מנכ"ל חוליו: "הכותרות על טיסה ללונדון ב-150 אירו - זה חלומות באספמיה"

גיורא מנדל מתייחס בשיחה עם Bizportal להשלכות רפורמת 'שמיים פתוחים'. "הישראלי טס היום ב-700 אירו ללונדון, אם יגידו לו לטוס לשדה תעופה קרוב כמו לוטון ב-300 אירו - הוא יעוף על זה"
יעל גרונטמן | (13)

רפורמת שמיים פתוחים עברה לפני כשבועיים וכעת ממתין הישראלי לשינוי של ממש במחירי הטיסות. בתקשורת אפשר היה לראות כותרות על כרטיס ללונדון ב-150 דולר אבל בינתיים ממתינים. מי שעוד ממתין הוא גיורא מנדל, השותף הפעיל והמייסד של האפליקציה "Hulyo", שמציעה כרטיסי טיסה ברגע האחרון, ובמחירים מוזלים.

בשיחה עם Bizportal אומר היום מנדל כי "רפורמת 'השמים הפתוחים' תפחית את עלויות כרטיסי הטיסה ב-10%-20% בלבד. ההערכות שפורסמו בתקשורת כאילו ימכרו כרטיסים ב-150 אירו ללונדון אלו חלומות באספמיה, זה לא יקרה".

האם לחברות כמו Hulyo יהיה עדיין מה להציע מבחינת מחירים? "בתנאים המאוד מאוד מגבילים שלנו סביר להניח שעדיין נהיה תחרותיים ביחס לחברות הרגילות. יתכן שניתן יהיה להציע מחיר של כ-250 אירו לכרטיס ללונדון. למשל, לפני שבוע העלנו בצהריים הצעה לטיסה עם בריטיש אירוויז ללונדון במחיר של 299 אירו, אבל זו הצעה מאוד חריגה ואטרקטיבית".

מה דעתך על עבודת ועדת סיטרמן שהניחה את המלצותיה בסוגיית השמים הפתוחים בפני הממשלה? "אני חושב שהוועדה עשתה עבודה מצויינת והתחשבה בכל חברות התעופה הישראליות. ההתנגדות שהתעוררה ערב אישור הרפורמה בממשלה היתה למעשה מעין קרש הצלה עליו ניתלו החברות הישראליות, לדעתי לא בצדק. אם החברות הישראליות ידעו לנצל את החוק זה יתן להן את אותו הכוח כמו שיתן לחברות הזרות".

"הטענות של החברות הישראליות שהיו קשורות לביטחון - נפתרו. הטענות בעניין ה"סלוטים" (מרווח הזמן בו מותר לכל חברה לנחות בשדה התעופה) היו שלמשל בשדה תעופה כמו הית'רו כבר אין סלוטים פנויים, אבל זו שטות כי לישראלי שהיום טס ב-700 אירו ללונדון, אם יגידו לו בעוד שנה לטוס לשדה תעופה קרוב אחר ללונדון כמו לוטון ב-300 אירו - הוא יעוף על זה. לדעתי יהיה לזה ביקוש עצום".

איך אתה מתכונן לכניסת הרפורמה לתוקפה? "אני מאמין שההיצע שלנו יגדל מאוד כבר בזמן הקרוב, כיוון שכיום אנחנו לא עומדים בביקושים ולכן מה שאנחנו עושים כרגע כל היום זה לחתום על הסכמי סחר חדשים עם ספקים שונים של כרטיסי טיסה".

מה הוא היתרון הבולט של 'חוליו' שיכול להציע מחירים כל כך נמוכים לטיסות? "היתרון של חוליו טמון בכך שמדובר בחברה טכנולוגית מ-א' ועד ת'. אין לנו צורך בכוח אדם. למעשה את מדברת עם כל העובדים והמנהלים של חוליו ברגע זה. היכולת שלנו לנצל את הטכנולוגיה מול קהל כל כך רחב הותירה את השירות של חוליו רווחי במיוחד".

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אזרח 05/05/2013 08:37
    הגב לתגובה זו
    המחיר היה ועדיין 399 יורו
  • 10.
    רויטל 05/05/2013 08:32
    הגב לתגובה זו
    מעולה שיש את חוליו אבל לא כל אחד (למשל כמוני) יכול לטוס ברגע האחרון...צריך להתחשב גם באלה שצריכים לתכנן טיסות בגלל סוג עבודה שעובדים בו שדורש כך ולעשות להם מוזל ! תודה.
  • 9.
    מושיק חובב 04/05/2013 22:39
    הגב לתגובה זו
    גיורא כל הכבוד. יש לך קלף מנצח ביד, תשמור על צניעות ותגיע רחוק..
  • 8.
    אייל 04/05/2013 21:04
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף מחירי החופשות בארץ יוזלו קל וחורמ מחירי הצימרים ההזויים
  • כלום לא יוזל!יש קרטל של סיטונאי הנסיעות !יוסי,שטיח וכו' (ל"ת)
    אלף מם 05/05/2013 07:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רוני 04/05/2013 20:14
    הגב לתגובה זו
    יאלה כבר , ממתין שתתחילו לשווק חבילות ולא רק טיסות.
  • 6.
    מנכ"ל בישראל אומר: "הצרכן יעוף על זה" - עוד ערס (ל"ת)
    מתבייש להיות ישראלי 04/05/2013 19:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    משה 04/05/2013 19:24
    הגב לתגובה זו
    יש טיסות ללונדון ב 300 יורו לפני השמים הפתוחים . כבר היום יש מחירים זולים לישראל וממנה .
  • 4.
    YL 04/05/2013 19:03
    הגב לתגובה זו
    ו....... נהנים עדיין יוצא יותר זול מ לקנות אצל קרסו בארץ
  • 3.
    דוד מירושלים 04/05/2013 18:15
    הגב לתגובה זו
    מר מנדל הנכבד. לא מכיר את האתר שלך. אני טס החודש באל על במחיר מלא להית'רו ב717דולר ולא ב700 יורו. לידיעתך
  • ואני טסתי באוגוסט 660 $ באל על (ל"ת)
    איש 04/09/2013 10:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ניר 04/05/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    אני ומשפחתי טסים בקיץ שיא העונה ללונדון במחיר 300 יורו לאדם כבר כיום פשוט מזמינים באיזיגט נוחתין בלוטון והמחירים לא בשיא העונה אפילו יותר זולים השמים הפתוחים יובילו למבצעים שחברות התעופה הסדירות יתקרבו למחירי השוק של חברות הלואו קוסט
  • 1.
    אדון חוליו, תתכונן לסגירת העסק שלך.בקרוב העסק שלך מיותר (ל"ת)
    ראובן 04/05/2013 17:58
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.