TV

האותיות הקטנות: רווחי דיסני הושפעו מקיפוח שכר השחקנים בסטרימינג

הסרט "קרואלה" הופץ באקרנים ובמקביל למנויי דיסני+ בתשלום של 30 ד', מבלי שאמה סטון פוצתה על אובדן הכנסה של חלקה ברווחי מכירות הכרטיסים. כך גם עם סקרלט ג'והנסון שתובעת את החברה ב-50 מ'. החוזים בתחום טרם הוסדרו - לחברות זה טוב
איתי פת-יה | (2)

אמה סטון הקפיצה את ההכנסות של  WALT DISNEY (סימול: DIS) משירות הסטרימינג שלה ברבעון הקודם עליו דיווחה זה עתה, הודות לסרט "קרואלה" בכיכובה שבמקביל להפצתו בקולנוע הופץ למנויים לצפייה בבית בתשלום נוסף של 30 דולר. "האלמנה השחורה" עם סקרלט ג'והנסון הופץ גם הוא בשיטת זו, רק שעקב הצלחתו הגדולה, תרומתו לרבעון הנוכחי תהיה משמעותית משל "קרואלה". אלא שדיסני לא פיצו את ג'והנסון על אובדן ההכנסות מהחלק לו היא זכאית מהרווחים בקופות, שעתה יוסט לסטרימינג - ועל כן היא תבעה את החברה ב-50 מיליון דולר. בשיחת המשקיעים אחרי חשיפת הדוחות, ג'והנסון גנבה את ההצגה וזאת מבלי שהוזכר שמה על ידי המנכ"ל בוב צ'אפק.

בזמן שהשוק לומד להתרגל למצב החדש, כל עוד הפער הזה לא מוסדר, אולפנים שמחזיקים בשירותי סטרימינג, ותוסיפו לרשימה את  AMAZON (סימול: AMZN) שקנתה את אם.גי.אם, אלה ייצאו נשכרים - וגם המשקיעים שלהם, בזמן שהאמנים עלולים להיות מקופחים. ומה יקרה לחברות ולמשקיעים כשהפרצה כן תסגר? צפו בכתבה:

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מגניב, גם להבין בדוחות וגם ליהנות (ל"ת)
    דנה 18/08/2021 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    gnux 17/08/2021 17:59
    הגב לתגובה זו
    רק 20 מיליון לסרט. עושק.
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

קלרנהקלרנה

המניה שמזנקת 30% ביום המסחר הראשון שלה

קלרנה, שבעיצומו של משבר 2022 התרסקה משווי של יותר מ-45 מיליארד דולר ל-6.7 מיליארד בלבד, נכנסה לוול סטריט ומכרה 34.3 מיליון מניות במחיר של 40 דולר למניה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה הנפקה

קלרנה Klarna Group plc 0%   מזנקת ב-30% במסחר הראשון שלה, למרות שהחברה שווה היום פחות ממחצית מהשיא שלה לפני שלוש שנים. החברה מכרה 34.3 מיליון מניות במחיר של 40 דולר למניה, וגייסה 1.37 מיליארד דולר. הביקוש היה כל כך גדול שהמשקיעים רצו פי שניים יותר מניות ממה שהוצע, וההנפקה תומחרה מעל הטווח שתוכנן מראש. התוצאה: זינוק של 30% במסחר הראשון למחיר של 52 דולר למניה.


בשיא הקורונה ב-2021, קלרנה גייסה כסף פרטי בהערכת שווי של 45.6 מיליארד דולר. החברה עדיין לא הייתה נסחרת בבורסה, אבל רכבה על הגל של "קנה עכשיו, שלם אחר כך". עם זאת, האינפלציה הגיעה והריביות עלו, גיוס הון פרטי ב-2022 העריך אותה רק ב-6.7 מיליארד דולר - צניחה של יותר מ-80%. 


כעת, עם שווי של כמעט 20 מיליארד דולר, קלרנה מוכיחה שהיא לא רק שרדה את המשבר . המנכ"ל סבסטיאן סימיאטקובסקי מסביר שהמשקיעים כמעט לא שאלו על "קנה עכשיו, שלם אחר כך" במהלך מסע השיווק למשקיעים. "זה היה נפלא לראות שהמסר עובר - שזה לא רק קנה עכשיו, שלם אחר כך", אמר.


קלרנה של היום היא חברה אחרת

החברה הפכה לבנק דיגיטלי מלא שמציע חשבונות חיסכון, חשבונות עובר ושב וכרטיסי אשראי. המוצר החדש שלה נקרא "מימון הוגן" - זה מאפשר ללקוחות לפרוס תשלומים על פריטים יקרים יותר לתקופה ארוכה יותר, כמו רכישת ריהוט או מכשירי חשמל. זה עדיין רק 2% מסך העסקאות שלה, אבל מספר הסוחרים שמציעים את השירות הזה הכפיל עצמו בשנתיים האחרונות.  עם זאת, הבעיה עם "מימון הוגן" היא שהוא דורש מקלרנה להקצות יותר הפרשות לחובות מסופקים. כשאתה נותן הלוואות ארוכות טווח, אתה צריך להתכונן לזה שלא כולן יוחזרו. זה לוחץ על התוצאות הכספיות בטווח הקצר, אבל יכול להיות משתלם בטווח הארוך.


הבחירה להנפיק דווקא בניו יורק אינה מקרית. ארה״ב היא השוק הגדול ביותר של קלרנה, שם היא עובדת עם קמעונאיות ענק כמו Walmart ו-eBay. שיתופי פעולה אלה חיזקו את מעמדה של החברה והפכו את שמה למוכר גם מחוץ לאירופה. באירופה, ובייחוד בגרמניה, קלרנה כבר מזמן נחשבת לשם מוכר כמעט כמו ויזה או פייפאל. מעבר לשוק האמריקאי והאירופי, קלרנה פועלת כיום ב-26 מדינות ברחבי העולם. בשנה האחרונה בלבד היא הוסיפה 26 מיליון משתמשים פעילים חדשים, נתון שממחיש את הביקוש ההולך וגובר לשירותיה ואת יכולתה להתרחב גם בשווקים חדשים.