צביקה נטר מנכל ומייסד אינוביד
צילום: יחצ

אינוביד מתחילה להיסחר היום לאחר מיזוג ה-SPAC לפי שווי של 1.3 מיליארד

החברה הרחיבה את הגיוס ב-50 מיליון דולר, לאחר שבדומה להנפקות ספאק אחרות גם כאן רוב המשקיעים המוקדמים החליטו לצאת מההשקעה. החברה תיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול CTV. 
תומר אמן | (1)

חברת אינוביד הישראלית (Innovid), העוסקת בפיתוח של פלטפורמה להגשה ולמדידה של פרסומות בעולם הטלוויזיה, מתחילה להיסחר היום בוול-סטריט לאחר שהשלימה מיזוג SPAC לפי שווי של כ-1.3 מיליארדר דולר. החברה תיסחר בבורסת ניו יורק תחת הסימול CTV. 

לפני היציאה להנפקה דיווחה החברה כי תגייס סדר גודל של כ-403 מיליון דולר, כאשר מקורות הגיוס אמורים היו להתפצל ל-253 מיליון דולר אותה הייתה מקבלת החברה מה-SPAC, ו-150 מיליון דולר מהנפקה פרטית, רובה מגופים מוסדיים. לאחר מכן הודיעה החברה כי היקף הגיוס מההנפקה הפרטית יגדול לכ-200 מיליון דולר, אולם בסופו של דבר גייסה החברה סדר גודל כולל של כ-251 מיליון דולר בלבד. 

המשמעות היא שהרוב המוחלט של משקיעי ה-SPAC העדיפו שלממש ולא לקחת חלק בעסקה, וה-"ישועה" הגיעה מעצם הגדלת הגיוס הפרטי. יציאה זו של משקיעי הספאק אינה ייחודית לאינוביד ומתרחשת רבות בסוגים כאלו של הנפקה. 

"בעת הצטרפותה של אינוביד הישראלית לבורסה האמריקאית, שוק הטלוויזיה, המוערך בכ-200 מיליארד דולר, נמצא בשלבי מעבר מתקדמים אל עולם הסטרימינג, וצפייה לביקש ביקוש, לאו דווקא בדרכים אשר היו מקובלות עד כה", כך נמסר על ידי החברה. באינוביד מאמינים כי מעבר זה ל-Streaming יחייב ניתוב מחדש של עולם הפרסום בטלוויזיה לפלטפורמות מן הסוג הזה. 

באינוביד ציינו כי מחקר מטעם חברת המחקר האמריקאית "eMarketer" הראה כי צפי השוק הוא להכנסות של כ-29.5 מיליארד דולר מפרסומות באמצעות הפלטפורמה של אינוביד וזאת עד שנת 2024. כמו כן מוסיפה החברה כי ריבוי האפליקציות, מכשירים ופלטפורמות מקשה מאוד על המפרסמים לאמוד כשורה את קהל היעד שלהם בצורה מאוחדת, ובאינוביד מקווים שהפלטפורמה שלהם תוכל לסייע בבעיה זו. 

מאז שנוסדה רשמה אינוביד הייתה הראשונה להוסיף אובייקטים אינטראקטיביים לווידאו, לצד השקת המודעה האינטראקטיבית והדינמית הראשונה במהלך הסופרבול. לחברה בסיס לקוחות המורכב ממותגים, סוכנויות ומוציאים לאור בארצות הברית, אירופה ואסיה. החברה מדווחת כי היא מציגה יותר ממיליארד מודעות ביום, היא עובדת עם למעלה מ-40% מתוך 200 מפרסמות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב, ביניהן טויוטה, לוריאל ובנק אוף אמריקה, והיא גם נכנסה לפעילות בסין.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מינוס 70% כמו כל ההנפקות האחרונות (ל"ת)
    אסף 02/12/2021 11:47
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.