אור ירוק למתחם פינוי בינוי של ארזים בדרך השלום - תבנה 500 דירות
אור ירוק לפרויקט פינוי בינוי של חברת ארזים (ג.י.א) להקמת 500 יח"ד בדרך השלום. החברה קיבלה את אישור עיריית תל אביב לקידום הפרויקט במתחם חדש הכולל פינוי של חמישה בניינים ברחוב (93-101) עם 180 דירות ישנות לטובת הקמת הדירות החדשות לצד שטחים ציבוריים. נכון להיום הושגה הסכמת כ-80% מהדיירים במתחם.
התכנית עבור מתחם זה ממתינה להשלמת הליכי התכנון. על פי החברה, המבנים החדשים במתחם יתוכננו בהתאם למדיניות העירייה באזור הקובעת בינוי בגובה של 8 עד 19 קומות.
מדובר בפרויקט השני של החברה במסגרת התחדשות עירונית בדרך השלום. זאת לאחר שאושר להפקדה בוועדה המקומית לתכנון ובניה של עיריית ת"א פרויקט להקמת 172 דירות ב-4 בניינים במקום 72 דירות קיימות (בניינים 87-89). במסגרת פרויקט זה כל דירה תגדל ב-25 מטר + 12 מטר מרפסת וחניה, ובסך הכל בכ-30% מגודל הדירה הקיים.
חברת ארזים נמצאת בבעלות אורון קבוצה 1.46% המחזיקה ב-80% מהחברה. במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית בונה החברה 2,000 יח"ד לצד 1,000 יח"ד במסגרת מחיר למשתכן ו-1,000 דירות בבנייה חדשה.
- מייזם תמ"א 38 גדול בנס ציונה, בכמה יעלה ערך דירות קיימות?
- ארזים מתפרקת: כך מחקה חברת הנדל"ן של גורביץ' 1.1 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.יוסף האוסף 24/10/2019 17:34הגב לתגובה זובחלק גדול מהמקרים פרוייקט זה מאפשר לעשות סדר בפריטים שבתכולת הדירה ובכך להפיק רווח מחפצים ישנים שאין בהם עוד צורך. הדבר נכון בעיקר בדירות של אנשים מבוגרים. ככל שיש בדירה פריטים ישנים כמו תקליטים, ספרים, עיתונים ישנים או כל פריט משנות החמישים, יש מצב שמדובר על פריטי אספנות בעלי ערך כספי. אם אתם רוצים לדעת כיצד להעריך את תכולת הדירה באופן עצמאי חפשו בגוגל "פינוי דירה יוסף האוסף" וקבלו מאמר מדוייק בנושא.
- 6.אמנון 24/10/2019 07:11הגב לתגובה זוחולון..רחוב המצודה...לא זז.
- 5.יציק 23/10/2019 16:29הגב לתגובה זורון חולדאי צריך לספח את חולון לתל אביב בוא תעיר את חולון.
- 4.עריה של שקרנים ,אמרו שלא יאפשרו יותר מ 12 מטר תוספת (ל"ת)דליה 23/10/2019 11:05הגב לתגובה זו
- 3.האם האיזור הוא תחת שליטה של עריית תל אביב ?? או רמת גן (ל"ת)דליה 23/10/2019 11:03הגב לתגובה זו
- 2.אזרח 23/10/2019 03:12הגב לתגובה זותוספת דירות גדולה כל כך תוסיף לפקקים האדירים שקיימים באיזור זה.
- גיל 26/10/2019 15:31הגב לתגובה זו... ויש לשער שהפקקים ייפחתו
- ברכה 04/11/2019 18:25בלי רכבת תחתית נהיה אבודים במחנק .
- 1.שי 22/10/2019 21:53הגב לתגובה זורק בחולון הכול תקוע ראש עיר מיושן להחליף אותו במהרה שילמד מראשי ערים אחרות בושה לחולון
- תושבת חולון 23/10/2019 11:31הגב לתגובה זואם היתה לי אפשרות לעוף מחולון - הייתי עושה זאת אתמול
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
