מטרו
צילום: Depositphotos

הממשלה אישרה את מקטע קו M1 המרכזי של המטרו

אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה עד צומת חולון; מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 שכבר אושר
דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה איילת שקד מטרו

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שרת הפנים, איילת שקד, אישרה את התוכנית להקמת החלק הצפוני - M1. מדובר במקטע המרכזי של המטרו שיהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים. הקו עובר במרכז המטרופולין, וצפוי לשרת מרכזי תעסוקה וכן מרכזי חינוך ותרבות בהם אוניברסיטת תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים. 

אורכו של המקטע הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב  יגאל אלון וממשיך דרומה עד צומת חולון. הקו יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים - קו מטרו M2 בסמוך למחלף השלום וקו M3 בגלילות, תחנות רכבת ישראל: סבידור מרכז, השלום, ההגנה, גלילות (תחנה חדשה), צומת חולון. תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק- צומת חולון ואוניברסיטת תל אביב, קו סגול - ההגנה, מסוף ארלוזורוב  והקו אדום בתחנת ארלוזורוב.

מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1 אשר אושר לאחרונה. אישור המקטע יאפשר קידום הקמת השלב ראשון של פרויקט המטרו ממחלף הכפר הירוק ועד מחלף ראשונים.  

שרת הפנים, איילת שקד: "מדובר באירוע היסטורי, אישור המקטע המרכזי של קו המטרו M1 מצומת חולון ועד צומת גלילות. זה מקטע משמעותי וחשוב הכולל 11 תחנות במוקדים מטרופולינים ותחבורתיים מהחשובים ברשת וביניהן מרכז תחבורתי גלילות דרום, סבידור, השלום וההגנה שיביא להקלה על הפקקים. ממשיכים בעשייה גם בתקופה זו".

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "פרויקט המטרו הינו קריטי למטרופולין תל אביב שהולך וגדל. המטרו בשילוב מערכות הסעות המונים נוספות בהם הרכבת הקלה יתנו מענה תחבורתי ראוי לתושבים. אני מודה למינהל התכנון על העבודה המקצועית והמאומצת, ובחודשים הקרובים נפעל לאישור מקטעים נוספים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גד 02/10/2022 12:39
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לממשלה שאישרה את התוכנית עלו והצליחו
ווימו
צילום: ווימו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין

המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ווימו VIA טסלה

נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.

ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.

העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי.  הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.

יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.

טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת

בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.