האם הטכנולוגיה הצבאית של ''מגנא'' יכולה להוביל גם בשוק הרכב האוטונומי? בחברה הזו מאמינים שכן

פורסייט הישראלית מודיעה על גיוס בהיקף של כ-3.5 מיליון שקל, ומעוניינת להשתמש בטכנולוגיה הבטחונית לזיהוי עצמים - למניעת תאונות דרכים

גיא ארז | (3)
נושאים בכתבה פורסייט

שוק המערכות החכמות למניעת תאונות, שצפוי לגדול עם כניסתן של הענקיות גוגל ואפל לתחום הרכב האוטונומי (רכב ללא נהג) מוערך כיום בכ-11 מיליארד דולר בשנה, וצפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות. מי שמובילה את שוק המערכות החכמות למניעת תאונות היא כידוע מובילאיי הישראלית, עם שווי שוק של 8 מיליארד דולר והכנסות של כ-240 מיליון דולר בשנת 2015.

לשוק זה הצטרפה לאחרונה חברת פורסייט 0% (ForeSight) הישראלית, הנסחרת לפי שווי שוק של 137 מיליון שקל, ודיווחה היום (ד') על גיוס של כ-3.5 מיליון שקל ממשקיעים אמריקאים, והשלמת גיוס בהיקף כולל של 21 מיליון שקל. ההון שגוייס ישמש את החברה להאצת תהליכי המחקר וההכנה למסחור. 

החברה הקטנה תנסה לנגוס בחלק מהצלחתה של מובילאיי הגדולה, ובפורסייט לא חוששים להצהיר כי יש להם יתרונות מסויימים עליה - ומציגים את גיוסי הכספים מרשימה מכובדת של משקיעים כתעודת יושר לחברה (פירוט בהמשך).

הראש מאחורי פורסייט הוא חיים סיבוני, המוכר מהתחום הבטחוני כמנכ"ל ומייסד חברת מגנא שמתמחה בפיתוח מערכות לזיהוי חדירות. מערכות החברה פרוסות בגדר המערכת בגבולות ישראל ובגבול עזה, וסיבוני מעוניין להשתמש בטכנולוגיית זיהוי העצמים לשוק הרכבים: "אנו מצליחים להגיע לאחוי דיוק גבוהים במיוחד באיתור חדירות של מחבלים ומסתננים ולא מקפיצים את כל צה"ל על חזיר בר שהחליט לעבור את הגבול", אומר סיבוני. "הטכנולוגיה שלנו מאוד אמינה אנו מדברים על עיבוד תמונה בתלת מימד ולכן אנו ממוקמים בגבולות הרגישים ביתר בארץ ובעולם".

את הטכנולוגיה הזו, של זיהוי עצמים, החליטו בפורסייט לקחת מהתחום הצבאי אל התחום האזרחי, ושוק הרכב האוטונומי הינו היעד המרכזי של החברה: "נושא האמינות הוא עקב האכילס של שוק המערכות החכמות", מסביר סיבוני, "במערכות הקיימות היום הנוסע מקבל אינסופר התראות שרק חלק מהן הינן התראות אמת, אנו יודעים להגיע לאחוזי דיוק גבוהים הרבה יותר – את המהפכה שעשינו בתחום הבטחוני אנו רוצים לעשות גם בתחום הרכב".   לאחרונה נודע כי החברה עומלת על פיתוח מערכת התראה גם מפני תאונות שרשרת, כלומר מתן התראה לא רק לנהג המחזיק העומד בפני תאונה אלא גם לנהג הנמצא מאחוריו ושעלול להיפגע כתוצאה מתאונה או עצירת פתע. במידה ופיתוח זה אכן יצליח פורסייט תהיה לחברה הראשונה בעולם שיודעת להתריע על תאונות שרשרת. חשוב לציין כי מידי שנה כ-1.2 מיליון אנשים ברחבי העולם, נהרגים בתאונות דרכים וכ-50 מיליון נפצעים. הגורם האנושי הוא הגורם הדומיננטי ביותר הגורם לתאונות.

סיבוני הדגיש כי מעבר להתראה על תאונות דרכים ותאונות שרשרת בכוונת פורסייט להתמקד בסל פתרונות כולל שמבוסס על הטכנולוגיה במטרה להיות מוכנים ליום בו יעלה הרכב האוטונומי על הכביש: "מובילאיי אמנם פתחו את השוק, אבל אנחנו נהיה השחקן הדומיננטי על הכביש, אנחנו טובים יותר מהמתחרים ויכולים להפחית משמעותית את תאונות הדרכים"

פורסייט, כאמור, נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב במחזורי מסחר נמוכים מאוד (בחודש האחרון לדוגמא, המחזור הממוצע במניה עמד על כ-60 אלף שקל), ומתחילת השנה נחלשה בכ-2%. בין המשקיעים שהשתתפו בגיוס האחרון (שהגיע היום, כאמור, ל-21 מיליון שקל) ניתן למצוא קבוצה מכובדת של יבואני רכב שמן הסתם עוקבים בדריכות אחר כל התפתחות בחברה, כמו קבוצת לובינסקי (יבואנית פיג'ו וסיטרואן בישראל), בעלי נציגות פורשה באירופה ובישראל, יצחק סוארי, יו"ר אלייד, המחזיקה בקבוצת צ'מפיון מוטורס - יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה, כמו גם נציגים מורשים של חברת טיוטה בישראל. בנוסף לקחו חלק בגיוס משקיעים אסטרטגיים: איש העסקים יצחק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר, ממקימי מדינול ואופטונול.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הרבה חלומות הם אחרו את רכבת .... (ל"ת)
    אביב 06/04/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
  • אחד שקרא 06/04/2016 16:21
    הגב לתגובה זו
    התראה בכל מזג אויר.התראה תאונות שרשרת . התראה על מעבר ברמזור אדום ובעתיד עצירה הרכב אוטומטית. בעתיד רכב בסטיה מהנתיב התראה והחזרתו לנתיב.ועוד...
  • 1.
    איציק 06/04/2016 13:26
    הגב לתגובה זו
    כידוע שצה"ל בודק את הטכנולוגיה עד לדיוק מקסימלי.וכידוע שכל בוגרי טכנולוגיות 8200 הם הקימו חברות ענק. וכן יבואני הרכב בארץ משקיעים במניה ופיתוח ומאמינים בה. כל זה מביא להרבה תובנות על הצלחות עתידייות.