איך תתייחסו לתנודתיות בשווקים ובאיזו אפשרות תומך תחום התיירות?
לתקופה של תנודתיות אפשר להתייחס בשלשה אופנים.
האחד הוא להתעלם. להבין שזו התקופה, להשתדל להמעיט בפעולות וליהנות מהחיים. כמובן שהברוקרים והמדיה הפיננסית לא יעודדו אתכם לאפשרות הזו משום שהיא פוגעת בפרנסה שלהם. תצטרכו למצוא את השביל לסבלנות בעצמכם.
> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל
השני הוא לחפש את המניות / קרנות סל שאצלן המגמה מעניינת וברורה לכאורה. למשל, הנה רעיון שנתקלתי בו השבוע: חברת הדילים לתיירות TZOO. התחום מעניין ורלבנטי לתקופה. מאמר שקראתי השבוע מלמד כי האמריקאים מזיזים את נהר הכסף שלהם מצריכה של מוצרים לצריכה של חוויות. מהלך זה מתיישב טוב עם הטרנדים העולמיים ארוכי הטווח שאנחנו מדברים עליהם לרבות נדודים בעולם.
על הגרף של TZOO תראו את הפריצה ושינוי המגמה לעליה, את התיקון אחרי הפריצה ואת התמיכה מעל הממוצע ל-200 יום. עם שער אופטי שתומך במהלכים משמעותיים המניה בהחלט נראית אפשרות מרעננת לימי סוף הקיץ.
- UBS: מדד S&P 500 צפוי לעלות כ-12% ב-2026
- מורגן סטנלי: ה-S&P 500 יגיע ל-7,800 ב-12 החודשים הקרובים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האפשרות השלישית היא להיכנס לפרטי הפרטים של הגרף על מנת להבין לעומקם את גלי השוק. לא אתחמק מהאפשרות הזו לטובת מי מכם שבוחר בה.
לשם כך עשיתי זום אין לגרף של ה-S&P500 וניסית לנקות ממנו מה שאפשר. אדגיש שלושה דברים:
1. התמיכה ב-4300 עליה התמקדנו בשבוע שעבר עבדה. היא חשובה והיא ממשיכה ללוות אותנו.
2. אזור ה-4450 - 4465 הוא הגבול העליון למעקב שלנו. מהלך מעל האזור הזה יכלול גם מהלך מעל הממוצע ל-21 יום וילמד שהשוק חוזר להתעורר.
3. לטווח הקצר מאוד 4425 היא נקודת מבחן. מהלך מעליה יהיה סימן מעודד. התנגדות ברמה הזו תשאיר את השוק באווירת דיכוי העליות שלו.
סה״כ אני מעריך שהכיוון של השוק הוא למעלה. השאלה היא כמה יתעתע לפני שיעלה ואיך תבחרו להתנהל מול התעתוע. שאלה בניחוח בודהיסטי. רק אציין שישנם הרבה מאמרים שמדברים על התרסקות ברמת המפולות הגדולות.
עוד רעיונות
שוק הדיור בארצות הברית מאתגר. עליית הריבית על משכנתאות מרחיקה חלק מהאוכלוסיה מהאפשרות לקנות בתים. שכר הדירה עולה בהתאם. חברת התיווך המקוון ZG נכנסת לתחום ההלוואות בשביל לתמוך באפשרות לקיום עסקה. הגרף של המניה מראה מגמת עליה שמתפתחת בעצלתיים ונקודת קניה טובה.
אחת השאלות השכיחות שאני נשאל בימים אלו היא מה לעשות עם הדולר. לתשובה לשאלה הזו יש כמובן את הצד של המטבע השני - שקל במקרה שלנו. השקל משקף את המחלות שמדינת ישראל חולה בהן כרגע. הצד של הדולר נראה חיובי כך שמהכיוון שלו, אפשר להמשיך להחזיק בו.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אם אתם מחזיקים מניות וקרנות סל בארצות הברית אז יש לכם כבר רוח גבית מהדולר. אם אתם שואלים את עצמכם איזה פיקדון כספי מתאים עכשיו אזי השילוב בין חוזקת הדולר לריבית הגבוהה עליו (שילוב הגיוני) יכול לתת לכם כיוון. אם תקנו את קרן הסל UUP תוכלו גם להחזיק דולרים וגם ליהנות מהמגמה החיובית של הדולר בהשוואה למקבץ של שש מטבעות. תוכלו לראות על הגרף את הפריצה ואת הפוטנציאל לעליה.
צמיחה או ערך?
בית ההשקעות המשובח וואנגארד אומר שהיחס בין תמחור מניות הערך למניות הצמיחה הוא באופן קיצוני לטובת מניות הערך. הנה לכם עוד אפשרות לצלוח את הגלים. VTV, קרן הסל של ואנגארד למניות ערך. תראו שהגרף שלה שונה באופן מהותי מהגרפים של מניות הצמיחה שאנחנו מתעסקים בהם. רכישה ברמות האלו, מעל לתמיכת הממוצע, עם אפשרות לפריצה למעלה היא עוד אפשרות שאפשר לשקול.
אם בכל זאת תרצו צמיחה, אני מחזק את ההמלצה לבחון את קרן הסל BOTZ שכנראה מתהווה כאפשרות טובה להשקעה בעתיד הטכנולוגי. הגרף מראה שתהליך שינוי המגמה תקף וכך גם התמיכה מעל הממוצע ל-200 יום.
לסיום, הקורא א.ש ביקש שאסתכל על כמה מניות. עניתי שאכתוב על מה שמעניין מתוכן:
הראשונה היא CGEN. אני לא עוקב אחרי החברה ואין לי תובנות עסקיות לגביה. מבחינת הגרף היא מעניינת. אפשר לראות את פריצה קו המגמה היורד מעל רמת תמיכה.
כך גם INMD מעניינת מהבחינה הטכנית ומהסיבות שאתם, קוראי וקוראות המאמרים שלי כבר יכולים לזהות על הגרף לבד.
בהצלחה. עלו והרוויחו! שיהיה שבוע סוף אוגוסט מיטיב
כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.
*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 4.עמך 29/08/2023 20:49הגב לתגובה זוNICE מענינית לאחר הדוח ותחזית מנכל החברה. בבקשה ניתוח טכני נקודות תמיכה והתנגדות,תודה
- 3.סמי 29/08/2023 18:48הגב לתגובה זוהשוק נראה חזק. רעיונות הכותב הגיוניים. אבל השוק יכול להתהפך פתאום במיוחד שמחזורי העסקאות ירדו.
- 2.א. מרק 29/08/2023 16:08הגב לתגובה זוהאם זה הזמן להשקיע בשוק ההודי באמצעות תעודות סל ? INDA וכד'
- 1.ש.ק. 28/08/2023 16:40הגב לתגובה זורבים באמת מנבאים לו התרסקות, בנתיים זה לא נראה ככה.
- סווינגר 28/08/2023 17:03הגב לתגובה זושל הsp500. אישית נח על קרן כספית שקלית, משתעמם, עד שנראה את ההיפוך המיוחל בלונג. חלק יחסי בתיק בשוק, וחלק נכבד ממתין לאור ירוק להכנס בכוח מחודש.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
