נבחרת הנוער
צילום: ההתאחדות לכדורגל

אופיר חיים בדרך לעוד הישג? על ההעפלה המתקרבת ליורו עד גיל 19

ישחזרו את ההיסטוריה? חניכיו של אופיר חיים פתחו את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה עד גיל 19 עם 2 נצחונות ב-2 משחקים
יובל כרמל | (4)
דם חדש: נבחרת הנוער של ישראל, בהובלתו של אופיר חיים, נמצאת בדרך הבטוחה להבטיח עלייה לאליפות אירופה עד גיל 19, שתתקיים בצפון אירלנד ב-2024. זוהי לא אותה נבחרת שריגשה מדינה שלמה כשסיימה באותו המפעל במקום השני, בהפסד 3-1 לאנגליה ב-2022. נבחרת הנוער רשמה הישג לא פחות מרשים כשנה לאחר מכן, כשעמדה על הפודיום בטורניר גביע העולם לנוער (המונדיאליטו). הנבחרת התחילה את קמפיין המוקדמות עם ניצחון 6-0 מוחץ על איי פארו, ולאחר מכן ניצחה 1-0 את ארמניה, משער של סייד אבו פרחי. שני הנצחונות העניקו לה את הכרטיס לשלב הבא, כשהמשחק על המקום הראשון בבית נגד קרואטיה יערך ביום שלישי, בשעה 13:30. כרגע שתי הנבחרות חולקות את אותו מספר נקודות, כשהנבחרת הלאומית מובילה בהפרש השערים. בנבחרת אין כשרונות על שסומנו מגיל צעיר, אך כישרון זה הדבר האחרון שחסר לה: שחקנים צעירים כמו סייד אבו פרחי בן ה-17, שמתאמן עם הקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א ומשחק בקבוצת הנוער, או אורי עזו בן ה-18, שלפני מספר שנים היה השם החם ביותר בליגות הנערים השונות, לאחר שרץ לכל אורך המגרש והבקיע, כשהתיעוד של השער קיבל מיליוני צפיות ברשתות החברתיות.   גם כארם זועבי (18) שמשחק בהפועל ירושלים נחשב לשחקן מחונן, ובשנה שעברה רשם 4 הופעות בפלייאוף העליון בליגת העל. לשחקנים בגילאים האלו לרוב אין שווי שוק, אלא אם הם משחקים ברמות הגבוהות ביותר. לפי אתר טרנספרמרקט, השחקנים היחידים שרשומים עם ערך כלשהו הם אופק מליקה ונועם בן הרוש, שניהם בני 18. מליקה, שמשחק בעמדת השוער בקבוצת הנוער של מכבי פתח תקווה, שווה כ-100 אלף שקל, בעוד ששוויו של בן הרוש, קשר קבוצת הנוער של הפועל חיפה, מוערך ב-200 אלף שקל. בראיון שנערך אחרי הניצחון על הארמנים, המאמן אופיר חיים אמר: “אני מרגיש מצוין. באנו לפה במטרה לעלות לשלב השני. ידענו שהמשחק יהיה קשה, קיווינו להבקיע שער מוקדם או שניים כי אנחנו נבחרת יותר טובה, אבל בגלל שלא הצלחנו להבקיע את השער השני נהיה טיפה לחץ והארמנים שיחקו טיפה יותר טוב, אבל המטרה הושגה, לנצח ולהעפיל שלב, ועכשיו אנחנו רוצים להשיג את המקום הראשון. אני מאוד שמח שיש לי שחקנים עם לב ענק ונשמה גדולה. סייד אבו פרחי התאמץ עד טיפת האוויר האחרונה ומגיע לו לכבוש”. כובש השער אבו פרחי הוסיף: “אני מאוד שמח שהשגנו את המטרה שלנו. הגענו לכאן כדי לעלות לשלב העילית ואני שמח שעשינו זאת. אני שמח להיות מהנבחרת הזאת. הניצחון הזה מוקדש לעם ישראל, נעבור את זה כולנו ביחד”.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דוד 19/11/2023 18:59
    הגב לתגובה זו
    אופיר חיים לבוגרת עכשיו
  • 2.
    עותניאל 19/11/2023 16:54
    הגב לתגובה זו
    האירלנדים אינם חובבי ציון וממש לא סימפטי לישראל לשחק שם כדור רגל
  • צפון אירלנד (ל"ת)
    זה 20/11/2023 15:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    התלהבת מדי 19/11/2023 14:32
    הגב לתגובה זו
    גם מקום ראשון בבית הזה לא מבטיח כלום לשלב השני מול הנבחרות היותר טובות.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.