פרארי F12 מירוץ מסלול מהיר מהירות
צילום: Istock

בעקבות תקנות חדשות: פרארי מאיימת לפרוש מפורמולה 1

שינוי מוצע בתקנות ליגת המירוצים הבכירה, זוכה להתנגדות נחרצת מצד יצרניות הרכב המובילות. פרארי אף מאיימת לפרוש
מערכת אוטו |

פרארי מאיימת לעזוב את ליגת מירוצי הפורמולה 1 משנת 2021, אם בעלת הליגה החדשה, ליברטי מדיה, תמשיך בקידום תקנות חדשות למנועים. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי ביצרנית האיטלקית זועמים על הכוונה לדרוש מהמשתתפות ב-F1 לפתח מנועים חדשים לחלוטין בתקן שונה.

מנכ"ל פרארי, סרג'יו מרקיונה, אמר כי היצרנית "לא תשחק" (בפורמולה 1) אלא אם יתקיימו שורה של תנאים, שיאפשרו לפרארי לשמר את המותג שלה בשוק ולחזק את מעמדה. גם מרצדס ורנו הביעו ספקות בנוגע לתכנון המנוע החדש שהוצע על-ידי ליברטי מדיה. בחברת הניהול רוצים מערכת כלאיים פשוטה וזולה יותר, שתכניס שחקניות נוספות לליגה. בנוסף, המנוע החדש אמור להיות רועש יותר, כמענה לביקורת אוהדי הליגה שהיחידה הקיימת שקטה מדי פחות מרגשת.

יש לציין שהאיום של פרארי אינו מתוזמן במקריות - יצרניות הרכב המשתתפות בפורמולה 1 כיום חתומות על חוזה השתתפות בתחרות עד לשנת 2020. פרישה לאחר מכן לא תגבה מהן מחיר כלשהו. על-פי אנליסטים, פרארי גם מחזיקה בקלף מיקוח טוב יותר - שכן מדובר ביצרנית היחידה בהיסטוריית ה-F1 שהשתתפה בכל המירוצים מאז הקמת הליגה. עזיבתה תגרום לנזק תדמיתי גדול יותר ל-F1, מאשר הנזק שייגרם לפרארי.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.