ספיידרמן הוכיח בקופות: ברור למה סקרלט ג'והנסון יצאה להלחם בדיסני
מה בדיוק הבטיחו WALT DISNEY (DIS) לסקרלט ג'והנסון עבור תפקידה בסרט "האלמנה השחורה" לא נדע, שכן הצדדים סגרו מחוץ לכותלי בית המשפט הסדר בספטמבר אחרי שזו תבעה ב-50 מיליון דולר. אך ככל שהבטיחו, או שחשבה שהבטיחו – היום, כשמסתכלים על נתוני הפתיחה של הסרט החדש בסדרת ספיידרמן, ברור לגמרי למה החליטה לצאת למלחמה. אומיקרון או לא, שובר קופות שמייצר עניין עדיין שווה המון כסף לרשתות בתי הקולנוע – וגם לשחקנים, שלפחות באופן מסורתי הנתח שלהם מכרטיסים בקופות גבוה יותר מאשר מצפיות בסטרימינג.
בבכורה המצומצמת ביום חמישי האחרון ובמהלך יום שישי הסרט "ספיידרמן: אין דרך הביתה" הכניס בארצות הברית 121.5 מיליון דולר. ברשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם, AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC (AMC) דיווחו במהלך יום שישי כי בארצות הברית וקנדה יחדיו הכניס הסרט 50 מיליון דולר בחמישי בערב – הנתון השלישי בגובהו לבכורות מצומצמות. מניית החברה קפצה – אך נזכור שהיא מתודלקת פעם נוספת על ידי משקיעי הריטייל גם ללא דיווחים מעין זה.
כשסופרים גם את יום שישי מקבלים נתוני פתיחה ברמת שיא לתקופת הקורונה ואנליסטים בשוק צופים שלאורך כל השבוע, כולל שבת, ההכנסות עשויות להגיע גם ל-240 מיליארד דולר, מה שימקם את הסרט בין חמש הבכורות הגדולות בעולם לסופ"ש. המכירות המוקדמות היו שניות רק לאלה של "הנוקמים: סוף המשחק", שהוא גם מחזיק בתואר סופ"ש הבכורה המכניס ביותר.
בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו (להצבעה לחצו כאן)
- ״אווטאר אש ואפר״ מוביל בעולם, ובוול סטריט בוחנים את דיסני דרך הדוחות
- דיסני בעסקה הגדולה ביותר שלה ואחד הארגונים הבינל' הכי משפיעים יוצא לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפירמה וודבוש האנליסטית אליסיה ריס צופה שבסך הכל באקרנים בארצות הברית יכניס הסרט 450 מיליון דולר, נתון מכובד גם לימים שטרום הקורונה."זו דוגמה למה שקורה כשאתה מביא את התוכן הנכון בזמן הנכון, בהתחשב בחופשת חג המולד", כתב בסקירה למשקיעים שון רובינד, אנליסט בכיר ב- BoxOfficePro.com. לדעתו, זה הסרט הראשון שמצליח באמת למשוך לקופות המוני צופים מאז תחילת המגיפה. הוא עצמו מעריך שכולל הנתונים של יום שבת ההכנסות בארצות הברית תגענה ל-190-240 מיליון דולר.
כותר הוליוודי נוסף שמוצג באקרנים בימים אלה הוא "אל תסתכלו למעלה", קומדיה על משבר האקלים עמוסת כוכבים (לאונרדו דיקפריו, מריל סטריפ, ג'ונה היל, ג'ניפר לורנס ועוד). אלא שבשונה מספיידרמן, הסרט מוצג במקביל גם בנטפליקס. ב-HBO Max של At&t הודיעו כבר ב-2020 שאת הסרטים שלהם ישחררו במתווה שכזה, בסלון הבית בסטרימינג וגם בבתי הקולנוע והדוגמה הבולטת הייתה "וונדרוומן 1984".
כך עשו בדיסני גם עם "האלמנה השחורה" עם ג'והנסון, וקודם לכן עם "קרואלה" בכיכובה של אמה סטון וחידוש הלייב-אקשן ל"מולאן". אחרי התביעה מג'והנסון, אגב, אמרו כי ל-4 סרטים שיפיצו השנה יתנו בלעדיות בת חודש בהקרנה בבתי הקולנוע לפני הפצתם בסטרימינג. הם טענו שההחלטה נעשתה בשל ההצלחה - מה שפחות הגיוני בהתחשב בכך שבהכנסות מהקופות נתח קטן יותר הולך אליהם. סביר שהסיבה היא שיקולי תדמית.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
כמובן שבתי הקולנוע מתנגדים למהלך הזה שגורע מהם הכנסות. השאלה עומדת בעינה: כמה מהאנשים שצפו בסרט בבית, היו משלמים על כרטיס לבתי הקולנוע לו רק שם אותו הסרט היה מופץ, וכמה היו מוותרים על הצפייה.
במקרה הזה, למפיקת הסרט אין כלל דילמה אם יכולה הייתה להשאיר נתח גדול יותר מההכנסות אצלה ולא אצל AMC, סינוולרד ועוד – שכן זו סוני, ולה אין שירות סטרימינג בתפוצה נרחבת, אלא רק בשוקי נישה: סטרימינג האנימציה Crunchyroll שקנתה השנה ויקודם בקרב הגיימרים בעלי הפלייסטיישן 5 שלה (בעבר הפעילה סטרימינג של ממש תחת פלייסטיישן ואז סגרה אותו) וחברת התוכן הדתי Pure Flix.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
