רדיט
צילום: Brett Jordan on Unsplash

המאבק ברדיט: האקרים מאיימים לפרסם נתונים אם ההנהלה לא תחזור בה

המאבק בפלטפורמת הפורומים נמשך, וכעת קבוצת האקרים טוענת כי היא מחזיקה בנתונים שהושגו במהלך פריצה לשרתי הרשת בחודש פברואר; וגם המחאה מגייסת את הקומיקאי ג'ון אוליבר לטובתה
איתן גרסטנפלד |

האקרים מאיימים לשחרר נתונים סודיים שנגנבו מפלטפורמת הפורומים רדיט (Reddit), במידה והנהלת החברה לא תחזור בה מהחלטתה לגבות עמלות מאפליקציות צד שלישי עבור גישה לפלטפורמה.

על פי הדיווחים, קבוצת האקרים טוענת, כי גנבה 80 גיגה-בייט של נתונים דחוסים מרדיט, במהלך פריצה למערכות החברה בחודש פברואר האחרון. דוברת רדיט, ג'ינה אנטוניני, סירבה להתייחס לפרטים אך אישרה שאכן ארעה תקרית סייבר. עם זאת, בכיר בחברה הודה שבמהלך ההתקפה הצליחו ההאקרים לגשת למידע של עובדים, ולמסמכים פנימיים במה שהו הגדיר כהתקפה "ממוקדת מאוד". אך הוא הוסיף והדגיש כי לחברה "אין ראיות" לכך שנתוני משתמש אישיים, כגון סיסמאות וחשבונות, נגנבו.

Reddit לא שיתפה פרטים נוספים על המתקפה או מי עומד מאחוריה. עם זאת, קבוצה בשם BlackCat לקחה בסוף השבוע אחריות על החדירה בפברואר ואיימה להדליף נתונים "חסויים" שנגנבו במהלכה. BlackCat נקשרה בעבר גם למתקפת הסייבר על ווסטרן דיגיטל, במהלכה נגנבו 10 טרה-בייט של נתונים מהחברה, כולל מידע על לקוחות. באותו חודש, הקבוצה גם איימה להדליף נתונים שנגנבו לכאורה מחברת מעקב הווידאו Ring שבבעלות אמזון.

ההאקרים דורשים 4.5 מיליון דולר בתמורה למחיקת הנתונים הגנובים, אך גם את שינוי תמחור ה-API שלה. תוכנית זו עומדת במרכז של מחאת משתמשים כנגד הנהלת החברה, אשר הביאה להשבתת חלק ניכר מהפורומים המרכזיים בפלטפורמה. בעבר, חוותה רדיט פרצת אבטחה חמורה יותר בשנת 2018, בה השיגו הפורצים נתונים משנת 2007, כולל שמות משתמש, סיסמאות, מיילים, פוסטים ציבוריים והודעות פרטיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".