בעקבות תקנות חדשות: פרארי מאיימת לפרוש מפורמולה 1
פרארי מאיימת לעזוב את ליגת מירוצי הפורמולה 1 משנת 2021, אם בעלת הליגה החדשה, ליברטי מדיה, תמשיך בקידום תקנות חדשות למנועים. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי ביצרנית האיטלקית זועמים על הכוונה לדרוש מהמשתתפות ב-F1 לפתח מנועים חדשים לחלוטין בתקן שונה.
מנכ"ל פרארי, סרג'יו מרקיונה, אמר כי היצרנית "לא תשחק" (בפורמולה 1) אלא אם יתקיימו שורה של תנאים, שיאפשרו לפרארי לשמר את המותג שלה בשוק ולחזק את מעמדה. גם מרצדס ורנו הביעו ספקות בנוגע לתכנון המנוע החדש שהוצע על-ידי ליברטי מדיה. בחברת הניהול רוצים מערכת כלאיים פשוטה וזולה יותר, שתכניס שחקניות נוספות לליגה. בנוסף, המנוע החדש אמור להיות רועש יותר, כמענה לביקורת אוהדי הליגה שהיחידה הקיימת שקטה מדי פחות מרגשת.
יש לציין שהאיום של פרארי אינו מתוזמן במקריות - יצרניות הרכב המשתתפות בפורמולה 1 כיום חתומות על חוזה השתתפות בתחרות עד לשנת 2020. פרישה לאחר מכן לא תגבה מהן מחיר כלשהו. על-פי אנליסטים, פרארי גם מחזיקה בקלף מיקוח טוב יותר - שכן מדובר ביצרנית היחידה בהיסטוריית ה-F1 שהשתתפה בכל המירוצים מאז הקמת הליגה. עזיבתה תגרום לנזק תדמיתי גדול יותר ל-F1, מאשר הנזק שייגרם לפרארי.

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?
ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר
התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.
מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך
ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.
הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.
אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד
בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.
- נפצע בטרמפולינה בטיול בית ספר - וזה הסכום שיקבל
- המשחק הסתיים באשפוז: "המועצה ומשרד החינוך התרשלו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.
KGM מוסו חשמלי. צילום יואב פולסטנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל החלה בשיווק הטנדר פנאי / ספורט החשמלי של היצרנית ה Musso EV.
המחיר 240.0 אלף ש"ח לדגם ההנעה הקדמית או 260.0 אלף ש"ח להנעה הכפולה.
האחריות 7 שנים או 150,000 ק"מ לרכב ו - 10 שנים / מיליון ק"מ (!!!) לסוללה.
זיכיון ייבוא דגמי KGM לישראל נמצא בכותרות לנוכח מכתב רשות התחרות בנושא.
טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל הודיעה על תחילת השיווק של הטנדר החשמלי המעוצב של החברה ה KGM Musso EV. את ה Musso EV פגשנו לראשונה בהשקה העולמית שלו וכבר אז היה ברור שמדובר בטנדר ספורט / פנאי מעוצב ולא תחליף היילקס לעבודה קשוחה.
ה Musso EV נאמן מאוד לעיצוב המקורי של ה- KGM טורס החשמלי בחזית ובעיצוב תא הנוסעים ובכך מצהיר מי קהל היעד ומה השימושים. למעשה, למעט השם Musso אין כל קשר בין הטנדר מוסו עם מנוע הדיזל וההנעה הכפולה אותו אנחנו מכירים היום, לבין ה Musso EV החדש.
ה Musso EV נהנה מתא נוסעים מרווח ומפנק עם שני מסכי ''12.3 ללוח המחוונים ולמולטימדיה, בקרת אקלים עם שני אזורים, פתח מיזוג ליושבים מאחור, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, ריפוד עור ויגן, קילס מלא, מספר מצבי רגנרציה, V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים ועוד.
- ספורטאז' LONG היברידי- יותר גדול, חסכוני, חזק ומעוצב
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שהעיצוב הספורטיבי משהו של המוסו החדש מסתיר את המידות האמיתיות של הרכב, המוסו החשמלי החדש אינו רכב קטן. האורך הכולל שלו 5.16 מטר, הרוחב 1.92 מטר, הגובה 1.75 מטר ובסיס הגלגלים 3.15 מטר. מידות הארגז הן אורך של 1.345 מטר, רוחב של 1.515 מטר וגובה הדופן 51 ס"מ. המשקל המקסימלי להעמסה עומד על 500 ק"ג, ויכולת הגרירה היא עד 1.8 טון לנגרר עם בלמים או 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים.
