תחזית אופנהיימר של 1.56 דולר למניה.
"אנו רואים את אודיטי כחברה צרכנית ייחודית העושה שימוש רב בטכנולוגיה", כותבים באופנהיימר. "החברה מתבססת על מאגרי מידע רבים וכלי AI אשר מקנים לה יתרון תחרותי בחדירה לשוק הצריכה המקוונת של ענף הקוסמטיקה והיופי. החברה מניבה כמחצית מהכנסותיה ממשתמשים חוזרים, נתון שיכול להצביע על איכות המוצרים, וכן על שביעות רצון הלקוחות. אודיטי הינה בעלת פרופיל צמיחה גבוהה, כאשר במהלך הרבעון הראשון השיגה צמיחה מרשימה במכירות של 27.8% בהכנסות, זאת לצד שיעורי רווחיות גבוהים במיוחד, כ- 73% ושיעור EBITDA של 22%. בתחזיתה לשנים הקרובות שואפת אודיטי ל Rule Of 40. בהתחשב ברמות הצמיחה הגבוהות, והמיצוב הייחודי של החברה בשוק הקוסמטיקה אנו משמרים על המלצת Outperform ועל מחיר היעד של 46 דולר למניה".
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מנית אודיטי נסחרת במחיר של 43.3 דולר לפי שווי של 2.46 מיליארד דולר. בשבוע האחרון זינקה המניה כמעט ב-40% אך מתחילת השנה היא ירדה ב-3.5% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-9%.
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
