בעקבות תקנות חדשות: פרארי מאיימת לפרוש מפורמולה 1
פרארי מאיימת לעזוב את ליגת מירוצי הפורמולה 1 משנת 2021, אם בעלת הליגה החדשה, ליברטי מדיה, תמשיך בקידום תקנות חדשות למנועים. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי ביצרנית האיטלקית זועמים על הכוונה לדרוש מהמשתתפות ב-F1 לפתח מנועים חדשים לחלוטין בתקן שונה.
מנכ"ל פרארי, סרג'יו מרקיונה, אמר כי היצרנית "לא תשחק" (בפורמולה 1) אלא אם יתקיימו שורה של תנאים, שיאפשרו לפרארי לשמר את המותג שלה בשוק ולחזק את מעמדה. גם מרצדס ורנו הביעו ספקות בנוגע לתכנון המנוע החדש שהוצע על-ידי ליברטי מדיה. בחברת הניהול רוצים מערכת כלאיים פשוטה וזולה יותר, שתכניס שחקניות נוספות לליגה. בנוסף, המנוע החדש אמור להיות רועש יותר, כמענה לביקורת אוהדי הליגה שהיחידה הקיימת שקטה מדי פחות מרגשת.
יש לציין שהאיום של פרארי אינו מתוזמן במקריות - יצרניות הרכב המשתתפות בפורמולה 1 כיום חתומות על חוזה השתתפות בתחרות עד לשנת 2020. פרישה לאחר מכן לא תגבה מהן מחיר כלשהו. על-פי אנליסטים, פרארי גם מחזיקה בקלף מיקוח טוב יותר - שכן מדובר ביצרנית היחידה בהיסטוריית ה-F1 שהשתתפה בכל המירוצים מאז הקמת הליגה. עזיבתה תגרום לנזק תדמיתי גדול יותר ל-F1, מאשר הנזק שייגרם לפרארי.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח

עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?
מתי תהיה מוכנה המטרו, ו-5 דברים שכדאי לדעת על המטרו
עבודות התשתית לפרויקט התחבורה הגדול והיקר ביותר בישראל החלו במתחם סבידור-ארלוזורוב בתל אביב. זהו צעד ראשון לקראת הקמת קו M1 של המטרו, שיחבר ערים מרכזיות בגוש דן ויהפוך לאחד מעורקי התחבורה הציבורית המרכזיים במדינה.
העבודות מתמקדות בשטח חניון אחוזות החוף שבמתחם סבידור. הן כוללות העתקת תשתיות חשמל, מים, תאורה, תקשורת וניקוז. עם תחילתן צפויים שינויים בהסדרי התנועה באזור, אך כל הפעילות מתקיימת בתוך שטח מגודר כדי למזער פגיעה בשגרת תושבי העיר והנוסעים בתחבורה הציבורית.
קו M1 התת-קרקעי, שיעבור במתחם, הוא אחד משלושת הקווים במערכת המטרו העתידית של גוש דן. במתחם ארלוזורוב-סבידור ייבנה מרכז תחבורתי משולב שיאחד קווי מטרו, קווי רכבת קלה (האדום והסגול), תחנת רכבת ישראל ומסוף אוטובוסים מרכזי. בנת"ע מציינים כי כל אמצעי התחבורה יתחברו באולם מרכזי אחד, כדי לאפשר מעבר נוח, מהיר ויעיל בין קווים.
פרויקט המטרו כולו כולל כ-150 קילומטרים של מסילות בשלושה קווים, 109 תחנות, וכשירותו צפויה להתחיל בשנות ה-40. בשלב ראשון, קו M1 לבדו ישרת כמיליון נוסעים ביום ויעבור ב-62 תחנות בערים רבות – כולל רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, תל אביב, ראשון לציון, רמלה, רחובות ועוד.
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העבודות יוצאות לדרך למרות קשיים מנהליים שהעיקו על הפרויקט. רשות המטרו, שאחראית על התכנון, התפרקה בתקופת שרת התחבורה לשעבר מירי רגב, ומנהלה עוזי יצחקי התפטר לאחר חודשים ספורים. כעת האחריות המלאה בידי נת"ע, שמובילה את הפרויקט. נת"ע פרסמה לאחרונה מכרז ראשון לשלב המיון המוקדם של חברות בינלאומיות שיתמודדו על ביצוע העבודות הענקיות. השלב הראשון מוערך ב-65 מיליארד שקל וכולל כריית 78 ק"מ של מנהרות כפולות והקמת 59 תחנות תת-קרקעיות.
