טסלה משיקה מודל Y זול יותר בארצות הברית; בקרוב גם בישראל
ענקית הרכב החשמלי טסלה, TESLA INC , משיקה מודל Y חדש וזול יותר בארה"ב תחת פרופיל נמוך וזאת במטרה להעלות את הביקושים לרכבים שלה, אחרי שפספה את צפי המסירות לרבעון השלישי ורשמה ירידה מהרבעון השני. בדוח הרבעון השני דיווחה טסלה על רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.93 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 24.47 מיליארד דולר.
המחיר של המודל החדש יתחיל ב-44 אלף דולר - 3,750 דולר פחות מהדגם הישן. טסלה הפסיקה למכור את הדגם הישן בארה"ב ב-2021 אבל עדיין מוכרת אותו באירופה ובסין. העניין פה הוא לא ההורדה במחיר או תגבור של המלאים, אלא האם ההשקה החצי-מחודשת הזו מעידה על בעיית הביקושים של טסלה.
אילון מאסק צילום פייסבוק
נשארה עם מלאי של רכבים יקרים
טסלה הפסיקה למכור את הדגם הכי זול שלה כשהביקוש היה בשיא - עדיף למכור את הדגמים היקרים יותר מן הסתם - אבל הביקושים נחלשו, ועכשיו טסלה נשארה עם מלאים של רכבים יקרים. היא כבר קיצצה במחירים כמה פעמים במחיר בשביל לנסות להניע את הביקושים. כיום לא קל למכור היום רכבים חשמליים, לעומת הקלות שהייתה לחברה במכירה רק לפני שנתיים ב-2021.
- אמצעי התקשורת ששינה את פני המסחר הגלובלי ומה קרה היום לפני 56 שנה
- מי הבאה בתור אחרי שארה"ב חתמה על הסכם סחר עם יפן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול דיווחה החברה כי מסרה ברבעון הרביעי של 2023 כ-435,059 מכוניות וייצרה 430,488 מכוניות. במהלך הרבעון השני של השנה טסלה דיווחה על מסירות כוללות של 466,140 וייצור כולל של 479,700 כלי רכב. במהלך אותה תקופה בשנת 2022 דיווחה טסלה על ייצור רכב כולל של 365,923 ומסירה של 343,830 כלי רכב. בוול סטריט ציפו שטסלה תדווח על מסירות של 461,640 כלי רכב.
"ירידה רצופה בהיקפים נגרמה כתוצאה מהשבתות מתוכננות עבור שדרוגי מפעל, כפי שנדון במסיבת העיתונאים האחרונה של דוחות הרבעון", ציינו בחברה. "יעד הנפח שלנו לשנת 2023 של כ-1.8 מיליון כלי רכב נותר ללא שינוי". החברה עדיין לא דיווחה על מספרי ייצור או משלוח של ה-Semi, המשאית החשמלית, למרות שהיא מסרה חלק ללקוחה פפסיקו שמשתמשת במשאיות החשמליות עבור חלק מהמשלוחים.
גם בישראל
אפשר לראות את זה גם בישראל - אם בשנת 2021 ניתן היה לראות רק מספר מצומצם של טסלות על הכבישים - היום הצרכן הישראלי כבר יכול לבחור מכמות גדולה של חברות: BYD, הונגצ'י, צ'רי, ג'ילי, קארמה, פולסטאר, לינק אנד קו וגם יצרניות כמו MG ויונדאי שמציעות אופציות חשמליות טובות.
- אינטל מתממשת, פדקס מזנקת - המניות הבולטות היום בוול סטריט
- ג’יי.פי מורגן: בועת ה-AI היא סיכון גדול יותר לשווקים מהמתיחות הגיאופוליטית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
הסבירות היא שהמהלך של טסלה גם יביא לירידה במחירים כאן בארץ. נכון ליולי 2023 טסלה ניצבת במקום הרביעי מבחינת מספר המסירות מבין חברות הרכבים החשמליים, אחרי יונדאי, ג'ילי ו-BYD.
ל-BYD הראשונה בטבלה יש פי 3 יותר מסירות בארץ מלטסלה. טסלה תרצה לשפר את מעמדה בארץ ולחזור לדומיננטיות שהייתה ב-2021, למרות שזה יהיה קשה, ולכן סביר להניח שנראה את הדגם החדש בארץ ואפילו הורדת מחירים שאולי תשפיע על השוק כולו.
- 5.mtlk 13/01/2024 19:36הגב לתגובה זובקרוב נבלה יותר בדרכים.רק כדי להגיע לאותו מקום.זה למה חייבים להשקיע בנתיבי תחבורה ציבורית.למי שירצה להגיע ליעדו בזמן
- 4.Hguy 10/10/2023 20:44הגב לתגובה זויתכן שמכונית שעלות ייצורה נמוך. גן אם נמכרת במחיר נמוך מניבה יותר רווח מהמכונית שעלות ייצורה גבוה יותר הנמכרת במחיר גבוה יותר. כל איש כלכלה מתחיל יודע זאת. אין בסיס לוגי לכתבה.
- 3.א. 05/10/2023 09:48הגב לתגובה זושל טסלה...
- 2.חלף עידן טסלה (רכב בינוני מאוד) - יש 1000 מתחרים טובים (ל"ת)נא האג 05/10/2023 09:43הגב לתגובה זו
- 1.קשקש 03/10/2023 17:51הגב לתגובה זואיך עמך יקנו רכב בסכומים כאלה ?
- Hguy 10/10/2023 20:48הגב לתגובה זועם ירידת מחירי הסוללות המחירים ימשיכו לרדת ותוך מספר שנים לא יהיה כלכלי כלל להחזיר רכב בנזין או דיזל.
- שיסעו בתחב"צ, כמו באירופה (ל"ת)נא האג 05/10/2023 09:44הגב לתגובה זו
- המגיב 04/10/2023 16:16הגב לתגובה זוהם יגידו לך - you will own nothing and you will be happy. תשתמש בשירותי תחבורה שיתופיים, תשכור רכב לפי שעה. אין סובה שאנשים פשוטים יקנו כלי רכב אלא יישתמשו בשירותי תחבורה שיסופקו על ידי בעלי ההון.

אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
ג'נסן הואנג עוזר לליפ בו טאן. מנכ"ל אנבידיה שלו היכרות קודמת עם מנכ"ל אינטל, הציע עסקה שאי אפשר לסרב לה. אנבידיה תשקיע סכום משמעותי באינטל ותפתח יחד איתה שבבים בתחום הדאטה סנטרס. אינטל שנסחרת בכ-2% מהשווי הכולל של אנבידיה, מזנקת בשיעור חד, אבל אם המיזם הזה יצליח, מדובר רק בהתחלה.
אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הדאטה סנטרים
מניית אינטל מזנקת 33% לאחר הודעה דרמטית על השקעה של אנבידיה בהיקף של 5 מיליארד דולר, במחיר של 23.28 דולר למניה. ההשקעה היא חלק מהסכם אסטרטגי רחב במסגרתו החברות יפתחו במשותף מספר דורות של מוצרים ייעודיים לדאטה סנטרים ולמחשבים אישיים. נזכיר כי הממשל השקיע באינטל סכום של 9 מיליארד דולר לפני כחודשיים - הממשל האמריקאי רוכש 10% מאינטל בדיסקאונט של כ-20%
במסחר בניו יורק בטרום נסחרת מניית אינטל במחיר של 32.4 דולר - מחיר שיא של השנים האחרונות, ומניית אנבידיה עולה בטרום ב־2.6%. המהלך נתפס כהבעת אמון יוצאת דופן בחברת אינטל, שבשנים האחרונות התמודדה עם ירידה במעמדה מול מתחרות כמו AMD ואנבידיה עצמה.
מהות העסקה
אנבידיה, שמובילה את מהפכת הבינה המלאכותית עם שבבי ה־GPU שלה, מחפשת דרכים להרחיב את היכולות בתחום השרתים וה־PC באמצעות שילוב עם טכנולוגיות ייצור השבבים של אינטל. אינטל מצידה מקבלת חיזוק הוני משמעותי לצד אפשרות לשתף פעולה עם אחת החברות הדומיננטיות ביותר בשוק.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם, אינטל ואנבידיה צפויות לפתח במשותף ארכיטקטורות חדשות שיותאמו במיוחד ליישומים בדאטה סנטרים, תחום הצומח בקצב מסחרר עם העלייה בביקוש לשירותי בינה מלאכותית, ענן ו־edge computing.

אינטל - העבר, ההווה והעתיד לצד אנבידיה
ענקית השבבים הוותיקה מקבלת חבל הצלה מהמתחרה לשעבר - האם זה יספיק להחזיר אותה לגדולה?
היום, כאשר אינטל מצויה בשפל תדמיתי ופיננסי, נודע כי חברת אנבידיה תשקיע 5 מיליארד דולר באינטל ותשתף עמה פעולה בפיתוח שבבים חדשים לשוק השרתים, מרכזי הנתונים והמחשבים האישיים. העסקה כוללת רכישת מניות של אינטל במחיר של 23.28 דולר למניה, הנחה של 6.5% ממחיר הסגירה הקודם (הנחה של כ-30% ביחס למחיר החדש - אינטל מזנקת מעל 30%). זה הופך את אנבידיה לאחת מבעלי המניות הגדולים ביותר של אינטל, עם נתח של כ-4% מהחברה. להרחבה: אנבידיה משקיעה 5 מיליארד דולר באינטל - מיריבות לשותפות אסטרטגית
עבור אנבידיה, מדובר במהלך שמעניק דריסת רגל משמעותית ביכולות הייצור של אינטל, לרבות בחטיבת ה-Foundry שסובלת מקשיים כרוניים. עבור אינטל, זו הזדמנות לקאמבק שכה נדרש. השותפות תאפשר פיתוח שבבים משולבים המשלבים את יכולות ה-AI של אנבידיה עם ארכיטקטורת ה-x86 המסורתית של אינטל. העסקה הזו מגיעה אחרי שלפני כחודש הממשל האמריקאי השקיע כ-9 מיליארד דולר בחברה.
מאחורי העסקה הזו מסתתר סיפור עמוק על אחת מחברות הטכנולוגיה החשובות בעולם, שעברה כברת דרך משמעותית מאז נוסדה. סיפור זה כולל ניצחונות טכנולוגיים היסטוריים, החמצות אסטרטגיות כואבות והתמודדות עם תחרות גלובלית עזה, בעיקר מצד יצרניות כמו TSMC, סמסונג ו-AMD. העסקה עם אנבידיה, עשויה להיות נקודת מפנה לאינטל. היא קיבלה הבעת אמון מהמובילה העולמית. עכשיו, נשאר "רק" להצדיק זאת.
1968: ההתחלה - מהפכה בזיכרון ובמיקרו-מעבדים
אינטל נוסדה ב-18 ביולי 1968 בקליפורניה על ידי רוברט נויס וגורדון מור, שני מדענים פורצי דרך שעזבו את חברת Fairchild Semiconductor, לצד המשקיע ארתור רוק. השם "Intel" הוא קיצור של "Integrated Electronics", ומשקף את החזון שלהם לייצר שבבים משולבים שיהפכו את הטכנולוגיה לזולה ונגישה יותר. בתחילת הדרך, התמקדה החברה בפיתוח זיכרונות מסוג SRAM ו-DRAM, שהיו חידוש טכנולוגי משמעותי בתעשייה. עיקר ההכנסות הגיעו ממכירת זיכרונות אלה, ששימשו במחשבים מוקדמים ובציוד תעשייתי.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- אינטל זינקה ב-23%, אנבידיה קפצה ב-3.5%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר בראשית שנות ה-70 החלה פריצת הדרך המשמעותית הראשונה: המעבד הראשון בעולם, ה-Intel 4004, הושק בשנת 1971. המעבד, אשר פותח לבקשת יצרנית מחשבונים יפנית בשם Busicom, הכיל 2,300 טרנזיסטורים והיה בעל 4 ביט בלבד. הוא סימן את המעבר ההיסטורי מהעולם האנלוגי לדיגיטלי. הוא אפשר למחשבים לבצע חישובים מורכבים יותר במקום קטן וזול, והפך את אינטל לחלוצה בתחום המיקרו-מעבדים.