צעד חסר תקדים - ממשל טראמפ מטיל סנקציות על אנשי עסקים סינים
כשהמדדים סובלים מתנודתיות גבוהה בימים האחרונים, נראה כי כל התפתחות פוליטית יכולה לגרור תנודה חדה במדדים. בהקשר זה נציין צעד חסר תקדים ביחסים בין ארה"ב לסין. משרד האוצר של ארה"ב הברית הודיע אתמול כי הוא מטיל סנקציות כלכליות על 2 אנשי עסקים סינים ועל חברת ספנות סינית בעקבות הקשר שלהם עם צפון קוריאה.
כמו כן, הזהיר הממשל כי בכוונתו להטיל סנקציות על מספר בנקים סינים, בטענה כי הם משתפים פעולה עם צפון קוריאה בהלבנת כספים. נראה כי הזהרה זו, באה בעיקר כדי לשכנע את סין לפעול בנושא.
נציין כי מערכת הבנקאות הסינית סובלת בחודשים האחרונים מלחץ כבד, זאת נוכח צעדי הממשל ששואף להוריד את המינוף הרב שהסקטור הפיננסי בסין הגיע אליו. סנקציות מצד ממשל טראמפ, אם יצאו לפעול, יכולים לגרום ללחץ נוסף על הסקטור הבנקאי במדינה.
מהלכי הממשל באים שבוע לאחר שבכירים האמריקנים וסינים נפגשו לשיחות אסטרטגיות בוושינגטון, בהן ניסה הצד האמריקני לשכנע את סין לנקוט פעולה נוספת על צפון קוריאה. סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר,של ארה"ב אמר בהודעה כי ארה"ב "שולחת מסר אמפטי ברחבי העולם, שלא נהסס לנקוט צעדים נגד אנשים, חברות ומוסדות פיננסיים שיעזרו למשטר הזה (צפון קוריאה)"
- סגירה באסיה: הניקיי השיל 0.3%, סוזוקי טסה 8.7%
- סגירת מסחר באסיה: היבשת נחתמה במגמה מעורבת, הניקיי התחזק 0.8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"זאת לא צריכה להיות הפתעה לבייג'ינג כיוון שממשל טראמפ מאותת שוב ושוב כי אם סין לא עושה מספיק כדי לסגור את הגופים המפרים את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, וושינגטון תפעל באופן חד צדדי", אמר ויילדר, יעוצו הבכיר של הבית הלבן בממשל בוש, בראיון לפייננשל טיימס. "השאלה המתבקשת היא האם הדבר ידרבן את בייג'ינג לצמצם את שיתוף הפעולה עם צפון קוריאה".
החשש בשווקים כי סין תמהר להגיב לסנקציות אלו. נזכיר כי סין מחזיקה בכ-1.09 טרליון דולר באג"ח אמריקני, שסבל בימים האחרונים ממכירות שיא. טראמפ ונשיא סין צפויים להיפגש בימים הקרובים, במהלך פסגת ה-G20 שתערך בשבוע הבא בגרמניה.
- 7.מעריץ של טראמפ 03/07/2017 22:06הגב לתגובה זועל אף הפייק ניוז,הפמיניזם המכוער ועוד כמות חברת תקדים של גורמים המנסים לחבל בהצלחתו ובמעמדו הוא מצליח לנווט הייטב את הספינה.כל משמיציו מעולם לא ידעו אלפית מהצלחתו בחיים האישיים ועכשיו מה שהביא אוו להצליח במישור הפרטי יוביל את ארה"ב לעוד מאה מוצלחת.מחזיק לאיש הזה אצבעות!!!
- 6.דניאל 30/06/2017 16:22הגב לתגובה זונשיא בדיחה ופח אשפה.הגרוע מכולם בכל הזמנים...טיפש ואנס שהורס את כל העולם בשיטתיות.
- טוב - גם דביל כמוך עוד לא הומצא, אתה ממש סטארטאפ (ל"ת)מנו ספנות 30/06/2017 21:40הגב לתגובה זו
- 5.בנאדם גדול וענק כל הכבוד (ל"ת)אריאל 30/06/2017 13:43הגב לתגובה זו
- ובריון וגבוה ושרירי וחתיך ומוח של תוכי (ל"ת)גדול וענק 30/06/2017 17:24הגב לתגובה זו
- דםן 30/06/2017 15:51הגב לתגובה זוכמה אפשר להיות טמבל?
- אובמבה היה יותר טוב ? דחליל מהלך חסר עמוד שדרה (ל"ת)אריאל 30/06/2017 21:48
- 4.טראמפ אחלה גבר - הגיע הזמן (ל"ת)דני 30/06/2017 13:37הגב לתגובה זו
- 3.דודו 30/06/2017 11:44הגב לתגובה זולמה שהיא תרצה לפגוע בהשקעות שלה?
- 2.GD 30/06/2017 10:42הגב לתגובה זואשר נמצאים בקשר עם ממני טרור?
- 1.אלי 30/06/2017 09:41הגב לתגובה זובניגוד לטראמפ עצמו. הוא מוקף באנשים מקצוענים.
- תמים (ל"ת)אתה 30/06/2017 11:29הגב לתגובה זו
- אשר 30/06/2017 10:44הגב לתגובה זוהדמוקרטיה מוכיחה את עצמה - למרות ובלי ה"ממסד" שם וחקייני הממסד בתקשורת הישראלית
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
