כמה שווה האימפריה של אבי נימני?
השם אבי נימני מוכר לכל בית בישראל. עוד בהיותו שחקן הפך נימני לסמל הגדול של מכבי תל אביב (למרות מעבר לבית"ר ירושלים) אבל גם לשחקן שזוכה להערכה ממועדונים גדולים אחרים.
עצם היותו סמל גדול במכבי תל אביב אפשר לו להרוויח סכומים גבוהים בעולם הכדורגל. העובדה שמועדונים רבים מעריכים גם את אישיותו, הפכו אותו גם לסוכן שחקנים מצליח. אבל כמה הוא מרוויח באמת?
תחילה, קצת רקע: נמני, 51, גדל במכבי תל אביב וכבר מגיל צעיר סומן כאחת הכשרונות הגדולים במועדון הצהוב מאז ומעולם. בגיל נוער זומן לנבחרת האולימפית של ישראל ובעונת 1989/90 כבר ערך בכורה בבוגרים תחת המאמן ניסים בכר. ככל שחלפו השנים הפך נימני לאחד השחקנים הגדולים במועדון ואף הביא תואר אליפות ראשון בעונת 1991/2, שם גם התחבר למאמן דאז אברהם גרנט. נמני המשיך להביא תארים כאשר זכה בגביע הטוטו, גביע המדינה, אליפות ודאבל וכל זאת עונה אחר עונה.
בעונת 1998/99 הגיע המפנה של נמני, כאשר נמכר לאתלטיקו מדריד תמורת 3.5 מיליון אירו, אך שיחק שם רק שבעה מחזורים. לאחר מכן הושאל לדרבי קאונטי ומשם חזר למועדון הצהוב. בשנת 2001, כאשר חזר למכבי תל אביב, אירע עימות בין נימני למאמן שלמה שרף - אחד העימותים המתוקשרים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. בסיום המשחק מול הפועל חיפה החליט הבעלים, לוני הרציקוביץ', לפטר את שרף.
שנתיים מאוחר יותר שוב איבד נמני מגדולתו, כאשר ישב על הספסל תחת המאמן ניר קלינגר. האחרון הדיח את נמני בסערה גדולה וזה עבר לבית"ר ירושלים. בשנת 2005/6 חזר למכבי תל אביב והיה חלק מעונת הגלקטיקוס הכושלת של הצהובים. ב-17 למאי 2008 שיחק את משחק הפרישה מול מכבי תל אביב. על פי ההערכות, כשחקן כדורגל הרוויח נמני כ-12 מיליון שקל. לאחר פרישתו עבר נימני למספר תפקידי ניהול במכבי תל אביב ושימש כמאמן זמני בקבוצה, לאחר עזיבתם של רן בן שמעון ומרקו בלבול.
לקראת עונת 2010/11 קיבל נימני צ'ק חופי מהבעלים, מיטש גולדהאר, ובנה תקציב ענק של יותר מ-100 מיליון שקל, כאשר יוסי מזרחי שימש כמאמן הקבוצה. התוצאות היו גרועות וכבר בחודש ינואר פוטר על ידי הבעלים. נמני לא נשאר חייב ותבע את המועדון על סך של 20 מיליון שקל. שכרו של נימני באותה הייתה כ-1.2 מיליון שקל כאשר השכר החודשי היה כ-100 אלף שקל ברוטו.לאחר עזיבתו את מכבי תל אביב החליט שחקן העבר לשנות מקצוע והפך לסוכן שחקנים, תפקיד בו משמש עד היום. נימני עורך עסקאות רבות, שהתגמול עליהם נע בין אלפי שקלים בהעברות קטנות, לעשרות אלפי שקלים בהעברות אחרות ולמאות - בהעברות גדולות במיוחד.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
נימני ייצג במהלך השנים שחקנים כמו אלירן עטר, גל אלברמן, מואנס דאבור, דור מיכה, איתן טיבי, רועי גורדנה, חן עזרא ועוד הרבה אחרים, כולל זרים שהשאירו כאן חותם להרבה שנים.
על פי ההערכות, בתפקיד הזה הרוויח נימני יותר מ-10 מיליון שקל. לאחר מכן הפך נימני גם לאיש עסקים ובשנת 2016 נכנס לבורסה. נימני ושותפו דאז, איל באומל, שימשו כבעלי חברת אולימפיה שחתמה על הסכם פיתוח עסקי עם החברה שבמסגרתה קיבל אולימפיה עד 5% ממניות פנטזי. בשנת 2017, גרנט היה בעל המניות בחברת "אולימפיה זון", ושותפו היה נימני. אלה רכשו מתחם עבודה בשכונת קריית עתידים בתל אביב. המתחם הכיל כ-300 חללי עבודה בגדלים שונים ועלות הפרוייקט הייתה כ-3 מיליון דולר. המתחם הושק בחודש מרץ של אותה שנה. עונה לאחר מכן ידעה נימני ימים פחות טובים, כאשר בית הדין האזורי לעבודה קנס אותו ואת רעייתו בסכום של 17 אלף שקל כל אחד בגין העסקת עובדת זרה בניגוד לחוק.
מעבר לכך הפך נימני בשנים האחרונות לאחד הפרשנים הבכירים בצ'רלטון וגם בערוץ וואן. הוא שותף לשידורי הליגה הספרדית וגם שם מרוויח עשרות אלפי שקלים בשנה. קריירת המשחק של נימני הייתה מרשימה, אבל הוא לא עשה כסף גדול באירופה כמו אייל ברקוביץ', חיים רביבו, יוסי בניון וערן זהבי. יחד עם זאת, בעיני אוהדי מכבי תל אביב - הוא ייחשב תמיד לגדול מכולם.
- 8.משה 11/07/2023 07:07הגב לתגובה זובתור אוהד ביתר ירושלים לזכותו של אבי נימני לא משנה כמה הוא שווה תמיד ידע לכבד את את כולם לא משנה מי זה בחור אם לב זהב אבי נימני
- 7.יובל יובל 10/07/2023 21:37הגב לתגובה זוגדול אבל לא הגדול מכולם
- 6.כסף קטן עבור לוזון וחבריו מדיסקונט ושטראוס (ל"ת)בילבי 10/07/2023 16:00הגב לתגובה זו
- 5.אלכ 10/07/2023 08:00הגב לתגובה זולא נמאס לנקר עיניים. לשגע ,כמה שווה הקופה של הידוען. תתרכזו בעיניני החיים. לא בכיסים.
- 4.כתבות מעניינות אלה היה כבר מאור בוזגלו?? (ל"ת)מירן 09/07/2023 11:05הגב לתגובה זו
- 3.יוסי בניון 09/07/2023 10:52הגב לתגובה זואבי הגדול מכולם
- 2.ארז 09/07/2023 10:24הגב לתגובה זוהכתבה הבאה על רונן חרזי. בשנים האחרונות מתפרנס כנהג מונית.
- 1.יוסי 09/07/2023 08:32הגב לתגובה זותעשו כתבה על דודו דהאן זה יותר מעניין
- תעשו כתבה על דון ז'ואן זה הכי מעניין (ל"ת)משה 11/07/2023 02:02הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
