לשפשף את העיניים: טילרי זינקה ביותר מ- 1,100% ומחקה הכל
מניות חברות הקנאביס היו במהלך 2018 הלהיט של וול סטריט, כאשר מעל כולן בלטה מניית טילרי (סימול:TLRY), שהונפקה לפי מחיר של 17 דולר למניה וזינקה לאחר זמן קצר לרמה של 300 דולר למניה - זינוק של יותר מ-1,100%.
14 חודשים לאחר אותו השיא, מניית החברה נסחרת שוב ברמה של 17 דולר, כאשר מוקדם יותר השבוע נסחרה החברה מתחת לרמה זו. נציין כי גם שאר החברות בסקטור מציגות תמונה דומה, אך קצת פחות קיצונית.
גרף מניית טילרי מאז ההנפקה: החלום ושברו, בלתי נתפס
הצלילה במחירי המניות לא מקרית. בשנה האחרונה גילו המשקיעים כי יש היצע רב מידי של חברות בסקטור, ובהתאמה יש היצע גדול של קנאביס. נשמע אולי קצת מפתיע, אבל תתפלאו - אחרי שדיברו על ביקוש אינסופי שעולה על ההיצע, התברר כי בסופו של דבר הכלכלה מנצחת - שחקנים חדשים הצטרפו (והרבה), הכמות של חוות הקנאביס גדלה בצורה פנומנלית, וההיצע של קנאביס עולה על הביקוש.
נזכיר כי הכנסות טילרי הסתכמו ברבעון האחרון ב-51.1 מיליון דולר, עלייה של 409% לעומת נתון של 10.04 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-120.04 מיליון דולר, לעמות נתון של 27.59 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד - זינוק של 335%. החברה מכרה ברבעון האחרון כ-10,848 ק"ג של קאנביס, כאשר מחיר המכירה הממוצע לגרם עמד על 3.25 דולר, לעומת נתון של 6.21 דולר לגרם בתקופה המקבילה אשתקד.
- האם אנחנו שוב מריחים בועה?
- אין AI בלי אנרגיה - האם המהפכה בדרך להיעצר בגלל חסמים באנרגיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי של 35.7 מיליון דולר או 0.36 דולר למניה, לעומת הפסד של 18.7 מיליון דולר או 0.2 דולר למניה בתקופה המקבילה אתשקד.
- 4.יטס 20/12/2019 09:22הגב לתגובה זואם ההכנסות גדלות פי 5 , למה החברה מפסידה.
- 3.גילי 20/12/2019 08:10הגב לתגובה זועלתה במאות אחוזים וחזרה לערכים של לפני 2008
- 2.דירה = קורת גג 20/12/2019 06:55הגב לתגובה זודירה = קורת גג
- 1.איש 20/12/2019 00:58הגב לתגובה זוישראלי נכנס לשוק רואה חנות נעליים עוד חנות נעליים עוד חנות נעליים בצמיד לזה הוא פותח את החנות הרביעית, אמריקאי נכנס לשוק רואה חנות נעליים הוא פותח חנות בגדים.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
