סגירה מתונה לקראת חג המולד: המדדים עלו עד כ-0.3%
הבורסה בניו יורק מתכוננת לחגי הקריסמס ומקווה לראלי סנטה קלאוס: פורסייט נפלה ב-13%, למונייד איבדה 7%, ניקולה ירדה ב-8.5%, עליבאבא נפלה בכ-13%, אבוג׳ן התממשה בכ-13% לאחר זינוק של כ-29% אמש: טסלה עלתה ב-2.5% , QS עלתה ב-3%
יום המסחר המקוצר בוול סטריט נפתח בעליות מתונות, שנמשכו עד סגירה. המסחר התאפיין במחזורי מסחר נמוכים, ובמימוש מניות של חברות אשר זינקו בתקופה האחרונה. המסחר נסגר הערב בשעה 20:00, ומחר לא יתקיים מסחר. טרם המסחר התפרסמו הזמנות המוצרים ברי קיימא שמעידים על מצב הקמעונאות האמריקני. אתמול הסתיים המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות כאשר הבנקים האמריקניים רשמו עליות נאות. חברות הטכנולוגיה דחפו את הנאסד"ק לירידות של 0.3%.
המדדים המרכזיים:
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נאסד"ק -0.21%
- טרם החל המסחר הרציף
הצטרפו לערוץ הטלגרם של ביזפורטל
חדשות מאירופה
צוותי המו"מ של בריטניה והאיחוד האירופי הגיעו להבנות וחתמו על הסכם סחר ליום שאחרי יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי במסגרת הברקזיט. 4 וחצי שנים לאחר שתושבי הממלכה האנגלית הצביעו במשאל עם לצאת מהאיחוד האירופי ו-11 חודשים אחרי שהדגל של בריטניה הורד ממטהו של האיחוד האירופאי, האיחוד ובריטניה הודיעו כי הגיעו, סופסוף, להסכם על הברקזיט, לאחר שהושגו הסכמות סופיות על זכויות הדייג בים הצפוני. הלירה שטרלינג מגיעה לשיא שנתיים למול הדולר (שווי של 1.355 דולר ללירה).
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הקונגרס האמריקאי אישר השבוע חבילת תמריצים בהיקף של כ-900 מיליארד דולר, אלו נועדו לטיפול בהשלכות הכלכליות של המשבר. בנוסף אושר תקציב מדיני של כ-1.4 מיליארד דולר, וכי הדמוקרטים ציינו שארה״ב תזכה לחבילת תמריצים רחבה יותר כאשר ג׳ו ביידן יכנס לתפקיד
אתמול התעקש הנשיא היוצא דונלד טראמפ – שהבחירות שבהן הפסיד אינן לגיטימיות – אמר כי לא יחתום על החוק שיעביר סופית את חבילת התמריצים, אם הקונגרס לא יגדיל את המענקים לאזרחים מ-600 דולר ל-2,000. כדאי לציין שהדמוקרטים רצו להעביר חבילת חילוץ של 2.2 טריליון דולר, בעוד הרפובליקאים רצו "רק" 1.7 טריליון. (לכתבה המלאה).
המדדים בוול סטריט בדרך לסיים את שנת 2020 עם עליות דו ספרתיות, כאשר המשקיעים דילגו מעל התפרצות מגפה עולמית ומשבר כלכלי חסר תקדים. ה-S&P 500 טיפס מתחילת השנה בכ-14%, הדאו שספג את עיקר הפגיעה צפוי לסיים את השנה בעלייה של כ-6%, וכמובן הנאסד״ק שעד כה זינק במעל ל-45%. הרוב המכריע של האנליסטים צופה ששנת 2021 תמשיך ותהיה השנה של המניות. אך מה שבטוח, הוא ששום דבר לא בטוח, ולמרות שכבר 10 שנים צועקים ״מפולת״ עדיין צריך לבחון גם את הסיכונים שטמונים בשנת 2021. (לכתבה המלאה)
מניות במרכז
מניית עליבאבא ALIBABA GROUP (BABA) נפלה ב בניו יורק, לאחר שרשות התחרות הסינית הודיעה כי פתחה בחקירה נגד החברה, בחשד כי פעלה כמונופול. בחודשים האחרונים ההנהגה הסינית מפעילה לא מעט לחץ על חברות הטק הסיניות הגדולות, בהן גם ג'יידי.קום וטנסנט. לקריאה המלאה לחץ כאן
ניקולה NIKOLA CORPORATION (סימול: NKLA): חברת משאיות החשמליות הודיעה על סיום החוזה שלה עם חברת Republic Services עבור 2,500 משאיות אשפה. מדובר בעסקה נוספת שמבוטלת עבור החברה. מניית החברה נפלה במהלך המסחר. היום החברה תיבחן שוב על ידי המשקיעים לאחר שהמנכ"ל של החברה הודיע כי החוזה בוטל לאחר שהמשך ההסכם היה מצריך עיצוב מחדש באופן דרמטי של המשאיות.
ישראליות בוול סטריט
אלביט מערכות (US) (סימול:ESLT) הודיעה אתמול כי היא רוכשת את החברה האמריקנית Sparton (ספרטון). המוכרת היא Cerberus Capital Management. אלביט וסרברוס חתמו על הסכם מחייב למכירה. אלביט עלתה בוול סטריט ופתחה פער חיובי על העסקה. (לכתבה המלאה)
פריון נטוורק (US) (סימול: PERI)- התממשה הערב לאחר שזינקה אמש ב-13% בלי שדווח על הודעה מיוחדת. החברה זוכה לתשומת לב רבה מצד האנליסטים, ועד כה השנה זינקה בלמעלה מ-150%. חברת המדיה הדיגטלית ממשיכה להציג תחזית רווחים אופטימית, והשוק מאמין לה.
חברת ארקו החזקות, החלה להיסחר אתמול בוול סטריט. בהתאם להסכם המיזוג, Haymaker וארקו החזקות מוזגו תחת חברה אחת שתיקרא ARKO Corp., שמניותיה וכתבי האופציה שלה צפויים להיסחר בבורסת נאסד"ק החל מהיום, 23 בדצמבר 2020 תחת הסימול "ARKO" ו-"ARKOW", בהתאמה.
סולאראדג' (סימול: SEDG) עלתה אתמול 0.45% ורשמה שיא חדש לאחר ימים של עליות רצופות. החברה נהנית ממגמת העליות במניות האנרגיה הירוקות בוול סטריט.
פוליפיד (סימול: PYPD) הונפקה השנה בנאסד"ק ונסחרת בשווי שוק של 197 מיליון דולר. החברה הודיעה על הצלחה בניסוי של טיפול בסרטן המעי הגס. תרופת החברה OncoPLEX הציגה תוצאות טובות במודל עכברים לטיפול בגידולים סרטניים
ננוקס NANO-X IMAGING (סימול:NNOX) זכתה לקבלת מחיר יעד של 70 דולר מבית ההשקעות הותיק Cantor Fitzgerald. האנליסטים מציינים כי לטכנולוגיה יש ננוקס יש ביקוש עולמי, ומאז ההקרנת הטכנולוגיה בתחילת החודש, צוות המכירות של החברה קיבל מאות פניות. ננוקס צפויה להתחיל לייצא משלוחים כבר במהלך הרבעון השלישי והרביעי של שנת 2021, כאשר היא צופה לייצא 15,000 יחידות עד שנת 2024. לדברי פיצג'רלד, "אנו נלהבים מפוטנציאל הצמיחה של החברה לטווח הארוך וממשיכים לצפות שהחברה תגיע ליעד 15,000 יחידות עד 2024, ולכדי שיא ההכנסות שיגיע לכ- 900 מיליון דולר בשנת 2026. " (לכתבה המלאה)
פורסייט -2.72% (FRSX) החברה עולה בחדות בימים האחרונים. בפורומים להשקעות בארה"ב הועברה שמועה כי טסלה בוחנת אפשרות לשיתוף פעולה עם החברה. העליה אתמול קושרה לרצונה של אפל לחדור מחדש לשוק המכוניות האוטונומיות.
- 3.גק 26/12/2020 18:58הגב לתגובה זוחיבור של טסלה עם פטרסייט יקפיץ את המנייה לשמיים בשורות טובות למחזיקי מנחת פורסייט בקרוב....
- 2.הבורסה מתכוננת לאמא של הנפילות התכוונת (ל"ת)אלי 25/12/2020 13:29הגב לתגובה זו
- 1.עד מתי הבורסות בארהב סגורות ? (ל"ת)מומי 25/12/2020 08:13הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
