הנאסד"ק ירד 1.5%; המניות הישראליות בירידות חדות - סולאראדג צנחה 27%, מאנדיי איבדה 6%, פייבר 5%
מאקרו
התשואות על האג"ח עברו את ה-5% - האם זה מעודד את הפד? כמה שעות אחרי הנאום של יו"ר הפד פאוול אתמול זה קרה - התשואות על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים חצו זמנית את רף ה-5%, לראשונה מאז שנת 2007; מה בנאום של פאוול גרם לזה לקרות ומה זה אומר לגבי החלטת הריבית הקרובה? מהשלכות הריבית - מכירות הבתים בארה"ב בשפל של 13 שנה הריבית הגבוהה על משכנתא בארה"ב ממשיכה לקרר את שוק הדיור; שפל של 13 שנה במכירת בתי יד שנייה; המחירים לא ירדו השנה בגלל היצע מאוד נמוך של דירות (הקבלנים לא בונים); מה המחיר של דירה ממוצעת בארה"במניות במרכז
השינויים שפוט לוקר FOOT LOCKER INC עושה פוגעים לה בנתח השוק החברה מחפשת דרכים לשפר את המצב כשהיא עדיין מתמודדת עם ביקוש חלש ומבצעים גבוהים, כאשר היא מחזיקה עדיין ברמות מלאי גבוהות טסלה TESLA INC צנחה ב-10% אחרי דוחות חלשים - וגוררת את התעשייה איתה החברה פספסה את צפי האנליסטים בהפרש גדול - רווח למניה של 66 סנט על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 24.26 מיליארד דולר - עכשיו המניה צונחת ואיתה גם המתחרות אמריקן אקספרס AMERICAN EXPRESS יורדת ב-4% למרות דוחות טובים ורבעון שישי ברציפות של נתוני שיא בצד ההכנסות. ההוצאות בכרטיסי האשראי של החברה בעולם גדלו ב-7% והסתכמו ב-420 מיליארד דולר. בארה"ב הוצאות בכרטיסי האשראי של החברה עומדות על גידול שנתי של 9%. HP HEWLETT PACKARD צונחת ב-8% אחרי שהורידה את תחזיות הרווח שלה לשנה לטווח בין 1.82-2.02 דולר למניה, מתחת לצפי האנליסטים של 2.15 דולר למניה.הישראליות בוול סטריט
מניית סולאראדג' סולאראדג' מתרסקת 25% - אירופה עצרה את הביקושים אזהרת רווח חמורה של סולאראדג' לרבעון השלישי מפילה את כל השוק; המתחרה אנפייז צונחת ב-15%; סולאראדג' חוזרת למחיר מלפני 4.5 שנים - נפילה של כ-80% מהשיא.- 13.פישלוני 21/10/2023 09:12הגב לתגובה זוהגדלתי את החשיפה למניות בסוף אוגוסט ומאש השווקים יורדים ויורדים
- 12.0000000000000000000000 מאופס ! (ל"ת)"מר בטחון " 21/10/2023 09:03הגב לתגובה זו
- 11.475 מיליארד 21/10/2023 09:03הגב לתגובה זומאז 1.1.2023 .
- 10.ובלעדיי המדינה תישרף . (ל"ת)רק אני ורק אני ! 21/10/2023 09:02הגב לתגובה זו
- 9.ארורה ארורה ארורה ארורה . (ל"ת)ממשלת החורבן ! 21/10/2023 09:01הגב לתגובה זו
- יניב 21/10/2023 20:03הגב לתגובה זוהממשלה ?! אתם, אותו שמאל, עם אותה קונספציה כושלת ביחס לאויב הרסתם והחרבתם את כולנו מטז ומתמיד. עיוורים מרצון שכמותכם.
- 8.אנונימי 21/10/2023 00:53הגב לתגובה זואם אירופה תלחץ על ישראל בגלל שהמצב יצא משליטה הרי שהיא הפסידה במערכה הטרור הרצחני יגיע לכל אירופה ועם זמן אירופה תהפך ליבשת מוסלמית
- מציאותי 21/10/2023 12:02הגב לתגובה זוברגע שאירופה פתחה את שעריה למליוני מוסלמים,היא הפסידה.
- 7.מאמין שצריך לקנות מניות. הכל יעבור ומהר (ל"ת)אפי בירנבאום 20/10/2023 20:48הגב לתגובה זו
- 6.קניתי בנקים בחמישי שיעלו בראשון.נסדק מתקו (ל"ת)אפי בירנבאום 20/10/2023 20:47הגב לתגובה זו
- 5.יש התמתנות יפה במדדים.יום א תיקון (ל"ת)צחי 20/10/2023 20:46הגב לתגובה זו
- 4.לביבי ולממשלה ההזוייה הרס טוטלי (ל"ת)תודה 20/10/2023 18:48הגב לתגובה זו
- 3.חכם חנוכה 20/10/2023 18:45הגב לתגובה זותמשיכו לראות שחורות על היום
- 2.ישראל מרסקת את בורסות העולם.בהצלחה (ל"ת)בבר שבעים שנה בבורסה 20/10/2023 17:21הגב לתגובה זו
- 1.מ. כהן 20/10/2023 17:03הגב לתגובה זולכל מי שלא מבין את התמונה. צפי הכנסות של 10-30 מיליון דולר ברבעון, הם נתונים של חברה קטנטנה, ולאור הנסיבות הפסדית.תנאיי השוק לרעתה, ובהמשכ יקומו מתחרות רבות ויותר זולות, לאור כל זאת , המשקיעים אמורים להיזהר מאוד, ולדעתי לחסל פוזיציה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
