האב מדווחת שקיבלה 4 מיליון דולר ממשקיעי ה-PIIPE, מתוך ה-50 מיליון שהיו אמורים להזרים לה. האם היא תקבל גם את שאר הכסף?
חברת האב סקיוריטי האב סייבר של אייל משה מצליחה בכל זאת לקושש כסף כסף מתוך כספי ה-PIPE שהיו אמורים להגיע. לא ממש ברור מי משקיע בחברה במחיר של 10 דולר למניה כשזו נסחרת בוול סטריט במחיר של 1.46 דולר למניה, אבל הנה זה קורה.
על פי החברה, היא הנפיקה בהנפקה פרטית כ-400 אלף מניות לשניים ממשקיעי PIPE המקוריים במחיר למניה של 10 דולר ותמורת כ-4 מיליון דולר. "המניות נמכרו בהתאם לתנאי PIPE המקוריים שנחתמו בקשר עם צירוף העסקים של החברה".
האב אמנם לא מספרת מי הם השניים מתוך שלושת משקיעי הפייפ שנשארו וכמה העבירו כל אחד, אבל הנה רשימת משקיעי הפייפ (ותורידו את קרן קלובר): A-Labs שמטפחת את האב, גיא בן ארצי מנהל קרן גידור והגוף שהוא לכאורה עדיין הדומיננטי בפייפ: Mofo Holdings. מדובר בסוג של פמילי אופיס שבראשו עומד משה שליסר. שליסר היה אמור להזרים 25 מיליון דולר, A-Labs עוד 10 מיליון ובן ארצי עוד 5 (הם גם היו אמורים להתחלק בחלק של קרן קלובר שיצאה).
כזכור, חברת הסייבר הייתה אמורה לגייס ממשקיעי הפייפ 50 מיליון דולר, אבל מעבר למשקיעים הרגילים במניית הספאק שמשכו את הכסף לפני ביצוע המיזוג, אפילו משקיעי ה-PIPE לא העבירו את הכסף, כפי שחשפנו בביזפורטל.
- משווי של 1 מיליארד דולר לאפס: האב בצעד אחרון לפני מחיקה מהנאסד"ק
- האב סקיוריטי תבקש לאחד מניות ביחס של 1-20 כדי לא להימחק מהנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם משקיעי העוגן יעבירו בסופו של דבר את הכסף? לדברי החברה "שאר כספי PIPE נמצאים כעת במשא ומתן עם משקיעים והחברה ממשיכה בדיונים עם המשקיעים לקבלת הכספים הללו".
לאחרונה הוגשה תביעה בהיקף של 91 מיליון שקל כנגד החברה, כאשר על פי כתב התביעה: כמו "לוויתן שמתאבד על החוף האב המשיכה במיזוג - והספינה עלתה על שרטון". עו"ד ליאור להב שהגיש אותה מבקש להכיר כתובעים בכל מי שרכש את מניית האב אחרי הודעת מיזוג הספאק של החברה ב-23 במרץ 2022. לדבריו "במהלך התקופה מסרה האב דיווחים מיידים רבים לרשות ני"ע ולבורסה לניירות ערך בישראל, אשר יצרו את הרושם כי החברה קיבלה התחייבויות להשקעה בלתי חוזרת של 50 מיליוני דולר ארה"ב ממשקיעים מוסדיים ואמריקאים על פי שווי חברה מוסכם של 1.28 מיליארד דולר, המהווים סכום ההשקעה המינימלי הנדרש לסגירת עסקת המיזוג עם הספאק.
"היו אלו מצגי שווא והלכה למעשה התברר לימים, כי רוב בעלי המניות בחברה המתמזגת כמתואר לעיל, החליטו למשוך את השקעתם בעת שאישרו את המיזוג עם האב; ואולם באותה עת סמכו בעלי המניות בחברה ידם על דיווחיה של האב כי בעת המיזוג וכתנאי מתלה לו, יוזרמו להאב כספי השקעת ה – PIPE בשיעור 50 מיליוני דולרים וכי להשקעה זו ניתנה התחייבות בלתי חוזרת. והנה ביום 27.2.2023 נודע נודע כי האב לא קיבלה את השקעת ה – PIPE וכי החברה מכוונת להשלים את המיזוג עם ה – SPAC. חרף זאת, כלוויתן המתאבד על החוף, המשיכה האב במיזוג עם ה–SPAC, אדישה לכל מצגיה למשקיעים וספינה עלתה כמובן על שרטון, בקיעים רבים נבקעו בה ובעלי המניות ראו בעיניים כלות איך השקעתם יורדת למצולות".
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
הנה מה שנכתב באתר ביזפורטל, עם הודעת מיזוג הספאק לפני שנה:
- 4.ורני 14/03/2023 23:08הגב לתגובה זוהאב תהיה לדעתי גם 50 דולר בשנה הקרובה, תירשמו את דעתי, לא ממליץ אך תיזכרו מה שכתבתי. מדובר בחברת סייבר מדהימה
- 3.דניאל 14/03/2023 20:18הגב לתגובה זווזה סימן טוב להמשך להזרמות נוספות והמניה עולה כרגע 25%+ לשער 1.90 ולא 1.46 כמו שבכתבה ללא ספק יש שינוי חיובי בחברה ובהתנהגות המניה הרבה משקיעים וסוחרים בוולסטירט אוהבים את הנייר 5$ לא מילה גסה פה בקרוב
- תסתכל על שעת הפרסום. המניה לא זזה באותו זמן (ל"ת)נעמי פלד 15/03/2023 00:43הגב לתגובה זו
- 2.רק מימון המונים יעזור (ל"ת)14/03/2023 19:11הגב לתגובה זו
- 1.מבין עניין 14/03/2023 17:57הגב לתגובה זוספינה שוקעת, כל הכותרות האלה נועדו לנסות להקפיץ מניה של חברה מתה.
- שמעון לביא 14/03/2023 19:41הגב לתגובה זוהם כבר שנה מנהלים קרב נגד החברה. והם צדקו. אז ביזפורטל בטוח לא מריצים אותה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
