לקראת דוחות נטפליקס: זה מה שמצפים בשוק
יחד עם כל השירותים המקוונים האחרים, גם NETFLIX חגגה לה על 2020, אבל 2021 שזה עתה החלה כבר לא מאירה לה פנים. מאז הראשון לינואר אשתקד, מניית נטפליקס עלתה בלמעלה מ-44%, מרמה של 345 דולר למניה לרמה של 498 דולר למניה. לאחר שיא שהגיע בסוף דצמבר למחיר של 545 דולר למניה, מחירה ירד מתחילת החודש ב-8%.
בחצי הראשון של השנה, ובין השאר בחסות סגרי הקורונה, החברה זכתה לבוסט של למעלה מ-25 מיליון מנויים. אלא שאז הגיע הרבעון השלישי וקצב הגיוסים הואט משמעותית כשהחברה הוסיפה רק 2.2 מיליון מנויים, מה שהיה נמוך בהרבה גם מהצפי בשוק. בסוף המסחר היום בוול סטריט היא צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון האחרון של 2020, וגם לשנה כולה.
יש להזכיר שברבעון החולף נרשמו שיאי תחלואה בקורונה בארה"ב, אזור הפעילות העיקרי של החברה, וגם במדינות נוספות. אם גם כעת תציג נטפליקס גיוסים נמוכים יהיה זה סימן לכך שהרבעון השלישי לא היה רק מעידה קלה, וש"קסם" הנגיף ששיחק לטובתה בחציון הראשון פג. בחברה עצמה מצפים לגידול של 6 מיליון במצבת המנויים ברבעון האחרון של 2020, כלומר התאוששות בקצב הגיוסים לעומת הרבעון השלישי, אך עדיין נמוך מהגיוסים ברבעונים הראשון (15 מיליון) והשני (10 מיליון).
הצפי בשוק מעורב. מצד אחד יש כאלה שסבורים שנטפליקס הגיעה לתקרה מסוימת מבחינת המנויים שלה לאור התחרות הגוברת שירותי הסטרימינג של המתחרות, דיסני פלוס (סימול: DIS) ואמזון פריים וידאו (סימול: AMZN). אולם, אחרים חולקים עליהם. הנה תמונה של יחסי הכוחות: נכון לסוף הרבעון השלישי, לנטפליקס היו 195 מיליון מנויים בעולם, לדיסני היו 86 מיליון בתחילת דצמבר, ואמזון, שנוהגת בפחות שקיפות, דיווחה על 150 מיליון מנויים בתחילת 2020.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקונצנזוס בוול סטריט מחזיק עדיין בעמדת קנייה, אבל טווח מחיר המניה נע בין 235 דולר ברף התחתון ל-700 דולר ברף העליון. המניה נמצאת כרגע ברמה של 85 דולר מתחת לחציון הקונצנזוס. האנליסט דניאל סלמון הוריד את ההמלצה שלו לתשואת יתר בנטפליקס. כן, הוריד.
מצד שני, האנליסטית לורה מרטין מנידהאם, אומרת ללקוחותיה למכור את מניות החברה ולקנות את של המתחרה הצעירה, רוקו. היא גם סבורה שדיסני תעקוף את נטפליקס במספר המנוים בתוך 24 חודשים. דיסני בשוק הסטרימינג רק שנה, ואם תשמור על קצב הגיוסים הנוכחי זה יכול לקרות, בינתיים, אגב, היא הולכת לעקוף כבר השנה את היעד המקורי ל-90 מיליון מנויים רק ב-2024 (התחזית החדשה: 230 מיליון). אולם, כלל לא בטוח שהיקף הגיוסים של שנת הבכורה שלה, ישוחזרו בשנתיים הקרובות.
איך היו התוצאות של נטפליקס מול תחזיות האנליסטים בפעם האחרונה שפרסמה דוחות? אז בשורה התחתונה היא רשמה רווח של 1.74 דולר למניה (רווח של 790 מיליון דולר לחברה), גבוה מנתון של 1.47 דולר למניה ברבעון המקביל, אך נמוך מתחזיות האנליסטים לרווח של 2.13 למניה. באשר להכנסות, אלה עמדו על 6.44 מיליארד דולר, גבוה ב-22.7% מבתקופה המקבילה וגבוה מהתחזיות שצפו הכנסות בסך 6.38 מיליארד דולר.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
התוצאות של נטפליקס תלויות כמובן במספר המנויים, והנתון הזה תלוי בתורו במידה רבה בתוכן. בשנה החולפת החברה הובילה במספר הפקות המקור שהציגה (סדרות וסרטים יחד): כ-40-50 הפקות מדי חודש, כך לפי וריאטי (ב-2019 כולה עלו 371 הפקות מקור אצל נטפליקס). הלהיטים התורנים שלה בתקופה האחרונה היו העונה החדשה של "הכתר", "ראצ'ד" עם שרה פולסון וכמובן "גמביט המלכה".
הספרייה המכובדת של נטפליקס כבודה במקומה, אבל חלק מהמנויים מגיעים בעקבות הייפ שנוצר סביב תכנים חדשים. בהקשר הזה, תצטרך נטפליקס לספר השנה כותרים חדשים שיהפכו לשיחת היום, ובמירוץ הזה שכל השחקניות בזירה, כולל אותה, מתחילות באותה הנקודה.
אז המשקיעים מצדם יכולים להסתכל על רשימת התכנים שיעלו בהמשך, לבחון מיהם היוצרים מאחורי הקלעים והשחקנים שבקדמת המסך, ולהתחבט האם יש כאן אסים לשלוף מול אמזון ודיסני, אבל בשביל זה צריך להיות אולי אנליסט מסוג אחר, או מגד עתידות, כי קשה באמת לקבוע. כך או כך, בשבוע שעבר הודיעה ענקית הסטרימינג שתעלה ב-2021 71 סרטים, בהם "Red Notice" עם גל גדות, ריאן ריינולדס ודה רוק, "Don't Look Up" בכיכובם של ג'ניפר לורנס וליאונרדו דיקפריו ועוד.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
