עליבאבא
צילום: Istock

עליבאבא וטנסנט עולות אחרי שדרוג המלצה של ג'יי פי מורגן; אפשר לחזור ולהשקיע במניות הסיניות?

הענקיות הסיניות התרסקו ב-70% אבל האם השינוי מגיע? כך לפחות סבורים בבנק האמריקאי. וזה קורה מהר: רק לפני מספר שבועות הם אמרו שסקטור הטכנולוגיה הסיני "בלתי ניתן להשקעה בטווח של 6-12 החודשים הבאים"
נתנאל אריאל | (1)

מניית ענקית הקמעונאות ALIBABA GROUP  ולצידה טנסנט  TENCENT HOLDINGS ומניות נוספות כמו 

NETEASE, INC מטפסות היום במסחר, אחרי שקיבלו המלצה משודרגת מבנק ג'יי פי מורגן. האנליסטים של הבנק הפכו חיוביים לגבי מספר מניות האינטרנט, שבועות ספורים אחרי שאמרו שהמגזר הזה "בלתי ניתן להשקעה ל-6-12 החודשים הבאים". בחודש מרץ נתנו למניות הללו תת משקל.

"סנטימנט המשקיעים במגזר האינטרנט בסין השתפר משמעותית בעקבות התפתחויות המדיניות במרץ", כתב אנליסט הבנק אלכס יאו. הוא הצביע על הצהרת הצמיחה הפרו-כלכלית של סגן ראש הממשלה ליו ב-16 במרץ, שהתחייבה לתמוך בכלכלה ובשווקים הפיננסיים לאחר השנה המזעזעת וההחמרות הרגולטוריות של השנה שעברה. אחר כך הגיעו גם דיווחים על כך שהממשל יפסיק להפריע לחברות - ואלה זינקו.

בעקבות ההתפתחויות החיוביות, יאו וצוותו אמרו שהם חושבים שהסיכונים העיקריים למגזר פחתו, במיוחד במונחים של סיכון רגולטורי, וכי פוטנציאל המחיקה בתעודות פיקדון אמריקאיות - קטן. מנגד, האנליסטים ציינו שהם עדיין מצפים ל"סיכון צדדי משמעותי" לפספוס של צפיות קונצנזוס האנליסטים ברבעון השני עבור חלק מהמניות, כולל BAIDU.COM , עליבאבא ו- MEITUAN DIANPING מכיוון שהגבלות הקורונה והסגירם בסין משפיעות על ההכנסות והרווחים.

מה צפוי בדוחות הקרובים של עליבאבא?

עליבאבא תדווח בשבוע הבא, ב-26 במאי, והאנליסטים צופים לה הכנסות של 29.3 מיליארד דולר, ורווח של 1.09 דולר למניה. בשנה כולה צפויה החברה להכניס 124.9 מיליארד דולר ולרשום רווח של 7.55 דולר למניה, מכפיל רווח של 12.

בתוצאותיה לרבעון הרביעי של 2021 הציגה עליבאבא את הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר בהכנסות מאז שהפכה לחברה ציבורית ב-2014, אך הכתה את הצפי המוקדם של האנליסטים בשורה התחתונה. הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על כ-242.58 מיליארד יואן (38.06 מיליארד דולר) עלייה של 10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 246.37 מיליארד יואן. 

בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח של 16.87 יואן למניה, ירידה של 23% לעומת הרבעון המקביל אשתקד אך מעל צפי האנליסטים לרווח מתואם של 16.18 יואן למניה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 18/05/2022 19:13
    הגב לתגובה זו
    קניתי קרן מניות צריכה סיניות,ירד הרבה ובאיזה שהוא שלב כשיבוא שינוי תהיה קפיצה,כמובן לא בימים אלה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.