פרארי F12 מירוץ מסלול מהיר מהירות
צילום: Istock

בעקבות תקנות חדשות: פרארי מאיימת לפרוש מפורמולה 1

שינוי מוצע בתקנות ליגת המירוצים הבכירה, זוכה להתנגדות נחרצת מצד יצרניות הרכב המובילות. פרארי אף מאיימת לפרוש
מערכת אוטו |

פרארי מאיימת לעזוב את ליגת מירוצי הפורמולה 1 משנת 2021, אם בעלת הליגה החדשה, ליברטי מדיה, תמשיך בקידום תקנות חדשות למנועים. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי ביצרנית האיטלקית זועמים על הכוונה לדרוש מהמשתתפות ב-F1 לפתח מנועים חדשים לחלוטין בתקן שונה.

מנכ"ל פרארי, סרג'יו מרקיונה, אמר כי היצרנית "לא תשחק" (בפורמולה 1) אלא אם יתקיימו שורה של תנאים, שיאפשרו לפרארי לשמר את המותג שלה בשוק ולחזק את מעמדה. גם מרצדס ורנו הביעו ספקות בנוגע לתכנון המנוע החדש שהוצע על-ידי ליברטי מדיה. בחברת הניהול רוצים מערכת כלאיים פשוטה וזולה יותר, שתכניס שחקניות נוספות לליגה. בנוסף, המנוע החדש אמור להיות רועש יותר, כמענה לביקורת אוהדי הליגה שהיחידה הקיימת שקטה מדי פחות מרגשת.

יש לציין שהאיום של פרארי אינו מתוזמן במקריות - יצרניות הרכב המשתתפות בפורמולה 1 כיום חתומות על חוזה השתתפות בתחרות עד לשנת 2020. פרישה לאחר מכן לא תגבה מהן מחיר כלשהו. על-פי אנליסטים, פרארי גם מחזיקה בקלף מיקוח טוב יותר - שכן מדובר ביצרנית היחידה בהיסטוריית ה-F1 שהשתתפה בכל המירוצים מאז הקמת הליגה. עזיבתה תגרום לנזק תדמיתי גדול יותר ל-F1, מאשר הנזק שייגרם לפרארי.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס