המנוי של לולולמון שבגדים לא מקבלים בו
חברת בגדי הנוחות LULULEMON ATHLTCA INC (LULU) מוכרת גם בגדי יוגה ומאז 2020, כשאנשים הסתגרו בבית בגלל הקורונה, גם את היוגה עצמה. את זה היא עושה באמצעות חברת Mirror אותה רכשה, שמייצרת מסך שהוא גם מראה, ועליו מוצגים סרטוני הדרכה לאימון. הרכישה הזו כבר מקנה לה הכנסות קבועות, כבר נפרט איזה, אבל התכנסנו בשביל בשורה שממשיכה את אותו הקו: מנוי לחברת הבגדים, כזה שבגדים לא מקבלים בו. כשצריך שוב ושוב להציג צמיחה למשקיעים, חברת הבגדים מפסיקה להיות חברת בגדים והופכת לחברת תוכן. תוכן שיגרום להם לקנות בגדים. כלומר, פעילות לא מכניסה כסף לטובת הפעילות שכן מכניסה כסף.
על מה מדובר בעצם? כבר ב-2018 לולולמון השיקה כפיילוט בארבע ערים בארצות הברית מועדון לקוחות. אל תחשבו על כרטיס אשראי עם נקודות והנחות וכו', אלא על מועדון שהחברה מפיקה עבור החברים בו אירועים, סדנאות וכדומה בעולמות התוכן שלה, וכן היא מספקת להם קדימות ברכישה של מוצרים חדשים שהיא עומדת להשיק. וירא כי טוב, לולולמון דיווחה שהיא הולכת להשיק בסתיו הקרוב באופן רשמי את המועדון הזה בשני מתווים.
הראשון הוא חינמי וכל מהותו היא לקשור בין הלקוחות למותג. עוד הודעות ממנו, עוד מיילים, עוד הזמנות לאירועים. ונפגש בקופה. המודל השני הוא הרחבה של אחר שקיים כיום, וקשור במירור. היום, מי שקונה את המראה של מירור משלם כ-1,345 דולר – ואז עוד 39 דולר לחודש בשביל הגישה ל-10,000 מערכי אימון. המנוי הזה יהפוך למנוי בתשלום החדש, שאליו יתווספו אותן הטבות של השקות מוקדמות אקסקלוסיביות והאירועים, וכן יהיו בו אימונים שלא קיימים כיום, מסטודיואים כמו Rumble, Y7, Pure Barre ו-DogPound.
נכון, למי שאין את המראה – אין גם מה לעשות עם המנוי הזה. אבל הכיוון השני עובד לטובת החברה, שם מספרים שלקוחות מירור שקודם לרכישת המכשיר לא היו קונים בלולולמון עושים זאת יותר – ואלו לקוחות שגם מוציאים הרבה יותר כסף.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- גוצ'י תשלם מעל ל-100 מיליון אירו לאיחוד האירופי - קנס על תיאום מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניתן לומר אם כן שהמנוי בתשלום הוא אותה הגברת בשינוי אדרת, אך לגבי זה החינמי לבטח החברה תצטרך להשקיע יותר אם האופציה פתוחה בקרוב לכולם ולא רק בערי הפיילוט. האם ההשקעה תשתלם?
בלולולמון בהחלט אופטימיים. לפיהם, תוך חמש שנים 80% ממי שיקנו בגדים של החברה יהיו כאלה שגם רשומים לאחת מתכניות המנוי שלה, דבר שאמור לעזור לה להגשים את יעד ההכנסות השנתיות בסך 12.5 מיליארד דולר. לשם הגעה אליו בלולולמון גם מתכוונים להכפיל את מגזר אפנת הגברים, להכפיל את המכירות באפיק הדיגיטלי ולהגדיל פי ארבעה את ההכנסות מחוץ לארצות הברית – בעיקר בסין, ודרך כניסה לספרד ואיטליה. עוד מנוע צמיחה הוא בדמות ביגוד לטניס, גולף וטיפוס מקצועי. עוד טוענת החברה כי הרווח יצמח בקצב מואץ מצמיחת ההכנסות – כלומר השוליים יתרחבו.
בבנק ההשקעות WELLS FARGO & CO (WFC) כתבו לאחרונה על החברה "יש לנו ביטחון ביכולות של לולולמון להוציא לפועל את התכניות העסקיות, בעיקר בהתחשב בכך שהיעדים ל-2023 כבר הושגו ושהמודעות ללולולמון גדולה משל המתחרות בקטגוריה. ועדיין, זה השווי הנוכחי שלה שגורם לנו להישאר על הקווים". על כן ההמלצה על המניה היא ברמה ניטרילית עם מחיר יעד של 370 דולר – נמוך ב-1.9% משער הנעילה אתמול.
- אפל סוגרת את 2025 בין התאוששות בסין ללחץ משפטי בארה״ב
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
לעמיתים בפירמה Stifel גישה שונה. שם נוקבים במחיר יעד של 500 דולר עם המלצת "קנייה". "אנחנו רואים בשנים הקרובות צמיחה של 14-16% מדי שנה והרחבת שולי הרווח, גם דרך באיבקים שהמודל העסקי היעיל של לולולמון מאפשר. לדעתנו זהו נכס בסיסי למשקיעים שמתעניינים במניות צמיחה".
- 2.לרון 23/04/2022 12:30הגב לתגובה זומעניקים "קניה" לעולות .....עד שהן משנות כוון ואז באות זעקות ה "מכור",אני לא מושקע ב LULU בגבהים האלה הנוכחיים
- 1.לרון 23/04/2022 12:06הגב לתגובה זוהוא טרנד לא מובן,לי לפחות,מוכרת סה"כ בגדים בנישה ספציפית של יוגה והמנייה בשמיים,ההסבר שלי הוא שוב ריבית נמוכה ותו לא
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)מניות הקוונטים נופלות, אקספנג קופצת ב-8%; המדדים סביב ה-0
שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.
המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.
במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.
במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.
