אוניית קרניבל קרוז שייט הפלגה נופש
צילום: Istock

מניית קרניבל מזנקת – מקבלת המלצה בפרמיה של 100%

החברה הכתה את תחזית הרווח, אבל פספסה מעט בהכנסות; שלמה גרינברג בטור מלפני חודש על קרניבל
נתנאל אריאל | (6)

מניית קרניבל מזנקת – מה צפוי בהמשך? חברת הקרוזים, קרניבל הכתה בשורה התחתונה, אך פספסה בשורה עליונה. ועדיין – וול סטריט אוהבת את התוצאות, במיוחד בהינתן שהוצאות גדולות מהצפוי נרשמו בגלל מחירי האנרגיה והמזון. כלומר, אלמלא ההוצאות החריגות, השורה התחתונה היתה טובה יותר מהצפוי.

 

ההפסד המתואם הסתכם ב-85 סנט למניה על הכנסות של 3.84 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 1.72 דולר למניה על הכנסות של 1.29 מיליארד דולר לפני שנה, ולעומת צפי להפסד של 88 סנט למניה על הכנסות של 3.91 מיליארד דולר. במקביל לתוצאות, מסרה הנהלת החברה כי היקפי ההזמנות גדלו במקביל להקלה בעולם במגבלות בהקשר למגיפת הקורונה.

 

"המומנטום החיובי נמשך לתוך דצמבר, מה שמבשר טובות לשנת 2023", אמר ג'וש ויינשטיין, מנכ"ל קרניבל, "ככל שיותר שווקים נפתחים לשייטכך כמובן ההזמנות גדלות והביצועים שלנו משתפרים. אנחנו מרגישים שמאמצי הפרסום שלנו מניבים תוצאות" גם בשיחה עם האנליסטים הנהלת החברה היתה אופטימית ועל רקע ההערכה שהחברה תעבור לרווח כבר ברבעונים הקרובים, המניה עולה ב-5% ל-8.5 דולר.  

 

כאמור, הוצאות האנרגיה והמזון היו גדולות ברבעון השלישי. עלויות הדלק עמדו על 580 מיליון דולר לעומת 282 מיליון דולר בשנה שעברה. עלויות המזון בסך 277 מיליון דולר היו גבוהות מ-107 מיליון דולר בשנה שעברה. קרניבל אמר כי שינויים במחירי הדלק, בתמהיל הדלק ובשערי המטבע השפיעו לרעה על הרבעון בסך של כ-267 מיליון שקל והסבירה ששחלק מהוצאה זו היא סוג של הוצאה חד פעמית שלא תחזור בהמשך.

 

הנהלת החברה לא סיפקה תחזית ל-2023, אבל אנליסט בית ההשקעות  Stifel סטיבן ויצ'ינסקי שעוקב מקרוב אחרי תחום הקרוזים ציין כי "התוצאות לא צריכות להפתיע את המשקיעים. הפספוס בהכנסות קשור לחולשה באירופה. היקף ההזמנות מעודד ואני עדיין ממליץ על המניה ומעריך כי השוק מתעלמם מהאלמנטים החיוביים בדוחות הכספיים ובכיוונים החיוביים של התחום כולו.

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דש 22/12/2022 05:53
    הגב לתגובה זו
    המיתון שנמצא כבר כאן לא הולך להעלם מיד וכמובן הציבור הרחב בעולם לא הולך לבזבז את חסכונותיו על הנאות והפלגות יוקרה כל כך מהר ..לקרניבל יש חובות עתק בריבית רצחנית
  • 3.
    . 22/12/2022 00:56
    הגב לתגובה זו
    אולי דאונסייד 100%
  • 2.
    מור 21/12/2022 22:30
    הגב לתגובה זו
    מה כל כך קשה לכתוב את סימול המניה
  • CCL (ל"ת)
    לירי 22/12/2022 09:02
    הגב לתגובה זו
  • צודק 100% (ל"ת)
    מנחם 22/12/2022 08:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מחזיק ומרוצה מאוד (ל"ת)
    יש לאן לעלות 21/12/2022 22:09
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.

במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.