AMD
צילום: Fidel Fernando/UNSPLAH
דוחות

AMD יורדת 4% באפטר לאחר תחזיות מאכזבות למרות שהכתה את הצפי ברבעון

AMD עוקפת במעט את ההכנסות עם 6.55 מיליארד דולר וכן את הרווח למניה בסנט אחד לאחר שדווחה על רווח של 1.05 דולר למניה; מספקת תחזיות מאכזבות להכנסות של 6.5 עד 6.9 מיליארד דולר לעומת צפי ל-6.81 מיליארד
גיא טל | (1)

יצרנית המעבדים והשבבים ADVANCED MICRO DEVICES  פרסמה את הדוח שלה לרבעון השני לאחר סיום המסחר, ובו היכתה את צפי האנליסטים במעט בשורה העליונה והתחתונה, ובכל זאת היא יורדת במסחר המאוחר. 

החברה דווחה על רווח של 1.05 דולר למניה על הכנסות של 6.55 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 1.04 דולר למניה והכנסות בסך 6.53 מיליארד דולר.

הרווח הגולמי הסתכם ב-3.54 מיליארד דולר, שיעור רווחיות של 54%, מעל צפי האנליסטים לשיעור רווחיות של 53.6%. הרווחיות התפעולית הייתה 30.3%, אף היא מעט מעל צפי האנליסטים לרווחיות תפעולית של 29.7%. 

בחלוקה לסגמנטים: הכנסות סקטור מרכזי הנתונים זינקו ב-83% ביחס לרבעון המקביל והגיעו ל-1.486 מיליארד דולר. סקטור לקוחות (הכולל את המחשבים האישיים) צמח ב-25% להכנסות של 2.15 מיליארד דולר. הכנסות הגיימינג הגיעו ל-1.66 מיליארד דולר, צמיחה של 32%. והסקטור המכונה Embedded צמח ב-2,228% להכנסות של 1.257 מיליארד דולר. 

לא פחות חשוב הוא הצפי לרבעון הבא. החברה מצפה להכנסות של 6.5 עד 6.9 מיליארד דולר. אמצע הטווח הוא אם כן 6.7 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 6.84 מיליארד דולר. ביחס לכל השנה מוסרת AMD כי היא מצפה להכנסות של 26 עד 26.6 מיליארד דולר, אמצע הטווח עומד על 26.3 מיליארד דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים להכנסות שנתיות של 26.225 מיליארד דולר. 

נתוני מכירות השבבים של ה-SIA לחודשי מאי - יוני הראו גידול של 20% בהשוואה ל-2021, מה שמעיד על המשך ביקושים למוצרי השבבים, אמנם לא ביקוש כמו שהיה לפני כחצי שנה, אז שרר בשוק מחסור בשל הביקוש העודף, אך עדיין, ביקוש בריא.

בשבוע האחרון מתחרתה של AMD, אינטל INTEL CORPORATION  איכזבה בדוחותיה הכספיים כאשר החברה פספסה את ציפיות האנליסטים, והורידה את תחזית ההכנסות להמשך השנה. באותו היום אינטל ירדה ב-8%, ו-AMD עלתה ב-3%. ההבדל המשמעותי בין החברות הוא ש-AMD הינה חברת צמיחה שכובשת עוד ועוד נתחי שוק מהיריבה, ואילו באינטל הסיפור אחר לגמרי, החברה לא צומחת מזה זמן רב. היה ניתן לחשוב עליה כחברת ערך, אך הדוחות האחרונים פוגעים אפילו בהגדרה הזו.

קיראו עוד ב"גלובל"

יחד עם זאת, אחד הדברים המרכזיים שפגעו באינטל בדוחות האחרונים היה הירידה במכירות המחשבים האישיים, נתון שבא לידי ביטוי גם בדוחות אפל ומיקרוסופט. AMD צומחת ומתרחבת בסגמנט הזה שמהווה גם עבורה סקטור חשוב. האם הירידה במכירות המחשבים תפגע גם בחברת השבבים הצומחת? החברה הציגה צמיחה של 25% גם בסקטור ה"קלינט" שכולל את המחשבים האישיים והניידים. 

ביום שני, אנליסט סוסקהאנה, כריסטופר רולנד אישר מחדש את הדירוג החיובי שלו ל-AMD. "למרות הבעיות המאתגרת של אינטל, אנחנו חושבים ש-AMD תצליח הרבה יותר טוב, אבל ייתכן שמכירות המחשוב הנייד לא יהיו חסינים״, כתב. "בהינתן אילוצי אספקה ועמדה תחרותית חזקה, אנחנו נשארים שוריים על AMD." מוקדם יותר השבוע, גם אנליסט קי-בנק, ג'ון וין, חזר על דירוג ״תשואה עודפת״ ב-AMD. "אנחנו ממשיכים לראות את AMD נהנית מביקוש חזק במרכז הנתונים בענן בארה"ב", כתב.

מתחילת השנה נחתכה מניית AMD בכ-35%, כחלק מהסנטימנט השלילי בשוק כלפי מניות צמיחה בכלל וחברות השבבים בפרט. שווי השוק שלה כעת עומד על 153 מיליארד דולר. מכפיל הרווח הנוכחי הוא 34, ומכפיל הרווח העתידי עומד על 22.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    AMD מאכזבת בכל הקשור לרבעון הבא לכן יורדת (ל"ת)
    דודו 02/08/2022 23:53
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.