סובארו אימפרזה שברה שיא נורבורגרינג - בערך
סובארו אימפרזה היא מכונית הסדאן המהירה ביותר על מסלול הנורבורגרינג. וליתר דיוק, מכונית מירוץ המבוססת על ה-WRX STi, גרסת הביצועים של האימפרזה, הצליחה להקיף את המסלול התובעני בזמן של שש דקות, 57 שניות וחמש מאיות. על ההישג המרשים חתום נהג המירוץ הניו-זילנדי ריצ'י סטאנאוויי, שמוכר יותר כנהג מירוצי הסיבולת של אסטון מרטין.
שיאים של מכוניות מירוץ אמנם נחשבים לפחות "נוצצים" מאלו של מכוניות סדרתיות, ובכל זאת - סובארו רושמת כאן הישג מכובד. מכונית השיא תוכננה במיוחד לצורך כך, וקיבלה לכן את השם "Type RA NBR Special", שזה בסובארית ר"ת של Record Attempt (ניסיון קביעת שיא) ו-Nurburgring (נורבורגרינג).
ה-RA מבוססת על מכונית הראלי של סובארו, במפרט WRC. היא מצוידת בהנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו (בוקסר ארבעה צילינדרים) עם "יותר מ-600 כ"ס", כך סובארו. המכונית רשמה מהירות מרבית של 288 קמ"ש בנורבורגרינג, ונעזרת בכנף אחורית מתכווננת (בתוך 20 אלפיות שנייה) - לטובת כושר הצמדה של עד 295 ק"ג לגלגלים האחוריים במהירות המרבית. תיבת ההילוכים אף היא במפרט מירוץ (סיקוונסיאלית עם תפעול מההגה).
הזמן של ה-RA מציב אותה במקום השישי אי-פעם בנורבורגרינג, מבין המכוניות הלא מורשות לתנועה בכביש שנמדד להן זמן הקפה. מדובר גם בשיפור של יותר מדקה מהזמן הקודם שרשמה סובארו בנורבורגרינג - כאשר בשנת 2010 טומי מאקינן רשם זמן הקפה של שבע דקות ו-55 שניות עם אימפרזה WRX STi משופרת.
מבין המכוניות המורשות לתנועה בכביש, ארבע היו מהירות יותר על הרינג מה-RA NBR - ראדיקל SR8 ו-SR8 LM (המהירה ביותר עם 6:48.28 דקות), פורשה 918 ספיידר ולמבורגיני הוראקאן פרפורמנטה.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים.
דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים
IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין.
קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.
בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6 ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.
דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.
דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.
