לוסיד וגיי לנו
צילום: יוטיוב/Jay Leno's Garage

ג'יי לנו ממליץ ביוטיוב על לוסיד והמניה קופצת 6%

יצרנית הרכבים החשמלית הצליחה להחזיר את הירידות שעקבו לידיעה כי ענקית הטכנולוגיה אפל לא בהכרח תבחר בה על מנת לייצר את הרכב האוטונומי אותו היא מתכננת לאחר שהמנחה המיתולוגי הציג את אחד מרכביה בתוכנית היוטיוב שלו
תומר אמן |

במהלך יום המסחר אתמול צנחו מניותיה של יצרנית הרכב החשמלי  LUCID GROUP (LCID) באחוזים רבים, הסיבה? המשקיעים הבינו כי הסיכויים ש- APPLE (AAPL) תבחר בה על מניית לייצר את הרכב האוטונומי אותו היא מתכננת נמוכים. אולם היום עולה מניית החברה בכ-6% בזמן כתיבת שורות אלה, וככל הנראה התשובה מגיעה מכיוונו של ג'יי לנו, מנחה הטלוויזיה.

בפרק החדש של סדרת היוטיוב "Jay Leno's Garage" שהופץ שלשום אך זוכה היום לחשיפה גבוהה עוד יותר וצובר צפיות,  הציג המנחה את אחד מרכבי החברה - מודל ה-"Air", וטען כי "אפילו אם עובר עליכם יום רע - ולמשקיעי לוסיד ללא ספק היה יום רע אתמול -  התאוצה הפנומאלית של לוסיד תשנה את תחושתכם, היא טובה מאוד". 

בד בבד הזכיר לנו לצופי הערוץ (לו 3.24 מיליון צופים רשומים) כי מודל ה-"Air" של החברה נבחר למודל הרכב החשמלי המוביל של השנה הקרובה. לנו ציין כי על אף שהוא אינו היה מעוניין לחוות את דעתו על הרכב עד שישוחרר באופן רשמי - מכיוון שלוסיד צפויה למסור כ-500 מכוניות חדשות השנה, הגיעה העת לעשות זאת. 

ולנו, איך לומר, אהב את הרכב. הוא השווה אותו לרכבי TESLA INC (TSLA) וטען כי הוא מקווה ששתי שחקניות חזקות בשוק הרכבים החשמליים תעודד זו את זו לשאוף למצויינות ובכך לייצר מכוניות טובות יותר. אם זאת חשוב לציין כי רק לפני חודש אותו לנו ציין לשבח את רכבי חברת טסלה ואמר כי טכנולוגיית הסוללות של החברה נמצאת לראייתו 8-10 שנים קדימה לעומת שאר חלופות השוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ווימו
צילום: ווימו

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין

המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ווימו VIA טסלה

נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.

ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.

העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי.  הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.

יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.

טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת

בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.