סגירה בוול סטריט: הדאו ג'ונס איבד 1%, המשקיעים בורחים לזהב
יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, וזאת בעקבות דבריו של הנשיא טראמפ, שאמר כי הסכם הסחר עם סין יכול לחכות עד אחרי הבחירות. מדד הנאסד"ק ירד בכ-0.6%, ה-S&P 500 ירד ב-0.7% והדאו ג'ונס איבד כ-1%. בתוך כך, מחיר הזהב טיפס בכ-1%.
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
במרכז
מנית חברת דריו הלת' (סימול: DRIO) זינקה ב-50% לאחר שהחברה, החצי-ישראלית, הודיעה כי אחרי בסטביי וג'יאנט איגל, גם וולמארט תמכור באופן מקוון את מערכת ניהול הסוכרת הדיגיטלית שלה (לכתבה המלאה).
חברת הסייבר תופין (סימול: TUFN) יוצאת בהנפקה שניה לציבור של 3.5 מיליון מניות וצללה בעקבות הדיווח בכ-10% בוול סטריט. על פי הדיווח, בכוונתה להציע לחתמים לרכוש עוד 525 אלף מניות. כמו ההנפקה הראשונה, גם זו מובלת על ידי ג'יי.פי.מורגן, ברקליס וג'פריס (לכתבה המלאה).
- אמזון לעניים? החברה משיקה את Amazon Bazaar לשווקים המתפתחים
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת אסטלס פארמה רוכשת את חברת אודנטס (סימול: BOLD), המתמחה בטיפול גנטי במחלות ניוון שרירים תמורת 3 מיליארד דולר במזומן. מניית אודנטס זינקה בתגובה במעל 105% (לכתבה המלאה).
מניית קודיאק (סימול: KOD) ממשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול ב-73% והיא ואיבדה כ-3.2%. הזינוק במניה הגיע לאחר שבייקר ברוס, מהבולטות בתחום ההשקעות בחברות הפארמה, הזריקה לחברה 250 מיליון דולר, שנה בלבד לאחר הנפקתה הראשונית.
חברת מערכות האבטחה אביליטי (סימול: ABIL) דיווחה על חתימה על חוזים לאספקת שירותי יירוט סלולארים בהיקף של עד 9 מיליון דולר. בתגובה לדיווח, מניית החברה שאיבדה בשלוש השנים האחרונות 99% מערכה, זינקה בכ-32% בוול סטריט.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מאקרו
גורו ההשקעות, ג'פרי גונדלאך, שנחשב לאחד המומחים בשוק האג"ח, צופה תרחיש בו שוק המניות בארה"ב יתרסק במיתון הבא, כשלדבריו "ככל הנראה שהשוק לא יצליח להתאושש לאורך די הרבה זמן" (לכתבה המלאה).
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר במסיבת עיתונאים, בעת ביקורו בלונדון כי אולי עדיף להמתין עד לאחר הבחירות לצורך חתימת הסכם סחר עם סין, התבטאות שמעוררת ספקות בכך שהסכם סחר אכן מתקרב (לכתבה המלאה).
"אם מסתכלים על מדדי המניות בארה"ב בשבועות האחרונים ניתן להתרשם ששוקי המניות היו מצוינים למשקיעים", כותב בסקירתו השבועית אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש.
"המדדים בארה"ב השיגו בשלושת השבועות האחרונים תשואה של כ-2%-1.5% תוך תנודתיות נמוכה. היחס בין מכפיל הרווח החזוי של S&P 500 לבין מדד VIX עלה לאחת הרמות הגבוהות ביותר בשלושים השנים האחרונות. בשבועות האחרונים מניות סקטור התעשייה חזרו להציג ביצועים חלשים יותר מאשר מדד המניות הכללי בארה"ב, אירופה ובשווקים מתפתחים, מה שמראה שגם המשקיעים מפקפקים בהתאוששות הפעילות במגזר" הוסיף.
בשורה התחתונה מעריך זבז'ינסקי, כי הביצועים החלשים של המניות במרבית המדינות מחוץ לארה"ב עלולים להקשות על "הראלי" שהתפתח בשוקי המניות בארה"ב, במיוחד אם יתעוררו קשיים במו"מ בין ארה"ב לסין.
נזכיר כי הסופ"ש האחרון היה בסימן הודעות שליליות בנוגע ליחסי הסחר של ארה"ב. ע"פ הדיווחים, סין טוענת כי "הסכם הסחר שלב 1" צפוי לכלול הסרה של מכסים שהוטלו בשנה האחרונה ע"י הממשל האמריקני, מהלך שטראמפ מתנגד לבצעו. הנשיא צייץ בהמשך בחשבון הטוויטר שלו כי "ברזיל וארנגטינה ביצעו באופן מאסיבי פיחות במטבע שלהן, דבר שלא טוב לחקלאים שלנו. לכן, אחזיר באופן מיידי את התעריפים של ייבוא פלדה והאלומיניום ממדינות אלו".
הנשיא הוסיף כי "הפדרל ריזרב צריך לנהוג כמו מדינות אלו, שלא ינצלו את הדולר החזק שלנו. זה מקשה מאוד על היצרנים והחקלאים שלנו לייצא את סחורותיהם. הפד' צריך להוריד את הריבית ולבצע הקלה (מוניטרית)". נציין כי טענות אלו שלא טראמפ לא נכונות כלל, כאשר הפיחותים החדים שנרשמו בשנה האחרונה במטבעות אלו נבעו מהקריסה של כלכלות אלו (לכתבה המלאה).
- 7.אמרתי או לא אמרתי לא אמרתי אמרתי פוקס תיירד 4 אחוז (ל"ת). 03/12/2019 21:59הגב לתגובה זו
- 6.בורסה ז"ל 03/12/2019 21:44הגב לתגובה זומי שנפל בפח ומכר היום יקנה במחיר גבוה יותר. כי זה טראמפ יום אסל יום בסל
- 5.אמרתי לא אמרתי אמרתי פוקס הזבל תירס שלוש אחוז ביינתיים (ל"ת)אילונה 03/12/2019 18:29הגב לתגובה זו
- 4.מאוכזב עם שורטים 03/12/2019 18:22הגב לתגובה זווזהו החלום הגדול שלי כנראה לא יתגשם .שלום .זו תגובה אחרונה שלי EVER בביזפורטל .אני מאוד מאוד מאוד מאוכזב מהירידות {ואני בטונות עם שורטים }.
- 3.בצער רב וביגון 03/12/2019 18:12הגב לתגובה זוההתמוטטות של אמריקה .זה קרה היום .אני עוזב את הפורום לעולמי עד {מפוצץ עם שורטים )
- התפוצצו השורטים והפכו ללונגים (ל"ת)ל 3 03/12/2019 21:59הגב לתגובה זו
- אין לך גרוש אחד שורטים. יודע מי אתה. (ל"ת)לצערנו רב וביגון 03/12/2019 19:04הגב לתגובה זו
- 2.ד"ר ניר( איצ100) 03/12/2019 16:41הגב לתגובה זומתברר בעליל שכל עלילות הטראמפ בהקשר לסחר עם סין היו ערמת שקרים ומשיכת זמן עד שהסינים יטחנו אותם סופית כמו שאכן קרה. גם הבולשיט על הדפסות והזרמות לא החזיקו מים ורק קרבו את הסוף...כל הנ"ל גם לידיעתך נועם טל. המצב חרבנא אומרים בבית סיפרנו אבל הכל היה רשום בשמיים וכולם ראו.....
- זומברת ! 03/12/2019 20:42הגב לתגובה זואולי תפתח איזה תיק וירטאולי נראה מה ראית ....אולי הדפסת והזרמת מים ....ממש קרבת את הסוף ....עשו לך בית ספר חתיכת סמרטוטניק
- דור ניר 03/12/2019 17:13הגב לתגובה זובוא נמתין בסבלנות ונראה איך דברים מתפתחים (מידרדרים )... תהיה בריא העיקר !!!
- 1.דוחף לירידות מכוונות על מנת שהפד יוריד את הריבית ... (ל"ת)המוח המעוות ממשיך... 03/12/2019 15:46הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
