האב מדווחת שקיבלה 4 מיליון דולר ממשקיעי ה-PIIPE, מתוך ה-50 מיליון שהיו אמורים להזרים לה. האם היא תקבל גם את שאר הכסף?
חברת האב סקיוריטי האב סייבר של אייל משה מצליחה בכל זאת לקושש כסף כסף מתוך כספי ה-PIPE שהיו אמורים להגיע. לא ממש ברור מי משקיע בחברה במחיר של 10 דולר למניה כשזו נסחרת בוול סטריט במחיר של 1.46 דולר למניה, אבל הנה זה קורה.
על פי החברה, היא הנפיקה בהנפקה פרטית כ-400 אלף מניות לשניים ממשקיעי PIPE המקוריים במחיר למניה של 10 דולר ותמורת כ-4 מיליון דולר. "המניות נמכרו בהתאם לתנאי PIPE המקוריים שנחתמו בקשר עם צירוף העסקים של החברה".
האב אמנם לא מספרת מי הם השניים מתוך שלושת משקיעי הפייפ שנשארו וכמה העבירו כל אחד, אבל הנה רשימת משקיעי הפייפ (ותורידו את קרן קלובר): A-Labs שמטפחת את האב, גיא בן ארצי מנהל קרן גידור והגוף שהוא לכאורה עדיין הדומיננטי בפייפ: Mofo Holdings. מדובר בסוג של פמילי אופיס שבראשו עומד משה שליסר. שליסר היה אמור להזרים 25 מיליון דולר, A-Labs עוד 10 מיליון ובן ארצי עוד 5 (הם גם היו אמורים להתחלק בחלק של קרן קלובר שיצאה).
כזכור, חברת הסייבר הייתה אמורה לגייס ממשקיעי הפייפ 50 מיליון דולר, אבל מעבר למשקיעים הרגילים במניית הספאק שמשכו את הכסף לפני ביצוע המיזוג, אפילו משקיעי ה-PIPE לא העבירו את הכסף, כפי שחשפנו בביזפורטל.
- משווי של 1 מיליארד דולר לאפס: האב בצעד אחרון לפני מחיקה מהנאסד"ק
- האב סקיוריטי תבקש לאחד מניות ביחס של 1-20 כדי לא להימחק מהנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם משקיעי העוגן יעבירו בסופו של דבר את הכסף? לדברי החברה "שאר כספי PIPE נמצאים כעת במשא ומתן עם משקיעים והחברה ממשיכה בדיונים עם המשקיעים לקבלת הכספים הללו".
לאחרונה הוגשה תביעה בהיקף של 91 מיליון שקל כנגד החברה, כאשר על פי כתב התביעה: כמו "לוויתן שמתאבד על החוף האב המשיכה במיזוג - והספינה עלתה על שרטון". עו"ד ליאור להב שהגיש אותה מבקש להכיר כתובעים בכל מי שרכש את מניית האב אחרי הודעת מיזוג הספאק של החברה ב-23 במרץ 2022. לדבריו "במהלך התקופה מסרה האב דיווחים מיידים רבים לרשות ני"ע ולבורסה לניירות ערך בישראל, אשר יצרו את הרושם כי החברה קיבלה התחייבויות להשקעה בלתי חוזרת של 50 מיליוני דולר ארה"ב ממשקיעים מוסדיים ואמריקאים על פי שווי חברה מוסכם של 1.28 מיליארד דולר, המהווים סכום ההשקעה המינימלי הנדרש לסגירת עסקת המיזוג עם הספאק.
"היו אלו מצגי שווא והלכה למעשה התברר לימים, כי רוב בעלי המניות בחברה המתמזגת כמתואר לעיל, החליטו למשוך את השקעתם בעת שאישרו את המיזוג עם האב; ואולם באותה עת סמכו בעלי המניות בחברה ידם על דיווחיה של האב כי בעת המיזוג וכתנאי מתלה לו, יוזרמו להאב כספי השקעת ה – PIPE בשיעור 50 מיליוני דולרים וכי להשקעה זו ניתנה התחייבות בלתי חוזרת. והנה ביום 27.2.2023 נודע נודע כי האב לא קיבלה את השקעת ה – PIPE וכי החברה מכוונת להשלים את המיזוג עם ה – SPAC. חרף זאת, כלוויתן המתאבד על החוף, המשיכה האב במיזוג עם ה–SPAC, אדישה לכל מצגיה למשקיעים וספינה עלתה כמובן על שרטון, בקיעים רבים נבקעו בה ובעלי המניות ראו בעיניים כלות איך השקעתם יורדת למצולות".
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הנה מה שנכתב באתר ביזפורטל, עם הודעת מיזוג הספאק לפני שנה:
- 4.ורני 14/03/2023 23:08הגב לתגובה זוהאב תהיה לדעתי גם 50 דולר בשנה הקרובה, תירשמו את דעתי, לא ממליץ אך תיזכרו מה שכתבתי. מדובר בחברת סייבר מדהימה
- 3.דניאל 14/03/2023 20:18הגב לתגובה זווזה סימן טוב להמשך להזרמות נוספות והמניה עולה כרגע 25%+ לשער 1.90 ולא 1.46 כמו שבכתבה ללא ספק יש שינוי חיובי בחברה ובהתנהגות המניה הרבה משקיעים וסוחרים בוולסטירט אוהבים את הנייר 5$ לא מילה גסה פה בקרוב
- תסתכל על שעת הפרסום. המניה לא זזה באותו זמן (ל"ת)נעמי פלד 15/03/2023 00:43הגב לתגובה זו
- 2.רק מימון המונים יעזור (ל"ת)14/03/2023 19:11הגב לתגובה זו
- 1.מבין עניין 14/03/2023 17:57הגב לתגובה זוספינה שוקעת, כל הכותרות האלה נועדו לנסות להקפיץ מניה של חברה מתה.
- שמעון לביא 14/03/2023 19:41הגב לתגובה זוהם כבר שנה מנהלים קרב נגד החברה. והם צדקו. אז ביזפורטל בטוח לא מריצים אותה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
