ביקור זועבי וזחלקה בקטאר מעורר זעם: "לחקור - ולהוציא אותם מחוץ לחוק"

כך אמרה ח"כ מירי רגב לאחר שנודע שחברי תנועת בל"ד טסו לביקור במדינת המפרץ הפרסי שמממנת את ארגון החמאס
אבי שאולי | (16)
נושאים בכתבה חנין זועבי

חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, בסאל גטאס וחנין זועבי, ביקרו לאחרונה בקטאר - המדינה שמספקת את המזומנים לארגון החמאס. מפלגת בל"ד מסרה כי "הח"כים נסעו למטרת ראיונות בתקשורת בקטאר ובשולי הביקור נפגשו עם אקדמאיים".

חבר הכנסת ישראל כץ (ליכוד) בעמוד הפייסבוק: "בישראל ח"כים וטרוריסטים חברים באותה התנועה. תיקנתי את החוק המונע התמודדות לכנסת מתומכי טרור וגם הבאתי לפסילת בשארה ובל ד בוועדת הבחירות, אבל בג צ ביטל את ההחלטה. בימים אלה אני מכין עתירה חדשה נגד זועבי ובל ד ואני מקווה שהפעם בג צ לא יתערב".

עבור חנין זועבי (45) מדובר בתקופה ארוכה שבה היא עומדת בקונפליקט חמור עם רבים בכנסת. רק בשבוע שעבר היא נחקרה במשטרה בחשד להסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור.

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) ליו"ר וועדת האתיקה:אתמול התבשרנו מכלי התקשורת, כי חברי הכנסת של בל"ד טסו לביקור בקטאר ואף נפגשו עם עזמי בשארה, היו"ר דה פקטו של בל"ד. למיטב ידיעתי ומבדיקה בפרסומי הוועדה, הנסיעה - בוצעה ללא אישור ועדת האתיקה. על פי תקנון הכנסת, כל נסיעה לחו"ל של חבר כנסת טוענה - אישור מראש של ועדת האתיקה, הבקשה תוגש בכתב ותפרט את מטרת הנסיעה ומהות הפעילות של הגוף הממן".

"אבקש לדעת האם חברי הכנסת של בל"ד הגישו וקיבלו את האישורים הנדרשים לנסיעתם, מיהו גורם המימון ומהי מטרת הנסיעה? באם לא הגישו חברי הכנסת בקשה ובחרו להתעלם מתקנון הכנסת ולרמוס את חוקי הדמוקרטיה הישראלית, אני דורשת לכנס את הוועדה במידי לדיון בנושא, לבחון את הסרת חסינותם ולהפעיל את כל הסנקציות העומדות בפני הוועדה כנגד חברי הכנסת. הקשר בין בל"ד לקטאר, לטרור בעזה, להרג חיילנו ופגיעה באזרחנו מתבהר ומסנוור בכאב".

ח"כ מירי רגב שפנתה ליועץ המשפטי לממשלה: "חברי הכנסת הערביים נסעו לבקר בקטאר ולקבל את ברכת הפטרונים של חמאס. כמה צפוי. הבוקר פניתי במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, על מנת שיחקור את חברי סיעת בל"ד שנסעו להיפגש בקטאר עם ראשי החמאס - ולהוציאם מחוץ לחוק. נכון יהיה לחקור את חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס שנסעו לארץ הטרור, בפרט בימים שידוע לכל שהטרור ממומן על ידי ראשי קטאר, ושבקטאר שוהים ראשי חמאס ומקבלים הגנה. לישראל יש תקדים לכך ולא נשכח את חבר הכנסת לשעבר, עזאמי בשארה, שבגד במדינה והלך להשתכן בקטאר - עיר המקלט של הטרוריסטים".

ח"כ אלכס מילר, ישראל ביתנו: "ביקורם של שלושת חברי סיעת בל ד על אדמתה של סייענית הטרור קטאר, המממנת של ארגון הטרור חמאס, ופגישתם עם המרגל הנמלט עזמי בשארה, זו הוכחה נוספת לפעילותם העוינת כנגד מדינת ישראל, אותה הם אמורים לייצג. אם זחאלקה ושות מחפשים פינה חמה אצל מנהיגם הרוחני, עזמי בשארה, שישארו איתו בקטאר ויחסכו מאיתנו את תיאטרון האבסורד אותו הם מנהלים בישראל".

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    מדוע בג"ץ אינו זועק על הבחירה בטרור של החכים האלה? (ל"ת)
    היכן קולכם? 20/08/2014 11:41
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    ג'ינג'י ת"א 18/08/2014 21:06
    הגב לתגובה זו
    נא לא לצנזררר!!! זכותינו היהודים לדרוש להעיף אתכם לכל הרוחות!! חובה לעצור את הכספים שזורם לכלב בשארה בגלל בייניש השמאלנית העוכרת הככלב הזהנ ממשיך לקבל את הפנסיה על חשבון העם היהודי! לשלול את אזרחותם ולסלק את כל נציגי הטרור מכנסת העם היהודי זאת הזדמנות לא לתת לחלאות האלה לחזור למדינה!! להסיר את החסינות של הכלבה זובי ושל נציגי הטרור ולסלק אותם ואת כל הכנופיות שלהם לעזה שם מקומם!לעקל את החשבונות שלה ולהחזיר לעם היהודי את הכספים שהכלבה מקבלת שלא בצדק! אצל הכלבה הזאת הזאת הכול "פוליטי" הכול "גזענות" שתלך למדינות ערב לא תסבול לא מרדיפה פוליטית ולא מגזענות! לסלק את כל נציגי הטרור שיושבים בכנסת העם היהודי מטיזי וזובי ובלבים זחלאקה ובראכה וסרסור ועוד במדינות ערב אלה מזמן היו טמונים מתחת לאדמה!! חובה לסלק את הכלבה המנוולת מכנסת העם היהודי !! כעת הקשר נחשף כעת הקשר נחשף והכול ברור החוטף הארור הוא מחמאס בטורקיה ולכן הכלבה זובי תומכת בו כי הם כבר עשו ביחד לינץ' בחיילי צה"ל! להחרים את המדינה הארורה טורקיה! העם היהודי זקוק לאבטחה מפני הכלבה זובי הטרוריסטית והחברים הארורים שלהם! הכלבה בסו
  • 14.
    גק 18/08/2014 12:32
    הגב לתגובה זו
    ביקור זועבי וזחלקה בקטאר מעורר זעם: "לחקור - ולהוציא אותם מחוץ לחוק"
  • 13.
    מורפי 18/08/2014 12:11
    הגב לתגובה זו
    המפגש הבא של החכים יהיה עם האקדמאיים של דעאש בעירק וסוריה החיזבאללה בלבנון זוכי פרס נובל בתרבות האיסלם שם הם יעברו סמינר מתקדם בעריפת ראשיים כיאה למצוות הגיהאד.
  • 12.
    בא 18/08/2014 12:09
    הגב לתגובה זו
    נו איך קוראים לה .
  • 11.
    מירב 18/08/2014 12:04
    הגב לתגובה זו
    אולי זועבי סוכנת של המוסד תחשבו על זה
  • 10.
    ליצן 18/08/2014 11:50
    הגב לתגובה זו
    לא רק BLYAD תומכת במדינת טרור קטאר. גם חוסני אובמה תומך בקאטר. מה נעשה נוציא את ארה"ב מחוץ לחוק....?
  • 9.
    שמואל 18/08/2014 11:43
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא יאומן כמה אנחנו דפוקים. לתת להם לחיות איתנו זה כבר מעבר לכל הגיון. (ואני מתכוון רק לחברי הכנסת הנל).
  • 8.
    talg007 18/08/2014 11:37
    הגב לתגובה זו
    נכון, אנחנו לא אוהבים את חנין זועבי ובצדק לא אוהבים אותה. אבל יש הרבה אנשי עסקים ישראלים שנוסעים לקטאר. הנסיעה עצמה לא מהווה עילה להוצאה מחוץ לחוק. ניתן יהיה להעמיד לדין אם יוכיחו עבירה כלשהיא. מספיק כבר לקפוץ אחרי כל שטות של מירי רגב
  • 7.
    היכן השב"כ של אברהם שלום? (ל"ת)
    מי היה מעז להתעסק ? 18/08/2014 11:35
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    זועבי, יש מלא חתנים ביפו, הבעיה שאף ערבי לא רוצה אותך. (ל"ת)
    לעשות ערביה, אחחחחחח 18/08/2014 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    למה לתת לה במה כתבה מה יש לכם נפלתם על הראש (ל"ת)
    ביז בושה 18/08/2014 11:30
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מישהו מוכן להתעורר במדינה הזאת כבר? (ל"ת)
    פטריוט 18/08/2014 11:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מדינה של מפגרים למחוק את זרע עמלק (ל"ת)
    טל 18/08/2014 11:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נסעה לקבל הוראות ממשאל ובשארה - לעצור אותה על בגידה (ל"ת)
    אני 18/08/2014 10:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הגיע הזמן ששגרירת החמאס זועבי תצטרף לחבריה בכלא (ל"ת)
    אין גבול לעזות המצח 18/08/2014 10:44
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.