אדובי
צילום: ויקיפדיה
דוחות

אדובי מאכזבת בתחזית מכירות הענן לרבעון הקרוב ויורדת ב-3%

 "לכולם כבר ידוע שזו סביבה מאקרו-כלכלית לא ודאית. אבל אנחנו מאמינים שנמשיך להצליח באמצעות אספקת מוצרים חדשניים מעולים" אמר המנכ"ל שנטנו נראיין; בתחילת השבוע המתחרה אורקל דיווחה על תוצאות טובות - וקפצה ב-15%
נתנאל אריאל |

ענקית התכנה השלישית בגודלה בעולם ADOBE INC (סימול: ADBE) מאכזבת את המשקיעים ומאבדת גובה במסחר בוול סטריט לאחר שפרסמה תחזית לא טובה, וזאת למרות שעקפה את צפי האנליסטים בתוצאות לרבעון הראשון של 2022. על פי החברה, היא צפויה להכניס ברבעון הקרוב 4.43 מיליארד דולר, מתחת צפי האנליסטים ל-4.51 מיליארד דולר, ובשנה כולה היא צופה כעת הכנסות של 17.65 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים ל-17.85 מיליארד דולר ונמוך גם מהצפי הקודם שלה ל-17.9 מיליארד דולר.

אדובי תולה את הסיבה לחולשה הצפויה בעקבות החוזק של הדולר, שקפץ לשיא של 20 שנה. ההתחזקות של הדולר פוגעת בחברות האמריקאיות הגדולות שמקבלות כספים במטבע זר וצריכות לשלם בדולרים בארה"ב (הנה ההסבר). גם מיקרוסופט דיווחה על פגיעה צפויה בעקבות התחזקות הדולר. 

"לכולם כבר ידוע שזו סביבה מאקרו-כלכלית לא ודאית. אבל אנחנו מאמינים שנמשיך להצליח באמצעות אספקת מוצרים חדשניים מעולים" אמר המנכ"ל שנטנו נראיין, שהוסיף כי "למרות אותה סביבה מאקרו כלכלית לא ודאית, הדבר שכולם מכירים בו הוא שדיגיטל נמצא בראש סדר העדיפויות".

ברבעון הנוכחי דווקא הצליחה אדובי לרשום תוצאות טובות ברבעון, כאשר הכניסה 4.39 מיליארד דולר, מעל הצפי של האנליסטים להכנסות של 4.33 מיליארד דולר למניה ומעל התחזיות שלה עצמה ל-4.23 מיליארד ברבעון הראשון של השנה. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח מתואם של 3.35 דולר למניה - בהתאם לצפי.

בתחילת השבוע, המתחרה אורקל דיווחה על תוצאות טובות - וקפצה ב-15%. חברת התוכנה דיווחה על תוצאות הרבעון עם רווח נקי של 1.54 דולר למניה על הכנסות של 11.8 מיליארד דולר, מעל לציפיות האנליסטים לצמיחה של 4% ל-11.7 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה אורקל על רווח למניה של 1.54 דולר, הרבה מעל צפי האנליסטים ל-1.37 דולר למניה. תזרים המזומנים החופשי הגיע ל-9.5 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים.

לקריאה נוספת

> בעקבות דוקוסיין: אדובי גילחה 26 מיליארד מהשווי בגלל מוצר דומה

> "אפל, פייסבוק ואדובי - ימשיכו לשבור שיאים בחודשים הקרובים"

קיראו עוד ב"גלובל"

יצוין כי אדובי כבר פרסמה תחזית מאכזבת לשנת 2022 כבר בחודש מרץ, עם פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2021 - וכעת התחזית ממשיכה לרדת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.