דוחות סודהסטרים: הרווח הנקי נפל 85% - המניה נחלשת בפתיחה בוול סטריט
יצרנית מערכות המשקאות להכנה ביתית סודהסטרים (סימול:
מניית החברה נפלה עד 4.1% בפרה-מרקט בארה"ב , אך לאחר הפתיחה הירידות התמתנו מעט. ההכנסות עקפו את תחזיות האנליסטים שהיו ל-117.96 מיליון דולר. תחזית הרווח למניה הייתה ל-0.01 דולר למניה כאשר בפועל כאמור הרווח למניה היה 0.08 דולר. גם תחזיות החברה להמשך השנה שמבשרות על גידול של 15% בהכנסות לעומת שנה שעברה עוקפות את תחזיות האנליסטים שעמדו על 639 מיליון דולר. למרות שהמסחר במניה עוד לא החל, אפשר אולי להסביר את התגובה בשוק בעיקר בשל הירידה החדה במכירות בארה"ב, שכן המשקיעים מצפים לצמיחה מואצת, בעיקר על רקע השיווק האגרסיבי של החברה.
החברה רשמה ירידה משמעותית של 27% בהכנסות מארה"ב לסך של 34.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-48.3 מיליון דולר אשתקד. ההכנסות במערב אירופה צמחו ב-17% ל-62.5 מיליון דולר לעומת כ-53.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צריך לזכיר שלאחרונה נפוצו שמועות על רכישה אפשרית של סודהסטרים ע"י פפסיקו, אבל בינתיים, הן נותרו בגדר שמועות בלבד.
ה-EBITDA של סודהסטרים ברבעון הראשון של 2014 הסתכם ב-6.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2013. יתרות המזומנים, שווי המזומנים והפיקדונות של החברה הסתכמו בתום הרבעון הראשון של 2014 ב-36.1 מיליון דולר, לעומת 40.9 מיליון דולר בתום שנת 2013. הקיטון ביתרות המזומנים נבע בעיקרו מהשקעה בהקמת המפעל החדש של החברה באיזור התעשייה "עידן הנגב" שבלהבים ומגידול בהון החוזר של החברה.
- דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים הואשם במידע פנים; העונש - חודשיים מאסר
- סודהסטרים תרכוש מאנלייט חשמל ירוק בכ-180 מיליון שקל ל-15 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"התוצאות בשוק האמריקאי הושפעו בעיקר ממכירות מכשירי סודה נמוכות"
דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים: "תוצאות הרבעון הראשון של 2014 תואמות את ציפיותינו. בכל האיזורים בהם אנו פועלים, למעט השוק האמריקאי, השגנו צמיחה דו-ספרתית. התוצאות בשוק האמריקאי הושפעו בעיקר ממכירות מכשירי סודה נמוכות יחסית לרשתות הקימעונאיות עקב רמות מלאי גבוהות שהיו ברשותן בסוף 2013."
בירנבאום המשיך ואמר כי "לעומת זאת, מכירות מילויי הגז לצרכנים בשוק האמריקאי צמחו ברבעון הראשון בשיעור חד של 47% המעידות על נאמנות והמשך צמיחה חזקה בקרב הצרכנים. בימים הקרובים אנו משיקים תצוגת ענק של שישה מטרים בכניסה ל-1,600 חנויות "Walmart" לרבות ההשקה של המוצרים החדשניים: מכשיר ה-PLAY, קפסולות הסירופים "SodaCaps" וטעמים משותפים עם תריסר מותגים בינלאומיים מובילים כגון "Ocean Spray". אנו משוכנעים כי ההיסטוריה שלנו כמובילי תחום ההגזה הביתית והיתרונות התחרותיים העומדים לרשותנו יאפשרו לנו לנצל הזדמנויות צמיחה ברחבי העולם."
- 2.שמטוב 14/05/2014 17:30הגב לתגובה זוהקונצפט נכון אילי, אבל את הקונים לא מעניין קונצפט אלא המוצרים בפועל, מכיוון שהמוצרים גרועים באמריקה לא קונים אותם. סיפורים ומסעי פירסום לא מוכרים מוצר גרוע, הצרכנים האמריקאים לא כל כך טיפשים כפי שלחברת סודה סטרים נידמה. גם בעלי המוצרים הקיימים יפסיקו לצרוך בלונים למילוי מחדש כאשר יתברר להם שזה לא משתלם.
- 1.א.ק. 14/05/2014 16:29הגב לתגובה זולפתח אפליקציית חוייה ומשחקים מבוססים זכויות יוצרים של סודה סטרים כדי לייצר ערכי מותג שמעבר למוצר עצמו. כי התחרות היכן שיש הצלחה נכנסים השחקנים הגדולים והם חזקים. יש צורך להיות מובדל ואיכותי במישור שבו קשה לחכות. למשל, חוויית מוצר שמוגנת זכויות יוצרים...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
