ננו מקפיצה את ההצעה לסטרטסיס ל-25 דולר ומאיימת: "נמכור את האחזקות" - אם ההצעה החדשה לא תתקבל
חברת המזומנים ננו דיימנשן ננו דיימנשן שוב מעלה את המחיר שהיא מציעה לבעלי המניות של חברת מדפסות התלת מימד סטרטסיס סטרטסיס . הפעם מדובר בהעלאה ל-25 דולר למניה (לעומת 24 בשבוע שעבר). בננו מספרים ש"מחיר ההצעה מגלם פרמיה של 233% מעל רכיב המזומן בהצעת 3D ופרמיה של 93% על מחיר המניה של סטרטסיס". נשמע מפוצץ כמובן אבל בפועל בגלל התחרות בינה ובין 3D המחיר של סטרטסיס בשוק כבר זינק, וממשיך לטפס, ועומד כעת על 20.85 דולר למניה, כלומר אפסייד של 19%.
ננו הקפיצה את המחיר ל-25 דולר למניה כדי לעקוף (שוב) את ההצעה שהגישה 3D, המתחרה הגדולה של סטרטסיס בתחום, שהציעה מחיר של 24.07 דולר למניה.
ננו גם מאריכה, שוב, את המועד האחרון להיענות להצעה שלה, וזה יהיה ב-31 ביולי, 2023, בשעה 17:00 (שעון ניו יורק), במקום ב-24 בחודש. למעשה, בעלי המניות של סטרטסיס כבר הצביעו ברגליים נגד ההצעה של ננו, כאשר הם בחרו לא להסכים להצעה שלה בסוף חודש יוני והמועד האחרון עבר מבלי שכמעט בעלי מניות רצו לקבל אותה. ביום האחרי אחרון ננו הודיעה על הארכת המועד (וכעת פעם נוספת) אבל - מחיר המניה עלה משמעותית ביחס להצעות הקודמות (שעמדו על 18 דולר). למעשה, ננו העלתה את המחיר שהיא מציעה ב-39%.
כעת נדמה שלהנהלת ננו דיימנשן נמאס. ננו מאיימת שאם בעלי מניות סטרטסיס לא יסכימו להצעה הנוכחית שלה היא "תבחן את השקעתה בסטרטסיס, לרבות האפשרות למכור את אחזקותיה בסטרטסיס, בהיקף 14.1% מהחברה, בשוק החופשי". מדובר באקדח, אבל האם זה אקדח עם כדורים? לא בטוח. בסטרטסיס גם כך לא רוצים את ננו.
בסטרטסיס בינתיים מתייחסים בבוז להצעות של ננו. פעם אחר פעם דירקטוריון סטרטסיס מוציא הודעות שדוחות את ההצעות של ננו וקוראות להן 'לא רלוונטיות'. סטרטסיס רוצה להישאר עצמאית, היא לא רוצה לראות את יואב שטרן, מנכ"ל ננו, הופך למנהל בפועל של החברה. היא גם לא רוצה לראות את חברי הדירקטוריון של ננו מנהלים אותה.
- סטרטסיס: ירידה בהכנסות והפסד מהשקעה, אך התזרים החיובי מעודד את המשקיעים
- סטרטסיס יורדת אחרי תחזית מאכזבת ל-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כמה סטרטסיס מנסה לברוח מההצעה של ננו? סטרטסיס נכנסה לעסקת מיזוג עם מתחרה נוספת, דסקטופ מטאל, כדי שההצעה של ננו תהפוך ללא רלוונטית. דסקטופ מטאל היא חברה בינונית ועוסקת בתחום מעט שונה - מדפסות של מתכות, אבל זו הדרך של סטרטסיס 'לנער' מעליה את ננו ואולי גם את 3D.
בננו אומרים בבירור מה דעתם על המיזוג עם דסקטופ מטאל: "ננו דיימנשן מתנגדת להצעת סטרטסיס להתמזג עם דסקטופ מטאל, שכן היא מדללת מאוד את בעלי המניות של סטרטסיס ומעניקה ערך גבוה יתר על המידה לחברת דסקטופ מטאל שורפת המזומנים".
אתמול שינתה הנהלת סטרטסיס את היחס שלה להצעות של 3D והודיעה כי תשקול אותה ברצינות. זה שינוי כיוון מעניין בקשר להצעה של 3D ויהיה מעניין לראות האם סטרטסיס גם תשנה גישה ביחס להצעה של ננו, אם כי לאור ההודעות הקודמות של הנהלת סטרטסיס, נדמה שהסיכויים לכך נמוכים. אם יושלם בסופו של דבר מיזוג של סטרטסיס עם 3D זה יביא לביטול עסקת המיזוג עם דסקטופ, אבל בעצם יהיה מדובר במיזוג של שתי החברות הגדולות בתחום. בהחלט מעניין.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בכל מקרה, על פי ננו, "ההצעה של 3D משקפת למניית סטרטסיס שווי של 7.5 דולר בלבד במזומן, היתר הוא ערך לא ודאי, שכן 14.5 דולר במניה תנודתית אינו מהווה שווי אמיתי ובטוח. לדעתה של ננו דיימנשן הערך שמציגה הצעת 3D Systems לא בר קיימא, וזה בהתבסס על מחיר מניית סטרטסיס המשוקלל ל-30 ימים, 60 ימים, 90 ימים ו-120 ימים. בהתאם למחיר זה, שווי מניית סטרטסיס בעסקה עומד על 22 דולר לכל היותר, ונמוך משמעותית מהצעתה של ננו דיימנשן, שהינה במזומן במלואה".
בננו מוסיפים לתקוף את 3D ואומרים כי "מאז שהגישה 3D Systems את הצעתה ב-13 ביולי, מחיר המניה שלה ירד ב-10%, מה שמדגיש עוד יותר את אי הודאות המשמעותית בעסקה נוכח התנודתיות החדה במחירי מניות", ומוסיפה שלדעתה השווי המוצהר של הצעת 3D Systems הינו "מטעה, מנופח ולא בר קיימא".
השלמת הצעת הרכש תגדיל את הבעלות של ננו דיימנשן ל-46% עד-51% ממניות סטרטסיס, כולל 14.1% מהמניות שבידיה כעת.
- 4.יוני 19/07/2023 11:58הגב לתגובה זולננו אין שום ערך מוסף עבור סטרטסיס. עבור שטרן זו האפשרות היחידה בשלב זה לעשות מעשה. כל הרכישות עד היום הינן רכישות של חברות קטנות כאשר ההכנסה של ננו היום מגיעה למשהו כמו 14 מיליון דולר לרבעון או 60 מיליון בשנה. זו הכנסה שפיקדון בבנק על המזומנים שיש בקופה היה נותן משהו דומה.
- 3.אבי 19/07/2023 00:59הגב לתגובה זוהיו בין המשקיעים הראשונים בננו עשו המון כסף על ציבור המשקיעים מידע ראשוני . אין לנו מוצר עובד שגם מחזיר את roi ייצרו מפלצת שבסוף זה יתפוצץ לכולם בפנים.
- 2.dave921 19/07/2023 00:24הגב לתגובה זוחברה מצויינת עם עתיד מזהיר וחבל ש SSYS לא מקבלת אותה ופשוט לא מבין למה???
- 1.בן 18/07/2023 19:11הגב לתגובה זואין ספק שביזפורטל עושה עבודת קודש, ןךא סתם מעלה מכתבות דיווח אלא נותן זווית ומאיר על בעיות ביזפורטל לא אוהב את שטרו, ונראה שיעשה הכל כדי שלא ימזג את הפעילות שאפו שהכל יוצא החוצה ואין בחושך שום דבר
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
