AMD יורדת 4% באפטר לאחר תחזיות מאכזבות למרות שהכתה את הצפי ברבעון
יצרנית המעבדים והשבבים ADVANCED MICRO DEVICES פרסמה את הדוח שלה לרבעון השני לאחר סיום המסחר, ובו היכתה את צפי האנליסטים במעט בשורה העליונה והתחתונה, ובכל זאת היא יורדת במסחר המאוחר.
החברה דווחה על רווח של 1.05 דולר למניה על הכנסות של 6.55 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 1.04 דולר למניה והכנסות בסך 6.53 מיליארד דולר.
הרווח הגולמי הסתכם ב-3.54 מיליארד דולר, שיעור רווחיות של 54%, מעל צפי האנליסטים לשיעור רווחיות של 53.6%. הרווחיות התפעולית הייתה 30.3%, אף היא מעט מעל צפי האנליסטים לרווחיות תפעולית של 29.7%.
בחלוקה לסגמנטים: הכנסות סקטור מרכזי הנתונים זינקו ב-83% ביחס לרבעון המקביל והגיעו ל-1.486 מיליארד דולר. סקטור לקוחות (הכולל את המחשבים האישיים) צמח ב-25% להכנסות של 2.15 מיליארד דולר. הכנסות הגיימינג הגיעו ל-1.66 מיליארד דולר, צמיחה של 32%. והסקטור המכונה Embedded צמח ב-2,228% להכנסות של 1.257 מיליארד דולר.
לא פחות חשוב הוא הצפי לרבעון הבא. החברה מצפה להכנסות של 6.5 עד 6.9 מיליארד דולר. אמצע הטווח הוא אם כן 6.7 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 6.84 מיליארד דולר. ביחס לכל השנה מוסרת AMD כי היא מצפה להכנסות של 26 עד 26.6 מיליארד דולר, אמצע הטווח עומד על 26.3 מיליארד דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים להכנסות שנתיות של 26.225 מיליארד דולר.
- AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
- החסידה של ה-AI חושבת שהוא בדרך לתקן - ומממשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתוני מכירות השבבים של ה-SIA לחודשי מאי - יוני הראו גידול של 20% בהשוואה ל-2021, מה שמעיד על המשך ביקושים למוצרי השבבים, אמנם לא ביקוש כמו שהיה לפני כחצי שנה, אז שרר בשוק מחסור בשל הביקוש העודף, אך עדיין, ביקוש בריא.
בשבוע האחרון מתחרתה של AMD, אינטל INTEL CORPORATION איכזבה בדוחותיה הכספיים כאשר החברה פספסה את ציפיות האנליסטים, והורידה את תחזית ההכנסות להמשך השנה. באותו היום אינטל ירדה ב-8%, ו-AMD עלתה ב-3%. ההבדל המשמעותי בין החברות הוא ש-AMD הינה חברת צמיחה שכובשת עוד ועוד נתחי שוק מהיריבה, ואילו באינטל הסיפור אחר לגמרי, החברה לא צומחת מזה זמן רב. היה ניתן לחשוב עליה כחברת ערך, אך הדוחות האחרונים פוגעים אפילו בהגדרה הזו.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
יחד עם זאת, אחד הדברים המרכזיים שפגעו באינטל בדוחות האחרונים היה הירידה במכירות המחשבים האישיים, נתון שבא לידי ביטוי גם בדוחות אפל ומיקרוסופט. AMD צומחת ומתרחבת בסגמנט הזה שמהווה גם עבורה סקטור חשוב. האם הירידה במכירות המחשבים תפגע גם בחברת השבבים הצומחת? החברה הציגה צמיחה של 25% גם בסקטור ה"קלינט" שכולל את המחשבים האישיים והניידים.
ביום שני, אנליסט סוסקהאנה, כריסטופר רולנד אישר מחדש את הדירוג החיובי שלו ל-AMD. "למרות הבעיות המאתגרת של אינטל, אנחנו חושבים ש-AMD תצליח הרבה יותר טוב, אבל ייתכן שמכירות המחשוב הנייד לא יהיו חסינים״, כתב. "בהינתן אילוצי אספקה ועמדה תחרותית חזקה, אנחנו נשארים שוריים על AMD." מוקדם יותר השבוע, גם אנליסט קי-בנק, ג'ון וין, חזר על דירוג ״תשואה עודפת״ ב-AMD. "אנחנו ממשיכים לראות את AMD נהנית מביקוש חזק במרכז הנתונים בענן בארה"ב", כתב.
מתחילת השנה נחתכה מניית AMD בכ-35%, כחלק מהסנטימנט השלילי בשוק כלפי מניות צמיחה בכלל וחברות השבבים בפרט. שווי השוק שלה כעת עומד על 153 מיליארד דולר. מכפיל הרווח הנוכחי הוא 34, ומכפיל הרווח העתידי עומד על 22.
- 1.AMD מאכזבת בכל הקשור לרבעון הבא לכן יורדת (ל"ת)דודו 02/08/2022 23:53הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
