טסלה
צילום: Dylan Calluy Unsplash

NIO צונחת ב-14% בעקבות המלצת מכירה של גולדמן זאקס

אחרי זינוק של מאות אחוזים האנליסטים של גולדמן זאקס מעדכנים כי "המחיר של NIO מדאיג" - העניקו למניה מחיר יעד של 7 דולרים, נמוך בכ-46% ביחס למחיר השוק
ערן סוקול | (11)

יצרנית הרכב החשמלי משנגחאי - ניו Nio, שנחשבת כמתחרה הקטנה של טסלה, צונחת ב-14% במסחר בוול סטריט לאחר שבגולדמן זאקס המליצו על מכירת המניה. האנליסטים של גולדמן סבורים שהמחיר בועתי -  "המחיר של NIO מדאיג. מדובר במחיר אופטימי למדי בהינתן תחזיות ההכנסות והרווחים". נזכיר ששוויה של החברה עלה פי 3 בתוך חודשיים לשווי של מעל 13 מיליארד דולר. 

בגולדמן זאקס העניקו למניה מחיר יעד של 7 דולרים, נמוך בכ-46% ביחס למחיר המניה בנעילת המסחר ביום חמישי.

בטווח הקצר, מעריכים בגולדמן זאקס כי לניו יהיו מספיק מזומנים לשנתיים הבאות בזכות גיוס הון שהתרחש לאחרונה, וחושבים שההכנסות יצמחו ב-80% בשנת 2020, ב-86% ב-2021, וב-72% ב-2022.

בטווח הארוך, העריכו בגולדמן זאקס כי המשך הצמיחה יתבסס על שיעור אימוץ הרכב החשמלי בסין ועל יכולתה של החברה למתג בהצלחה את הרכב שלה בסין, באופן אשר יאפשר לחברה לגבוה מחירים גבוהים על מוצריה.

בבנק ההשקעות ציינו כי הערכת החסר למניה עשויה להשתנות במקרה והחברה תאיץ את השקות המוצר שלה ותרחיב את מערך המוצרים, או אם תמריצים רגולטוריים חזקים מהצפוי יגדילו את הביקוש לרכבים חשמליים בקרב הצרכנים.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    צביקה 20/07/2020 15:24
    הגב לתגובה זו
    נוכלים הפילו תמניה ל11$ וקנו אותה במליונים יצאו כתבות על זה
  • 7.
    red 19/07/2020 11:46
    הגב לתגובה זו
    ידוע כאחד מבתי ההשקעות שכל המלצה שלו באה מפוזיציה. כשהוריד את ההמלצה לטבע ל- 6$ הבנתי שזה היה הזמן לקנות.
  • NIRO 19/07/2020 12:46
    הגב לתגובה זו
    נטו אסטרטגיה של הגוף כחלק ממלחמה פולטית אמריקה נגד סין. NIO חבר מדהימה שרק תלך ותתחזק.
  • 6.
    ישראלים 18/07/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
    יהיו אחרת ממה שחושבים , החברה נמצאת בתחילת הדרך ובמשך השנים הבאות התפתחויות חיוביות שיעפילו על המניה לעלות באחוזים נכרים .
  • 5.
    לפי דעתי הייתי רוכש ב-4.7 $ אם לא יהיו הפתעות (ל"ת)
    תש 18/07/2020 12:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    007 18/07/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    הכל מסחרה ורמאות
  • שחף 18/07/2020 22:44
    הגב לתגובה זו
    ההבדל שטסלה זה בארה"ב וניו בסין. המשקיעים מחפשים חברות אמריקאיות להשקיע בהן, וטסלה היא אחת מהן. כל הכסף שזורם וחוסר אקשן לאנשים גורם להשקיע בדברים לא הגיוניים וסכומים לא הגיוניים.
  • 3.
    אין שם 18/07/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    המניה היא מנית חלום בדיוק כמו טסלה התחלה בדיוק כמו טסלה שווה לפחות 50 תישאלו את זאקס מה התימכור של ניקולה למי שמבין
  • 2.
    בקרוב חברת מכניות סינית חדשה li שמפסידה 10 אחוז על כול (ל"ת)
    שישקו 17/07/2020 22:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דן 17/07/2020 21:24
    הגב לתגובה זו
    למשקיעים. ג.נ. רכשתי היום NIO שוב.
  • הנביא 18/07/2020 00:48
    הגב לתגובה זו
    אין כמו טסלה. מניה של פעם בעשור
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

מניות הקוונטים נופלות, אקספנג קופצת ב-8%; המדדים סביב ה-0

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.

במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.