מחיר הנפט מתרסק כעת ל-43 דולר בלבד - הנה הסיבה
מחיר הנפט צולל כעת 2.6% לרמה של 43 דולר בלבד, שפל של 7 חודשים, זאת ברקע להתגברות החששות בעניין הגידול בהיצע כאשר היום העיניים מופנות ללוב.
לפי דיווחים, המדינה הצפון אפריקנית שלא נכללת בהסכם הקפאת התפוקה של אופ"ק שואבת נפט בקצב שיא של 4 שנים וממשיכה בהגדלת התפוקה. גורם שביקש להישאר אנונימי מסר לבלומברג כי קצב ההפקה היום בלוב עומד כבר על 900 אלף חביות נפט ביום, זאת לעומת קצב הפקה של 700 אלף חביות ביום בלבד בחודש אפריל. ורק נציין כי טרם ההפיכה במדינה בשנת 2011 הפיקה לוב 1.6 מיליון חביות נפט ביום, כלומר יש עדיין פוטנציאל לגידול דרמטי בהפקה.
רק לאחרונה הצליחו באופ"ק לחתום על הארכת הסכם הקפאת התפוקה ל-9 חודשים נוספים (שיסתיימו בסוף הרבעון הראשון של 2018) אבל נראה שהדבר לא מצליח לרסן את מהלך הירידה במחיר הנפט כאשר מעבר ללוב - הסיבה המרכזית לחולשה במחיר הנפט היא גידול משמעותי בקצב ההפקה בארה"ב מצד תעשיית הפצלים - ראה כתבה בעניין.
"התמונה הרחבה מראה עודף היצע בשוק, התערערות הביקושים, והסכם אופ"ק בעיקר שומר על רמת התפוקה בשוק מאשר קיצוצה. אין זה מפתיע שאנו רואים את חולשה מתמשכת במחיר הנפט", אמר ג'ושוע מהוני, אסטרטג של IG.
לפני כשבוע אופ"ק העלתה את תחזית הביקוש לנפט ב-2017 ב-100 אלף חביות ל-32.02 מיליון חביות ליום. במאי האחרון תפוקת הנפט הממוצעת של חברות הארגון עלתה ל-32.14 מיליון חביות, כך שהתחזית שסיפקה אופ"ק לוקחת בחשבון שכל החברות יעמדו בהסכם הקפאת התפוקה שהוארך בעוד 9 חודשים בתחילת החודש.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחיר הנפט מתחילת השנה, והנפילה היום:
- 7.רוני 20/06/2017 22:01הגב לתגובה זובדרך כלל הם דואגים שזה יגיע לשם כדי לא להפסיד. במחיר כזה שווה לקנות אופציות נפט. טיל קטן במפרץ הפרסי והנפט יטוס
- 6.האיש מהבקעה 20/06/2017 18:22הגב לתגובה זוהעימות בין אירן לסעודיה קטר רוסיה ארה"ב ימנעו תיאום מחיר . נהפוכהו אלא שאיבת יתר . מה עוד שהמדינות המייצרות נפט לא יאפשרו לאסדות פצלי הנפט להתחרות בהם, מתחת למחיר עד מחיר 30 דולר עוד כדאי לשאוב בטכנולוגיית פצלי השמן מתחת לכך הדבר מסב הפסד. כך שהמחיר יתייצב בין 33-30
- 5.זה הזמן להתחיל לאסוף ממונפות על הנפט (ל"ת)טל 20/06/2017 17:18הגב לתגובה זו
- 4.הכי ותיק 38 20/06/2017 16:16הגב לתגובה זולאור גילוי השדה הענק של אקסון בים *עלות פיתוח כ 4 מלייארד דולר ולמרות ש נערך ברגע זה בדיקה ססמולוגית בשדה ש רציו פטרוליום שותפה יתכן ובמידה והיה ממצא חיובי לא יפותח השדה בשנים הקרובות *מים עולים נכון לרגע זה יותר מ נפט*עודפי נפט אדירים בעולם
- 3.הרוזן 20/06/2017 16:14הגב לתגובה זואצלנו בכל מקרה מחיר הנפט הוא היקר בעולם ואם נכניס את השכר הממוצע במשק ההפרש יגדל יותר כך זה אצל ביבי אנו המדינה היקרה בעולם בכל הפרימטרים
- קשקשן 20/06/2017 18:18הגב לתגובה זוהמצב פה רק משתפר
- 2.מתבונן מלמעלה 20/06/2017 15:46הגב לתגובה זווהמבין יבין
- 1.פרייאר מי שלא פותח פוזיציה לונג על הנפט (ל"ת)הצלף 20/06/2017 15:18הגב לתגובה זו
- עדיין מוקדם מדי לדעתי. (ל"ת)Y 20/06/2017 15:58הגב לתגובה זו
- מציע שתתחיל לשתות נפט,אולי זה יעלה את הביקוש :) (ל"ת)השופט 20/06/2017 15:57הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
